به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
باید اقتصاد مقاومتی محور طرح بودجه قرار می‌گرفت اما متأسفانه این کار انجام نشد
"خیبرآنلاین" - حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران با اشاره به نزدیک شدن به یوم الله ۹ دی و با بیان این که جریان فتنه به اشکال دیگری وجود دارد، افزود: این جریان فتنه دنبال هر فرصتی هستند که ملت ایران را برای همیشه از انقلاب، استقلال، عزت و پیشرفت باز بدارند.

به گزارش صداوسیما، وی گفت: جریان برجام یکی از مسائلی بود که در حلقه فتنه‌ها پیش بینی استکبار عالم بود و FATF هم یکی دیگر از این حلقه هاست که روی آن اصرار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تصریح کرد: با برجام سفره مردم کوچکتر شد، گرانی‌ها سیر صعودی طی کرد و در مدت کوتاهی مردم عزیز ما تلخ‌ترین شرایط را دیدند.

وی افزود: در این رهگذر امتحان افزایش قیمت بنزین که اصل قضیه مسئله هدفمندکردن یارانه‌ها و گرفتن حق دهک‌های ضعیف جامعه از دهک‌های مرفه جامعه بود، شوک ناگهانی به جامعه وارد کرد.

خطیب جمعه تهران گفت: دهک‌های مرفه جامعه در مسئله سوخت، در مسئله بنزین و در مسائل دیگر از این یارانه‌ها چندین برابر طبقات ضعیف بهره مندند و شکاف طبقاتی روز به روز بیشتر می‌شود؛ لذا اصل قضیه هم قانونی بود، هم به عهده دولت بود، اما متأسفانه در اثر فقدان توجیه، تبیین و شناخت درست از ملت این مسئله به وضوح بیان نشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: مردم ما همان مردمی هستند که 8 سال جنگ را با زندگی فقیرانه خودشان اداره کردند، قلک‌های بچه هایشان را به جبهه دادند، گردنبند نوعروسانشان را به جبهه دادند، مردمی که خودشان را بدهکار امام حسین(ع) و ولایت می‌دانند چنین مردمی را نشناختند و برایشان روشنگری نکردند و مطالب را واضح نگفتند، نخبگان را توجیه نکردند، به مراجع تقلید اساس قضیه را منعکس نکردند و مردم را گرفتار شوک عظیمی کردند.

وی گفت: با این که مردم از نظر معیشتی در شرایط سختی هستند، بیکاری، گرانی، تورم، نبود ثبات در بازار، نوسان ارز، سقوط پول ملی و بالارفتن نرخ پول و اعتبار دشمن همه اینها فشار‌هایی است که کمر مردم را خم می‌کند، در این شرایط یک مرتبه با یک حرکت ناگهانی مواجه شدند و مردم در مقام گرفتن حق خودشان به خیابان‌ها آمدند اما تا دیدند صدای امام عصر(عج) از گلوی نایبش بیرون آمد که مردم صفشان را از اراذل و اوباش جدا کنند، آنها به این صدا لبیک گفتند.

خطیب جمعه تهران افزود: مردم شریف و متدینی داریم و اینها همان مردم سال ۵۷ هستند.
 
خطیب جمعه تهران حضور ایمان، وفا، بصیرت و تجدیدبیعت با رهبر معظم انقلاب را از ویژگی‌های یوم الله ۹ دی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران با تبریک فرارسیدن میلاد مسعود حضرت زینب(س) و با اشاره به یوم الله 9 دی افزود: 9 دی تجدید خاطره ایام الله دوره انقلاب، ۲۲ بهمن ۵۷، روز‌های طلایی ۱۹ دی قم و سایر روز‌هایی است که اسلام را نجات داد و روزی است که دشمن قهار و غدار را به زانو درآورد و پیروزی خون بر شمشیر و ایمان بر خشونت را در عالم به ثبت رساند.

وی با اشاره به این که ۹ دی نقطه عطفی در تاریخ بشریت شد، گفت: 8 ماه بود با نقشه استکبار و شیطان بزرگ، دشمن و اذنابش که کشور‌های بی وفا و دروغگوی غربی هستند، همراه با غده سرطانی اسرائیل همه دست به دست هم داده و سال‌ها برای پایان نظام اسلامی نقشه کشیده بودند.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: بعضی از کسانی که پایان نظام اسلامی را پیش بینی کرده بودند، آنهایی بودند که هرچه داشتند سر سفره شهدایمان به دست آورده و از اعتبار امام و ولایت مطرح شده و به شهرت رسیده بودند که این هم از عبرت‌های بسیار بزرگ تاریخ است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: سران فتنه آتش فتنه را با برنامه اربابان خارجی روشن کردند و از آنچه برای براندازی یک نظام لازم بود کوتاهی نکردند.

وی افزود: از ایجاد ناامنی، به هم ریختگی، حمله، شرارت و شب‌ها ندای الله اکبر سردادن از همه ابزاری که از بیرون و درون می‌توانستند برای به هم ریختن نظام اسلامی استفاده کنند، از همه چیز استفاده کردند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت:، اما سکاندار کشتی انقلاب و رهبر حکیم و الهی که هم قلبش وصل بود و هم پروردگار عظیم الشان به او ظرفیت، سعه صدر، عاطفه و نظر بلندی داده است، حاضر نشدند مشکل را به صورت نظامی حل کنند، بلکه منتظر بصیرت بودند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: رهبر معظم انقلاب طی 8 ماه در همه صحبت هایشان هم مخالفان را به حضور پذیرفتند، نمایندگان فتنه گران شخصاً به محضر ایشان شرفیاب شدند، هر کسی که شبهه داشت، حرفش را مستقیماً در محضر نایب امام زمان(عج) خودش توانست مطرح کند و اتمام حجت به معنی واقعی کلمه از ناحیه مقام نیابت به عمل آمد.

وی گفت: اما سران فتنه دست بردار نبودند، شب و روز مردم تهران آسایش نداشتند، بازار در ابهام وحشتناکی به سر می‌برد و همه امور مختل بود، مجاری اقتصادی در ناامنی نمی‌توانستند کار‌های خودشان را انجام بدهند، اما سلاحی که در این میدان و در این جبهه، آمریکا را سرافکنده و فرانسه و انگلیس و آلمان و صهیونیسم و اذنابشان در منطقه را رسوا و نقشه‌های طولانی مدتشان را نقش بر آب کرد، معجزه حضور ایمان بود.

خطیب نمازجمعه تهران حضور ایمان، وفا، بصیرت و تجدید میثاق با نایب امام زمان(عج) و تجدیدبیعت با رهبر معظم انقلاب را از ویژگی‌های یوم الله ۹ دی دانست و افزود: این حضور بی بدیل مردم، حضور و تجلی روح امام حسین(ع) بود جوشش خون حسین بن علی(ع) که در روز عاشورا به حضرتش جسارت شد، مردم خون امام حسین(ع) را در رگ‌های خودشان احساس کردند و در یک حرکت خودجوش آنچنان حضوری داشتند که زمینه‌ای برای سران فتنه و فتنه گر باقی نماند.

حجت الاسلام المسلمین صدیقی گفت: مردم ما در حساس‌ترین نقطه فرصت شناسند به موقع به جبهه می‌آیند و با حضور خودشان در یوم الله ۹ دی کار فرشتگان را کردند.

وی افزود: در یوم الله ۹ دی امام زمان(عج) خشنود شد، شهدا راضی شدند، رهبری در عالم سربلند شد و آتش فتنه با سرافکندگی فتنه گران خاموش شد.

خطیب نمازجمعه تهران با قدردانی از این که ملت ایران ۴۰ سال از این انقلاب و از این نظام پاسداری کردند، گفت: این ایمان، صلابت، بصیرت، وفا و دشمن شناسی را به امام زمان(عج) تبریک می‌گویم و به تک تک ملت عزیز و سربلندمان که همیشه در امتحانات سخت یار امام زمان(عج) بودند و سختی‌ها را به هر قیمتی تحمل کردند،اما نگذاشتند به امنیت کشور آسیب وارد شود و به اراذل و اوباش اجازه ندادند به نوامیس مردم جسارت شود و همیشه به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب با همه وجود خون فرزندانشان را حفظ کردند، تبریک می‌گویم.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ضرورت اصلاح بودجه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بودجه سال ۹۸ را مبتلا به آشفتگی‌هایی می‌دیدند و ارشاد فرمودند که این بودجه اصلاح شود، اما نه دولت و نه مجلس اهتمامی نداشتند و بودجه ۹۹ هم همان نسخه ۹۸ است.

وی گفت: در حالی که بودجه سند مهمی است که برجستگی یا بی توجهی دولت‌ها را نشان می‌دهد و همین مسئله بودجه، برنامه دقیقی است که برای اداره مملکت در خزانه پیش بینی می‌شود.

خطیب نمازجمعه تهران تصریح کرد: در این مرحله باید اقتصاد مقاومتی محور طرح بودجه قرار می‌گرفت اما متأسفانه این کار انجام نشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: در این لایحه ۷۵% بودجه عمومی را شرکت‌های دولتی که معلوم نیست چه مقدار مالیات می‌دهند و زیان دهی شان هم زیان دهی قابل ملاحظه‌ای است، به خودشان اختصاص دادند و نتیجه اش این شد که بودجه نظامی و امنیتی، تحقیقاتی، بودجه آموزش و پرورش و بودجه حمایت از دهک‌های ضعیف آنگونه که متوقع است، پیش بینی نشده است؛ امید آن داریم که مجلس در این زمینه بتواند گام‌هایی بردارد.

خطیب جمعه تهران گفت: مؤمنان براساس فرموده‌های خداوند متعال و مولای متقیان علی(ع) به دعا و نماز پناه ببرند تا از مخاطرات در امان باشند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه نخست نمازجمعه تهران اظهار داشت: دعا واجب است. مرحوم علامه حلی که در علم و عرفان و در کرامت و برجستگی کم نظیر است و هم در فقه و هم در عرفان آثار با ارزش و ماندگاری دارد کتابی دارند که این کتاب هم کتاب دعا، هم حدیث، هم موعظه، هم اخلاق و هم کتاب هدایت است، کتابی با عنوان «عده الداعی و نجاه الساعی» خیلی پرمحتواست و اولین بحثی که در این کتاب دارد وجوب دعاست.

وی افزود: ایشان می‌گوید دعا هم به دلیل عقل به فتوای خرد برای انسان واجب و لازم است و هم از نظر وحی و هم از نظر روایات، اما از نظر عقل برای انسانی که خدا محبت عقل را در وجودش مستقر کرده چراغ عقل راهنمایی زندگی بشر است. عقل انسان را به دین هدایت می‌کند، عقل به انسان می‌گوید آن چه مصلحت دنیا و آخرتت هست باید تحصیل کنی و آن چه به تو آسیب می‌زند بر تو حرام است.

خطیب جمعه تهران گفت: اگر شرع هم نگفته بود، هیچ عاقلی خود را به چاه نمی‌انداخت. این عقل است که تشخیص می‌دهد و آن چه مهم است، عقل می‌گوید آن را به دست آور و آن چه خسران به همراه دارد، عقل هشدار می‌دهد که با آن روبرو نشو.

وی افزود: خطرات بدنی، اخلاقی و سیاسی در کمین انسان است، حضرت امیرالمومنین(ع) فرمود «بلا موج می‌زند و دریای زندگی هم از موج بلا پر است». بلا‌هایی که هیچکس پیش بینی نمی‌کرد حال که اینگونه بلا‌ها پیش روست، می‌بینیم کسانی که دیروز رئیس، وزیر، مدیر و معاون بودند، امروز در زندان هستند و اینگونه بلا‌های پیش بینی نشده همواره در کمین انسان است و او را شکار می‌کند، اما چه کنیم که گرفتار بلا نشویم؟

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی اضافه کرد: حضرت علی(ع) می‌فرمایند «به سنگر دعا پناه ببرید و دست دعا بر کسی بردارید که از موج خطر‌ها مطلع است، خود را به خدا بسپارید و دست گدایی نزد او دراز کنید». این نکته عقلی است که دفع ضرر محتمل می‌کند و منافع محتمل نیز اینگونه است. این نکته‌ای است که بدانیم ما محتاجیم و هر لحظه در خطر هستیم، خدا نگاهش را از ما بردارد هلاک می‌شویم و دعا عقلاً و شرعاً واجب است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصدایقی که وجوب عملی می‌شود، دعایی است که خدا در متن نماز گنجانده است. نماز مجموعه‌ای از شاهکار‌های عالم خلقت است و در آفرینش از زیباترین تابلو‌هایی است که خدا ترسیم کرده؛ لذا نماز برای انسان پناهگاه است و خود خدا آن را به عنوان پناهگاه به ما معرفی کرده و در اختیار ما قرار داده و فرموده هر وقت گره‌ای به کارتان افتاد و دشمنی شما را تهدید کرد، به پناه نماز بروید، زیرا نماز پناهگاهی است که ما را از هر خطری نجات می‌دهد.
برچسب ها: صدیقی ، برجام ، fatf ، فتنه ، 9 دی ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: