به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سنا تحت کنترل هم حزبی های ترامپ است و میچ مکانل رهبر این حزب در سنا هفته پیش گفت که سناتورهای جمهوریخواه در فرآیند محاکمه در هماهنگی کامل با تیم رئیس جمهور عمل خواهند کرد و علیه برکناری رئیس جمهور رای خواهند داد؛ سخنانی که باعث خشم دمکرات ها شد
"خیبرآنلاین" - دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در نامه ای خشم آلود به نانسی پلوسی رئیس دمکرات مجلس نمایندگان، رای قریب الوقوع استیضاح علیه خود را محکوم کرده و خانم پلوسی را به "اعلان جنگ علنی علیه دمکراسی در آمریکا" متهم کرده است.

به گزارش جام نیوز، او در نامه نوشت: شما اهمیت این واژه زشت یعنی استیضاح را کم کرده اید!

ترامپ در ارتباط با این ادعا که برای منافع سیاسی شخصی خود به دولت اوکراین فشار آورد، با رای استیضاح روبروست.

انتظار تصویب طرح استیضاح در مجلس نمایندگان می رود تا بعد محاکمه ای در مجلس سنا که در کنترل جمهوریخواهان است، برگزار شود.

ترامپ در نامه 6 صفحه ای خود به فرآیند استیضاح تاخت و پلوسی را محکوم کرد.

او در حالی این نامه را می نویسد که سعی کرده است با جلوگیری از شهادت مقام ها و دستیاران کاخ سفید در کمیته های مجلس نمایندگان، فرآیند تحقیقات استیضاح را مختل کند.

ترامپ در نامه اش ادعا کرد که "از همان ابتدای این استیضاح ساختگی، از اصول فرآیند عادلانه قانونی محروم بوده است." او حتی گفت "از بنیادی ترین حق اعطا شده در قانون اساسی، یعنی عرضه شواهد محروم شده است."

این درحالی است که دمکرات ها علنا از رئیس جمهور و وکلایش دعوت کردند شواهد خود را عرضه کنند. وکلای او حتی امکان پرسش از شاهدان را داشتند اما کاخ سفید از شرکت در این فرآیند خودداری کرد.

در طرح استیضاح ترامپ 2 اتهام مطرح شده: اول کارشکنی در کار کنگره به دلیل خودداری از همکاری با تحقیقات استیضاح و ممانعت از شهادت دادن کارمندان کاخ سفید و امتناع از ارائه شواهد و اسناد؛ دیگری تلاش برای استفاده از مقام خود برای فشار بر اوکراین برای تحقیقات درباره رقیب دمکراتش جو بایدن.

اگر این طرح در مجلس رای بیاورد، ترامپ سومین رئیس جمهور در تاریخ آمریکا خواهد بود که استیضاح می شود. او سپس باید در سنا محاکمه شود، جایی که سناتورهای 2 حزب وظیفه دارند به عنوان اعضای هیات منصفه بی طرفانه عمل کنند.

سنا تحت کنترل هم حزبی های ترامپ است و میچ مکانل رهبر این حزب در سنا هفته پیش گفت که سناتورهای جمهوریخواه در فرآیند محاکمه در هماهنگی کامل با تیم رئیس جمهور عمل خواهند کرد و علیه برکناری رئیس جمهور رای خواهند داد؛ سخنانی که باعث خشم دمکرات ها شد.

چاک شومر رهبر دمکرات های سنا گفت: اگر بندهای استیضاح به سنا فرستاده شود، تک تک سناتورها باید سوگند یاد کنند که مجری عدالتی بی طرفانه خواهند بود. اطمینان از عادلانه و صادقانه بودن محاکمه در سنا، به طوری که اجازه آشکارشدن کلیه حقایق را بدهد، از بالاترین اهمیت برخوردار است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: