به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مدیریت شهری در تهران به جای موضوع حمل و نقل عمومی به طرح های نمایشی مانند دوچرخه های بیدود پرداخته که به اذعان رئیس شورای شهر تهران یک هزارم از مشکل حمل و نقل تهران را نیز حل نمی کند
"خیبرآنلاین" - «بحران ناکارآمدی» عنوانی است که این روزها می توان برای مدیریت اجرایی کشور و برخی از مدیریت های محلی از جمله شهرداری تهران از آن استفاده کرد. متاسفانه در کشورمان شاهد نوعی از مدیریت هستیم که بیشتر علاقه مند به مدیریت نمایشی است و در زمان بحران نه تنها خوب عمل نمی کند بلکه با برون سپاری مسئولیت دیگران را مقصر این موارد عنوان می کند.

به گزارش راه دانا، شهر تهران در چند روز اخیر شاهد آلودگی شدید بود تا جایی که شهردار شاخص آلودگی پایتخت را در شب سه شنبه 200 عنوان کرد که یک رکورد محسوب می شد اما وقتی از شهردار تهران سئوال شد که برای برطرف کردن این آلودگی چه برنامه ای دارید؟ عنوان کرد بایستی مردم از خودروهای شخصی کمتر استفاده کنند. این به معنای استفاده بیشتر مردم از وسایل حمل و نقل عمومی است.
 
این موضوع در شرایطی است که با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین و گران شدن قیمت این حامل سوخت شاهد استفاده بیشتر مردم از حمل و نقل عمومی بودیم. در همین راستا عنوان شده که حداقل 10% متروسواران و 40% مردم بیشتر از اتوبوس ها برای تردد در سطح شهر استفاده کرده اند. این مسئله سبب شد تا در ساعات شلوغی حجم تردد بیشتر شود و مردم با مشکلاتی بیشتری روبرو شوند. اما زمانی که این مشکلات به مدیران شهری گفته شد به جای اینکه قول تسهیل این امر را بدهند، عنوان کردند مردم از واگن های خلوت برای تردد استفاده کنند.
 

 
جالب اینجاست که در همین زمان شاهد یک شوآف جدید از سوی شورای شهری ها هستیم و یک خیابان به نام ناصر حجازی فوتبالیست فقید کشورمان، نامگذاری و از سردیس وی در این خیابان رونمایی شد. اگرچه این فوتبالیست طرفدارانی دارد اما نیاز مردم در این زمانه تغییر نام های معابر نیست و با توجه به آلودگی هوای تهران و سختی حمل و نقل اولویت اصلی تهران در این حوزه تعریف می شود.
 

 
این در حالی است که مدیریت شهری در تهران به جای موضوع حمل و نقل عمومی به طرح های نمایشی مانند دوچرخه های بیدود پرداخته که به اذعان رئیس شورای شهر تهران یک هزارم از مشکل حمل و نقل تهران را نیز حل نمی کند.
 
به نظر می رسد شهر تهران نیازمند یک مدیریت جدی اجرایی است و اولویت های آن کاملا شناخته شده است. مردم نیز با توجه به مشکلاتی که دارند، خواهان حل این معضلات هستند اما مدیران شهری خود را مشغول کارهای دیگری کرده اند.
برچسب ها: آلودگی ، هوا ، تغییر ، نام ، سردیس ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: