به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۸۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی:
مجید متقی‌فر با اعلام اینکه بزرگداشت حماسه 9دی در تهران با حضور آیت‌الله مصباح برگزار می‌شود، گفت: باعث تأسف است که برخی مدعیان حقوق شهروندی در رسانه‌هایشان خاموش از کنار این حماسه عبور می‌کنند.
"خیبرآنلاین"- مجید متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نشست خبری که صبح امروز در محل خبرگزاری فارس با حضور رسانه‌های جمعی برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداختن به حماسه نهم دی اظهار داشت: به همین مناسبت، روز هشتم دی‌ماه ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه در میدان فلسطین و مسجد امام صادق(ع) با حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی مراسم بزرگداشتی برگزار خواهیم کرد.

اولویت جبهه پایداری «لیست واحد» است

وی با تأکید بر اینکه هنوز بعد از ۱۰ سال حق حماسه نهم دی ادا نشده است، تصریح کرد: ۹ دی مراسم حزبی و گروهی نبود، بلکه مراسمی همسنگ با ۲۲ بهمن و مشت محکمی بر دهان فتنه‌گران داخلی و خارجی بود.
 
ادعای حقوق شهروندی دارند، اما در رسانه‌هایشان خاموش از کنار 9 دی عبور می‌کنند
متفی‌فر ادامه داد: در این روز معلوم شد که مردم به آرمان‌های نظام پایبند هستند و باعث تأسف است که عده‌ای که ادعای حقوق شهروندی دارند، در رسانه‌هایشان از کنار حماسه 9 دی خاموش عبور می‌کنند.

سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه تبیین ابعاد نهم دی علاوه بر اینکه فرهنگ مقاومت را تقویت می‌کند، یک نوع دفاع هم است، گفت: ما چون یک جریان گفتمانی هستیم و کار سیاسی را در پرتو گفتمانی انجام می‌دهیم، خارج از گفتمان، کار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نمی‌کنیم.

متقی‌فر با بیان اینکه ۹ دی حقیقتی انکارناپذیر است و رسانه‌ها باید به آن بپردازند، گفت: رسانه‌هایی که در اختیار ماست، امکانات مردم است. قبل از انقلاب، اندک رسانه ضعیفی هم وجود نداشت، بنابراین رسانه‌های کنونی برآمده از خواست مردم است.

وی ادامه داد: برخی از همین رسانه‌ها با وجود آزادی‌هایی که در غرب هم وجود ندارد، باز می‌گویند در کشور آزادی وجود ندارد و این خلاف پیام ۹ دی است.

کسی که پیام ۹ دی را درک نکند، حذف می‌شود
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه کسی که پیام ۹ دی را درک نکند، از سوی مردم حذف می‌شود، تصریح کرد: البته کسی که این افراد و جریان‌ها را حذف می‌کند خود مردم هستند نه دستگاه خاصی. چنانچه در فتنه هم این خود مردم بودند که فتنه را ختم کردند.

متقی‌فر ادامه داد: در ۹ دی، منطق اسلام ‌پیروز شد و سرفصل جدیدی در انقلاب باز شد و دشمنان که همیشه حضور مردم در ۲۲ بهمن را ضعیف جلوه می‌دهند، به حضور میلیونی مردم اقرار کردند.

جلوی شعور مردم را نمی‌شود گرفت؛ مردم بودند که ۹ دی را خلق کردند
وی با بیان اینکه باید پیام ۹ دی را درک کنیم، تصریح کرد: مردمی بودن یعنی همین. آن قدر که برخی رسانه‌ها به سلبریتی‌ها بها می‌دهند به ۹ دی نمی‌پردازند. جلوی شعور مردم را نمی‌شود گرفت؛ مردم بودند که ۹ دی را خلق کردند.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه با ادبیات غربی، مردم سمت کسی نمی‌روند، اظهار داشت: خون امام‌حسین(ع) در رگ‌های مردم می‌جوشد و امام حسین(ع) تغییر رنگ نمی‌دهد و در همه اعصار، یکی است.

در ۹ دی، جمهوریت علیه اشرافیتِ فتنه‌انگیز شورید
متقی‌فر با بیان اینکه در ۹ دی، جمهوریت علیه اشرافیتِ فتنه‌انگیز شورید، افزود: اشرافیتی که برای براندازی نظام حرکت کرده بود، جمهوریت آمد و آن را کنار زد.

۹ دی در دل خود، اتحاد ملی را دارد
متقی‌فر در پاسخ به این سؤال که چرا ۹ دی را روز اتحاد اعلام نمی‌کنید؟ و آن را روزی می‌دانید که عده‌ای از مردم علیه عده‌ای دیگر، به خیابان آمده‌اند؟ گفت: اتفاقاً ۹ دی در دل خود، اتحاد ملی را دارد.
وی ادامه داد: یک زمانی تلقی ما از اتحاد این است که احزاب و نخبگان جمع شوند، امّا این به‌معنای اتحاد نیست. حضور مردم یعنی اتحاد. اینکه ائتلافی درست کنیم اتحاد مردمی نیست.

نمی‌شود مردم را رها کنیم و به آن افراد بپردازیم و نام آن را اتحاد بگذاریم
سخنگوی جبهه پایداری با طرح این سؤال که بالاخره ۹ دی برای چه اتفاق افتاد؟ افزود: اتفاق تلخی رخ داده بود و مردم ناراحت بودند و آن حماسه را آفریدند. برخی‌ افراد، فتنه‌گران را تا آخر حمایت کردند. مردم این‌ها را می‌فهمیدند و 9 دی را خلق کردند. نمی‌شود ما مردم را رها کنیم و به آن افراد بپردازیم و نام آن را اتحاد بگذاریم. ما باید هرچه مردم انتخاب کردند بپذیریم.

مگر با سوءتفاهم، اموال عمومی را به آتش می‌کشند و آدم می‌کشند؟
متقی‌فر ادامه داد: کسانی که شما از آن‌ها یاد می‌کنید، چرا نمی‌آیند پشت سر مردم قرار بگیرند؟ و بگویند «بله» فتنه‌ بوده است؟ اینکه برخی، مسجد آتش زدند و کشته‌سازی راه انداختند، اینها که فراموش‌شدنی نیست. مردم علیه این‌ها قیام کردند. کسانی که فتنه را راه انداختند، چرا اکنون هم از آن‌ها اعلام برائت نمی‌کنند؟ در توبه باز است و همین الان هم می‌توانند توبه کنند. امّا آن‌ها می‌گویند «فتنه نبوده بلکه سوءتفاهم رخ داده است»، اما مگر با سوءتفاهم، اموال عمومی را به آتش می‌کشند و آدم می‌کشند؟

هر نظام دموکراتیک دیگری بود در مقابل فتنه می‌ایستاد و با فتنه‌گران برخورد می‌کرد
سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه کسانی که در حصر هستند، حاضر به توبه نیستند، گفت: این افراد از لحاظ فقهی،‌حکم‌شان اعدام است، با این حال می‌بینیم که در مجلس و تریبون‌های مختلف در حمایت از آنها سخن رانده می‌شود. هر نظام دموکراتیکی بود در مقابل این موضوع می‌ایستاد و با چنین افرادی برخورد می‌کرد.

کدام نظام دموکراتیک می‌پذیرد در شورای شهرش اصحاب فتنه حضور داشته باشند؟
متقی‌فر با بیان اینکه در شورای شهر تهران برخی اصحاب فتنه حضور دارند که پرونده امنیتی آن‌ها هنوز باز است،‌ اظهار داشت: کدام نظام دموکراتیک این را می‌پذیرد؟

متقی فر با بیان اینکه گفتمان امام، هویت جبهه پایداری است، تصریح کرد: ما می‌خواهیم این گفتمان را بسط بدهیم. چنانچه این هویت را از دست بدهیم استکبار ما را می‌بلعد. در همین مذاکرات هسته‌ای دشمن نشان داد که نمی‌خواهد ما باشیم. حال باید پرسید نتیجه مذاکرات چه شد؟ آیا اقتصاد شکوفا شد؟ خود مذاکره‌کنندگان می‌گویند مذاکرات تحریم‌ها را بیشتر کرد. نظام همه این‌ها را تجربه کرد تا آن‌هایی که ابهام دارند، متوجه شوند.

وی ادامه داد: اکنون برای برجام و مذاکره‌کنندگان رفراندوم بگذارند و ببینند نتیجه چیست؟

سخنگوی جبهه پایداری در پاسخ به سؤالی درباره انتخابات مجلس گفت: ما گفته‌ایم که در انتخابات اولویت ما لیست واحد است. ما دوست داریم همیشه مثل ۹ دی «یک حرف» در وسط باشد و بر اساس شاخص‌ها حرکت کنیم نه اینکه هرکسی از طرف خودش حرفی را مطرح کند.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه در اسلام برای رفتارهای سیاسی، «مدل» وجود دارد، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) اسوه ماست؛ ایشان مدل رفتار سیاسی داشتند.

متقی‌فر ادامه داد: پیامبر اکرم سخن خود را علنی گفته و قبیله گرایی را نفی و کسانی که حق را انکار کردند را از خود دور نموده و کسانی که دین را اجابت کردند به خود نزدیک کردند. این یک مدل برای رفتار سیاسی است؛ چقدر طبق این مدل عمل شده است؟ متأسفانه بعضاً در تقسیم مناصب دولتی این مدل دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید به این موضوع آگاه باشیم که در انتخابات می‌خواهیم قدرت و اطلاعات کشور را در اختیار منتخبین قرار دهیم، تصریح کرد: کسانی که دیندارِ آگاه و توانمند هستند باید متصدی امور بشوند.

سخنگوی جبهه پایداری ادامه داد: ما گفته‌ایم آدم‌های خوب به مسئولیت برسند. حتی اگر یک نفر از آن‌ها هم از پایداری نباشد ما ناراحت نیستیم، زیرا در چنین شرایطی، یک مسئول دیندار متعهد و متخصص مسئولیت را در دست گرفته است.

جبهه پایداری ضد وحدت نیست
متقی فر با بیان اینکه جبهه پایداری طبق معارف اسلام، ضد وحدت نیست و وحدت فرموده قرآن است،‌ اظهار داشت: مطابق اسلام اگر یک فرد ببیند که فردی دیگر مسئولیت را بهتر از او می‌تواند انجام دهد، و با این حال کنار نرود، فعل حرام مرتکب شده است.

با چه رویی FATF را پیگیری می‌کنند؟
سخنگوی جبهه پایداری در بخشی دیگر از نشست خبری عبرت‌گیری از برجام را ضروری دانست و گفت: مانده‌ام با چه رویی FATF را پیگیری می‌کنند؟ باید به دولتی‌ها گفت شما اول بروید برجام را به قول عراقچی از آی سی یو بیرون بیاورید، بعد بحث FATF را مطرح کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: