به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
استقلال امروز از هفته شانزدهم لیگ‌برتر به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت و این در حالی است که باید به مانند سه بازی گذشته همچنان بدون سرمربی و حتی کادرفنی به میدان برود.
"خیبرآنلاین" -  استقلال امروز از هفته شانزدهم لیگ‌برتر به مصاف ماشین‌سازی خواهد رفت و این در حالی است که باید به مانند سه بازی گذشته همچنان بدون سرمربی و حتی کادرفنی به میدان برود.

خطر جدایی دیاباته از استقلال جدی است؟

به گزارش فرهیختگان، استراماچونی همچنان در ایتالیا حضور دارد و وعده فرداها را برای بازگشت می‌دهد و مشخص نیست آیا بازگشتی در کار خواهد بود یا خیر. با این حال دیروز هم نوشتیم که هنوز هیچ‌چیز در این خصوص منتفی نشده و جالب اینکه تجمع و تحصن‌های هواداران نیز برای این بازگشت همچنان ادامه دارد.

با این حال و بعد از اینکه استرا در روز دوشنبه موعود هم برنگشت، از باشگاه استقلال در روزهای اخیر دو بار برای بازگشت او در قالب بیانیه و مصاحبه مدیران باشگاه، اولتیماتوم صادر شد تا تکلیف یکسره شود و این در حالی است که برخی می‌گویند چه بسا کار یکسره شده و دیگر برای استرا بازگشتی در کار نیست.

 تلاش‌های جدید برای بازگرداندن مرد ایتالیایی
استرا سه‌شنبه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هنوز استقلال با برنامه‌های او تمرین می‌کند و مسئولان باشگاه نیز می‌گویند حتی تنبیهات انضباطی نیز زیر نظر او اعمال می‌گردد. در ادامه نوبت به باشگاه استقلال رسید تا اولتیماتومش را یک روز تمدید کند. با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش (عصر روز چهارشنبه) هنوز خبری در این خصوص منتشر نشد، اما اطلاعات رسیده به خبرنگار «فرهیختگان» نشان می‌دهد برخی تلاش‌های جدید برای بازگرداندن استرا آغاز شده و شاید این مربی در یکی، دو روز آینده راهی تهران شود.

از یک‌سو دانشیار، مترجم استرا به «فرهیختگان» تاکید کرد بازگشت استرا هنوز منتفی نیست و از سوی دیگر فتح‌الله‌زاده به محض دریافت حکمش ماموریت مهم خود برای عملی شدن خواسته بزرگ هواداران را آغاز کرد و راه‌های بازگشت استرا را تا نیمه‌شب چهارشنبه مورد بررسی قرار داد، اگر چه او فعلا فقط یک عضو هیات‌مدیره استقلال به‌شمار می‌رود و مثل مدیران عامل هنوز قدرت اجرایی خاصی ندارد.

در این زمینه هرچه هست استرا به احتمال زیاد به بازی با ماشین‌سازی نخواهد رسید، ولی اگر برگشتی در کار باشد، این مربی استقلال را در بازی برابر سپاهان (به‌شرط عدم لغو) همراهی خواهد کرد.
 
مشکل بزرگ دیاباته
این روزها از در و دیوار برای استقلال می‌بارد. این باشگاه از یک‌سو هنوز بدون کادرفنی کارش را روی هوا ادامه می‌دهد و از سوی دیگر جمعیت طلبکاران داخلی و خارجی برای گرفتن مطالبات خود دوباره صف کشیده‌اند.

بویان، جباروف، پادوانی، جانواریو و... به همراه چندین طلبکار داخلی از جمله نفراتی هستند که هنوز با استقلال تسویه نکرده و بعد از پروپیچ، شاید در روزهای آینده دوباره مخاطرات دیگری استقلالی‌ها را درخصوص پرونده عدم تسویه‌حساب با بازیکنان سابق خود تهدید کند.

ضمن اینکه بازیکنان فعلی هم مطالباتی دارند.طبق پیگیری‌های «فرهیختگان»، دیاباته نیز با مشکلات عدیده مالی روبه‌رو شده و باشگاه را تهدید کرده در‌صورتی‌که در روزهای آینده خبری از پول نباشد، او هم مسیر استرا را در پیش می‌گیرد و شاید حتی کار دوباره به فسخ یک‌طرفه قرارداد و ترک استقلال بکشد.به‌نظر می‌رسد فعلا افسار امور از دست مسئولان باشگاه حسابی در رفته و چه‌بسا زوم بیش از حد روی پرونده استرا و ندیدن مشکلات دیگر، برای این تیم در روزهای آینده قوز بالا قوز شده و ترمز این تیم را بدجور بکشد.

در هرصورت مجموعه این عوامل و پیشخور شدن پول اسپانسر تا سال 1401 باعث شده تا فتح‌الله‌زاده نیز که برای مدیریت دوباره در استقلال عطش عجیبی داشت، برای مدیرعاملی مردد شده و فعلا به‌عنوان عضو هیات‌مدیره به رصد کردن امور و حساب و کتاب‌های لازم بپردازد. هرچند ناگفته هم نماند در این روزها فتح‌الله‌زاده هر چقدر هم مردد باشد، برخی مسائل مربوط به مدیریت از جمله انتخاب معاونان احتمالی را آغاز کرده است.

 با مجیدی تمام کرده بودند!
استقلالی‌ها در نیم‌فصل اول بهترین نتایج را گرفته و با یک بازی بیشتر به صدر جدول رسیدند، اما فعلا خبری از آرامش در این تیم نیست که اگر بود چه‌بسا هواداران این تیم با خیال راحت امروز برای دیدن بازی تیم‌شان مقابل ماشین‌سازی برنامه‌ریزی می‌کردند.

همه اینها در‌حالی است که گفته می‌شود در روزهای اخیر اعضای هیات‌مدیره که علاقه خاصی نیز به فرهاد مجیدی دارند، با وی برای مربیگری به توافق کامل رسیدند و قصد داشتند سه‌شنبه شب به‌همراه خبر سرپرستی ستار همدانی، سرمربیگری مجیدی را نیز اعلام کنند، اما این اتفاق رخ نداد.

جلسه هیات‌مدیره استقلال سه‌شنبه شب با حضور تمامی اعضا و در راس آنها با حضور سلطانی‌فر، وزیر ورزش برگزار شد و نکته قابل توجه اینکه وقتی وزیر از طرح استقلالی‌ها برای پایان دادن به ماجرای استرا و انتخاب مجیدی مطلع شد با قاطعیت و به‌طور جدی به اعضا اعلام کرد حق این کار را ندارند و مدیران ارشد استقلال باید تلاش‌های جدید خود را برای بازگرداندن استراماچونی و تحقق خواسته هواداران آغاز کنند و این موضوع را در اهم کارهای خود در دستور کار قرار دهند؛ اتفاقی که هنوز هم رخ نداده است. با این حال مدیران استقلال مجبورند صبر کنند!
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: