به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۸۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۴
"خیبرآنلاین" - خبر آن که الحمدلله بیش از 50 نفر از جوانان انقلابی کاندیدای مجلس در تهران شدند.

ادوار چند دور  گذشته مجلس مملو از نمایندگان میانسال و عموما کم تخصص و در عین حال کم تجربه ای بود که مکرر میانگین سن هر دوره نسبت به ادوار قبل را بیشتر و نشاط نمایندگی در هر دوره کمتر از دوره سابق می کردند.

در این میان انبوه جوانان کارآمد، متخصص و مومن به آرمانهای انقلاب به ناچار و در مارپیچ سکوت سوداگران فرتوت سیاسی، خود را صرفا در مقام ناظر و بیننده اعمال و شنونده اقوال می دیدند و ایفای نقش نمایندگی را مستلزم لابی های گسترده سیاسی با اضافات پول و رانت می پنداشتند.
 
طبیعتا با این ملاحظات، هیچکدام از جوانان انقلابی خود را در این میدان خشن وارد نکرده و سعی در حفظ قواعد روح جوانانه بودن اعتقادات خود داشتند.

از آن سو هیچ طیف، فرد  و گروهی درصدد شکست حصار ساختارها و قواعد غیرانقلابی بر نمی آمد.

 بی هنری مفرط برخی مجلسیان در امر قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین و مفاسد مالی ناشی از این ناکارایی ها، یک کاستی را بیش از پیش نشان می داد.

عده ای ساختار مجلس را، عده ای دیگر نوع مقدمات ورود افراد به خانه ملت را، عده ای مکانیزم حزبی یا قبیله ای جهت پیروزی در رهاورد انتخابات را و عده ای دیگر سطح تخصص نمایندگان را از جمله دلایل ناکارامدی می دانستند و در حوالی این موضوعات پاسخ جویی می کردند.

میداندار انقلاب این بار نیز اساس همه برداشتهای سطحی را متلاشی کرد و پاسخ همه ناکارامدی ها را به استناد تجربه تاریخی خود و انقلاب تجویز کرد: "جوانان، شانه های خود را زیر بار مسئولیت ها قرار دهند."

این اکسیر، تمام غبارهای تردید را زدود و این بار جوانان، شانه های خود را آماده تر کردند؛ شاید گمانشان درست باشد که آزمون رقابت در انتخابات نیز یکی از خرمشهرها باشد.

آزمون کارامدی جوانانه / آزمون ایده های حکمرانی / آزمون رقابت در مردم داری / آزمون انقلابیگری / آزمون ساده زیستی / آزمون پرکاری / آزمون ولایتمداری / آزمون حل مسائل مردم و...

بنابراین، فارغ از اینکه نتیجه مادی و کمّی انتخابات چه شود، اصالت ورود اراده ولایتمداران در لبیک به فرمان ولی، خود نتیجه را مشخص کرده است.
 
جوانان انقلابی در نهایت پیروز انتخابات هستند، چه بر روی صندلی های سبز مجلس بنشینند و قانونگذاری کنند، چه در اردوهای جهادی بر روی خاکهای سیستان خدمت بی هیاهو انجام دهند، چه در رسانه ها بصیرت افزایی کنند و چه در مبارزه با فساد، عدالتخواهی کنند.

الحمدلله گویا بیش از 50 نفر از جوانان شناخته شده، خوشنام، دانشمند و دانشجو، وسط میدان، هزینه داده، مجرّب و میدان دیده که سوابق ارزنده ای در دورانهای مختلف زندگی سیاسی، علمی، اجتماعی و تشکلی داشته اند و در گذشته از فعالین نامی تشکلهای خوشنام دانشجویی انقلابی بودند، در این دوره از انتخابات به میدان آمدند.

هرچند این افراد، قطره ای از رود خروشان انقلابیهای جوان هستند، لیکن این بار آنها خود را مطلع و پیشران این عملیات کردند تا ان شاءالله دیگر جوانان انقلابی نیز عرصه را برای میدانهای نبرد تمدنی فتح کنند. امید است همه جوانان انقلابی وارد گودهای پرخطر و پرتکاپو و پرچالش شوند؛ فارغ از اینکه سوم اسفند چه شود، آنها پیروز میدانند.

فریاد عدالتخواهی دادند؛ با سلامت بسیار، زندگی کردند؛ با صراحت زیاد، سخن گفتند؛ با بصیرت، تحلیل کردند؛ با نجابت، جهادگری کردند؛ با متانت، نقد کردند؛ با شجاعت فریاد زدند؛ با جسارت، هزینه دادند؛ با کیاست، تدبیر کردند؛ آنها برای جهاد آمدند، جهادی که فوریت دارد؛ نتیجه عالی است یا کربلای 4 هست و یا کربلای 5. لیست ها، سرلیست ها و... همه فرع ماجرا هستند؛ برادری و جانفشانی و اخلاص جوانانه اساس همه قواعد الهی هست.



* مجتبی ثابتی
حقوقدان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: