به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
صفحه ریحانه منتسب به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب پستی برای دوری خانم‌های خانه‌دار از کسالت و افسردگی منتشر کرده است.
"خیبرآنلاین" - صفحه ریحانه منتسب به پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی)، رهبر معظم انقلاب پستی به این شرح منتشر کرده است:


«در یادداشت قبل گفتیم دلیل کسالت و احساس ناخوشایند ما خانم‌های خانه‌دار، معمولا انجام کار‌های غیرمفید و وقت‌گذرانی بی‌هدف و بی‌برنامه است، نه افسردگی.

ضمن اینکه اگر به اهمیت کاری که انجام می‌دهیم، واقف باشیم، هرگز بی‌انگیزه و کسل نمی‌شویم.

رهبر گرانقدر انقلاب می‌فرمایند: «خانه‌داری و اداره کردن همسر و فرزندان، طبیعی‌ترین، فطری‌ترین و مطلوب‌ترین کار برای زنان است، اما این امر هرگز توانایی زنان را در میدان‌های علمی، عملی و معنوی نفی نمی‌کند...»


۷۲/۰۹/۰۸

در این یادداشت راهکار‌هایی برای غنی‌سازی برنامه‌ی روزانه‌ی خانم‌های خانه‌دار بیان می‌کنیم، اگرچه بهتر است خودتان علایق‌تان را پیدا کنید.

۱. ز گهواره تا گور دانش بجوی

اگر به فراگیری یک رشته‌ی هنری، ورزشی، زبان خارجی یا ... علاقه دارید، در اسرع وقت شروع کنید. لازم نیست حتما سر کلاس درس یا آموزشگاه بنشینید؛ در دنیای امروز، ابزار‌های زیادی برای آموزش وجود دارد، از جمله نرم‌افزار‌ها و فیلم‌های آموزشی.


۲. برنامه‌ی متنوعی بچینید

مطالعه‌ی بیشتر و عمیق‌تر در حوزه‌ی موردعلاقه، تماشای فیلم و سریال‌های خوب، گوش دادن به سخنرانی و پادکست‌های مفید، رفتن به سینما، آشپزی به روش‌های جدید، کار‌های هنری، پرورش گل و گیاه و ... را هم در برنامه‌تان بگنجانید. حتی می‌توانید به کار‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه هم بپردازید؛ مثلا به دانش‌آموزان خانواده‌های تحت پوشش مرکز خیریه، در درس‌هایشان کمک کنید.


۳. برای مادر شدن آماده شوید

معمولا قبل از استفاده از یک وسیله‌ی برقی، دفترچه‌ی راهنمایش را مطالعه می‌کنیم. قطعا برای رفتار با یک انسان و پرورش او هم به آموزش نیاز داریم. پس تکنیک‌های تربیت فرزند را یاد بگیرید و از لحاظ فیزیکی و جسمی، و نیز روحی و روانی آماده‌ی مادری شوید.


۴. کار پژوهشی را فراموش نکنید

پژوهش، ذهن انسان را پویا و فعال می‌کند. اگر در حوزه‌ی خاصی مطالعه و تجربه‌ی کافی دارید، در طرح‌های پژوهشی مشارکت کنید و با تحقیق و کار عملی، پاسخ‌های کاربردی برای مسائل کشور در آن حوزه پیدا کنید (بعضی سازمان‌ها و مؤسسات تحت شرایطی، پژوهانه هم می‌دهند!). در این صورت هم دین خود را به میهن و مردم ادا کرده‌اید، هم دانش و تجربه‌ی اندوخته در مغزتان را به کار گرفته‌اید، و هم از وقت‌تان استفاده‌ی بهینه کرده‌اید؛ آن هم در کنار خانواده!»

راهکار‌هایی برای خانم‌های خانه‌دار
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: