به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اصلاح طلبان با تاکتیک التهاب آفرینی و هراس افکنی سعی دارند موضوع FATF را نیاز روز جامعه القاء کرده و مردم را نسبت به عواقب آن بترسانند و با این روش قدیمی به اهداف خود دست یابند.
"خیبرآنلاین"  - برجام این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به در بسته خورده است و اروپایی‌ها به تاسی از همپیمان آمریکایی خود به تعهداتشان در قبال این سند توافق عمل نمی کنند، اما طرفداران دولت هنور بر طبل تصویب FATF می کوبند و حالا شدت سروصدای رسانه‌های اصلاح طلب برای فشار در جهت تصویب لایحه گروه ویژه اقدام مالی بیشتر و بیشتر شده است.

تقلای شبانه روزی برای ترساندن جامعه/ چرا اصلاح طلبان دوباره سوژه سوخته FATF را داغ کردند؟

رسانه های طرفدار دولت درحالی که مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی این لایحه است، با سروصدای فراوان بازی مهلت و ضرب الاجل‌های غربی درباره اتمام مدت زمان فرصت تصویب این لایحه را به راه انداخته اند. کارگره اقدام مالی یا همان FATF تا بهمن ماه سال جاری به کشورمان برای اعلام نتیجه در خصوص ورود به این گروه ویژه زمان داده است و گفته می شود این زمان آخرین مهلت برای تصمیم گیری ایران است.

دو بار دیگر این کارگروه به کشورمان فرصت داده بود که با اتمام زمان آن دوباره این زمان تمدید شد. اما کشورهای غربی در این مدت نه تنها اقدامی در برابر عمل به تعهدات خود انجام نداده‌اند بلکه بیشتر از همیشه در جهت وفاداری به همپیمان خود گام برداشته اند.

از این جهت سئوال اساسی اینجاست که با وجود همه عهدشکنی های غربی ها و آمریکایی ها و همچنین اقداماتی که علیه کشورمان انجام داده اند چرا بایستی ایران به این گروه ویژه مالی که تعهدات دیگری را به کشورمان تحمیل می کندو برخی از این موارد با توجه به تعریف اروپایی‌ها و بر اساس منافع و سیاست های غربی است، را بپذیرد. جالب است که قاره سبزی ها حتی در این حوزه هم حسن نیتی از خود نشان نداده اند که ایران به مساعدت آنان در عمل به تعهداتشان امیدوار باشد.

اما حالا رسانه های اصلاح طلب در یک اقدامی هماهنگ و پرحجم موضوع FATF را دنبال می کنند. این در شرایطی است که چندی پیش هم شایعه ای در خصوص قراردادن ایران در لیست سیاه توسط این گروه ویژه در رسانه ها به طور کاملا مرموزی منتشر شد. موضوعی که کاملا در راستای سیاست های رسانه های نزدیک به دولت برای التهاب آفرینی در کشور با موضوع تمام شدن مهلت FATF به ایران است.

از این رو اصلاح طلبان موضوع عدم تمدید فرصت اف ای تی اف را در بوق و کرنا کرده اند تا به مقصود خود برسند. در این شایعه مطرح شد که جمهوری اسلامی ایران به لیست سیاه کارگروه اقدام مالی (FATF)، بازگشت. این درحالی است که هنوز یکماه به پایان مهلت کارگروه اقدام مالی مانده است. رسانه های اصلاح طلب در گفتگو با نمایندگان خود در مجلس سعی می کنند این موضوع را زنده نگه داشته و به طور پرحجم به آن بپردازند.

«میثم امیری»، رئیس مرکز اطلاعات مالی وزارت امور اقتصادی و دارایی  با تکذیب این شایعه اظهار داشت: « گروه ویژه اقدام مالی(FATF) یک سازمان بین دولی است که در سال سه بار تشکیل جلسه می دهد و اخیرا اجلاسی نداشته و اجلاس آتی آن نیز برای بررسی و تصمیم گیری در خصوص اقدامات کشور ها از جمله ایران، در فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ماه سال جاری) برگزار می شود.»


 
برخی از فعالان فضای مجازی این شایعات را محصول کار رسانه ای طرفداران دولت و اصلاح طلبان در کشور می دانند تا با فشار و فضاسازی رسانه‌ای به نحوی عمل شود که طی هفته آینده این مسئله تصویب شود.

به نظر می رسد این شایعه به جهت اضطراب افکنی به جامعه در محافل خبری پخش شده است. اصلاح طلبان که همواره با ترساندن افکارعمومی با فشارهای کاذب و دروغ های بزرگ توانسته اند آنان را در جهت اهداف خود به حرکت درآورند. حالا سعی می کنند با همین تکنیک جامعه را مضطرب سازند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
0
ورود ایران به لیست سیاه اف ای تی اف یعنی شرایط قبل از تیر ماه سال 95 وقبل از تیرماه سال 1395کشور ثبات اقتصادی داشت ما میخواهیم ایران به لیست سیاه اف ای تی اف بازگردد تا صادرات کاهش یافته و قیمتها به یک سوم کاهش یابند الان با این قیمتها کشور ورشکسته است شرط خروج از ورشکستگی طبق اعلام بانک جهانی ورد قیمت بازار آزاد دلار به کانال چهار هزار تومان است و لازمه تحقق این نزول قیمت دلار ،کاهش صادرات است و راه کاهش صادرات یا ورود به لیست سیاه اف ای تی اف است یا تحریم ریال ایران توسط مردم ساکن ایران ،کدام نزدیک تر است؟ ورود به لیست سیاه اف ای تی اف، این اتفاق میمونی است مردم ساکن در ایران انتظار همین را دارند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: