به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سردار «علی فضلی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) پس از انجام یک دوره شیمی‌درمانی، روز نوزدهم آذر امسال در یکی از بیمارستان‌های تهران مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت.
"خیبرآنلاین" -  سردار «علی فضلی» فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) پس از انجام یک دوره شیمی‌درمانی، روز نوزدهم آذر امسال در یکی از بیمارستان‌های تهران مورد عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفت.

به گزارش میزان، جراحات و صدماتی که سردار علی فضلی در دوران دفاع مقدس متحمل شد، باعث شد که ۲۱ سال پس از پایان جنگ سرانجام عمل پیوند مغز استخوان بر روی این شهید زنده دفاع مقدس انجام شود.

طی روزهای گذشته و پس از انتشار خبر عمل جراحی سردار فضلی، شایعه‌ای در فضای مجازی با عنوان پیوستن حاج علی فضلی به یاران شهیدش منتشر شد که این خبر خیلی زود تکذیب شد.

فضلی

سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه نیز در شب یلدای امسال، با حضور در بیمارستان از سردار علی فضلی عیادت کرد و در گفتگو با کادر پزشکی بیمارستان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آنان، از نزدیک در جریان روند اقدامات درمانی و وضعیت سلامتی سردار فضلی قرار گرفت. 

با توجه به عمل موفقیت‌آمیز صورت گرفته بر روی سردار فضلی، این فرمانده دلاور هشت سال دفاع مقدس در اولین روز از دی ماه امسال از بیمارستان مرخص شد.

فضلی

سردار «علی فضلی» که در میان رزمندگان دوران دفاع مقدس به «حاج علی» معروف است، در سال ۱۳۴۰ در شهر تویسرکان استان همدان متولد شد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال ۱۳۵۸ مدرک دیپلم خود را گرفت و به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد.

اشتیاق شهادت حاج علی فضلی را آن‌گاه می‌توان خوب درک کرد که بدانیم قبل از شروع تهاجم ارتش بعث علیه کشورمان، او با حضور در جنوب و همچنین غرب کشور به مقابله و مبارزه با ضدانقلاب مشغول شده بود. مردم خوزستان و کردستان به هنگام ایستادگی در برابر گروه‌های ضدانقلاب خلق عرب و همچنین دموکرات و کومله، حاج علی فضلی را در کنار خود می‌دیدند و آشنایی آن‌ها با این سردار سرافراز سپاه اسلام قدمتی دیرینه‌تر از دوران دفاع مقدس دارد.

با شروع تجاوز ارتش بعث به کشورمان، علی فضلی بلافاصله راهی خوزستان شد و تا هشت سال بعد در جبهه‌های مقابله با صدام در میدان ماند. نقل است که سردار فضلی در این مدت کمتر از ۵۰ روز به دیدار خانواده خود رفته است. فرماندهی لشکر المهدی و لشکر ۱۰ سید الشهداء، از جمله مسئولیت‌های مهم سردار فضلی در دوران دفاع مقدس بود.

فضلی

حاج علی فضلی در عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس بیش از ۱۵ بار مجروح و شیمیایی شد. یکی از نمونه‌های آن در زمان عملیات والفجر هشت در سال ۱۳۶۴ بود؛ زمانی که یک راکت در ۱۵ متری حاج علی فضلی به زمین اصابت کرد و همین باعث شد که ترکش‌های راکت، یکی از چشم‌های سردار فضلی را از بین ببرد.

سردار فضلی که با روحیه و منش بسیجی‌وار خود، بسیاری از دل‌ها را به خود شیفته کرده بود، پس از دوران دفاع مقدس مسئولیت‌های همچون جانشینی سازمان بسیج مستضعفین و جانشینی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را بر عهده گرفت. او در تاریخ ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ نیز با حکم سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده وقت کل سپاه، فرماندهی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) را بر عهده گرفت.

حاج علی فضلی همچنین در پنجمین دوره همایش چهره‌های ماندگار که در سال ۱۳۸۴ برگزار شد، به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار نظام جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.

فضلی

یکی از بیانات به یاد ماندنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با حاج علی فضلی در تاریخ ۲۶ مهر ۱۳۷۷ در مراسم صبحگاه لشکر سیدالشهداء (ع) بیان شد. آنجا که فرمانده معظم کل قوا گفتند: در صدر اسلام، فتح‌الفتوح، یک حادثه نظامی بود. مسلمانان مدّت زمانی در منطقه‌ای از مناطق شرقیِ آن روزِ میدانگاه جنگ و غربیِ امروز ایران، معطّل شدند تا توانستند چند دژ را بگیرند. وقتی گرفتند، گفتند این «فتح‌الفتوح» است. امروز هم در تاریخ، فتح «نهاوند» و «جلولا»، به نام «فتح‌الفتوح» خوانده می‌شود؛ یعنی یک حادثه نظامی. امام ما فرمود فتح‌الفتوحِ انقلاب اسلامی، نه یک حادثه نظامی که یک حادثه انسانی است؛ یعنی پیدایش این جوانان، خلقِ این انسان‌های نورانی، بیرون آمدن فرشتگان از دنیایی که جز اهریمن در مناطق مختلفِ جوانانه آن به چشم نمی‌خورد و نمی‌خورَد. امروز تا حدودی در گوشه‌هایی از دنیا جلوه‌های نورانی دوباره پیدا میشود. فتح‌الفتوح، این جوانان بودند؛ همین سرداران شهیدی که این لشکر را به وجود آوردند؛ همین سردار «علی فضلی»؛ همین سردار «ناصح»؛ همین جوانان مؤمن و همین نورانی‌هایی که نورانیّت آن‌ها میتواند دل‌هایی را روشن کند. این‌ها مایه شرفند؛ این‌ها مایه عزّتند. برای یک کشور، داشتن این‌ها افتخار است؛ بردن نامشان افتخار است؛ تکرار یادشان افتخار است؛ ادامه‌ی راهشان افتخار است.

فضلی

همچنین سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا درباره ویژگی‌های بارز سردار فضلی می‌گوید: ۴۰ سال است که من سردار علی فضلی را می‌شناسم. اگر از من سوال شود که او مصداق چیست عنوان می‌کنم که علی فضلی از مصادیق شهید زنده است. او یک سرباز برای امام زمان (عج) است و همچنین کسی است که همواره تبعیت محض از ولایت فقیه داشته است.

فضلی

بدون تردید بوسه سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه بر دستان حاج علی فضلی که مهر ماه امسال در آیین رونمایی از آثار اسنادی و پژوهشی دفاع مقدس انجام شد، یکی از صحنه‌های زیبای امسال بود. ویدئوی این لحظه به‌یادماندنی بلافاصله در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد و جزو پربازدیدهای فضای مجازی قرار گرفت.

فضلی

سرلشکر «محسن رضایی» فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس تعریف می‌کند: از زمانی که ۱۹ ساله بود پا به صحنه سخت جنگ گذاشت و تا آخر جنگ حضور مستقیم و موثر در خط مقدم داشت. در هیچ عملیاتی نبود که جزو افراد داوطلب نباشد. یادم می‌آید در یکی از صحنه‌های سخت به او پیشنهادی دادیم. ایشان پذیرفتند، اما خواهشی داشتند، اینکه پس از پایان عملیات به دیدار امام (ره) بروند. بی‌شک فداکاری در آتش و جنگ با حضور در آرامشی که در صلح است بسیار فرق می‌کند. به همین دلیل است که تأکید دارم سردار علی فضلی مظهر فداکاری و عشق در آتش است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: