به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
فاز اول بزرگراه شهید رستگار با حضور مسؤولان شهری 22 روز پیش افتتاح شد اما هنوز این مسیر مسدود است.
"خیبرآنلاین" - فاز اول بزرگراه شهید نجفی رستگار شانزدهم آذر سال جاری با حضور پیروز حناچی شهردار تهران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران، محمد علیخانی، حسن رسولی، مرتضی الویری و شهربانو امانی از اعضای شورای شهر تهران به بهره‌برداری رسید اما تا این لحظه بهره‌برداری از آن آغاز نشده و مسؤولان با گذاشتن گاردریل این مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسته اند.

به گزارش فارس، بر اساس شواهد این بزرگراه از سمت آزادگان بسته است و از روی پل بروجردی که از دولت آباد می گذرد مسیر باز است.

پیگیری‌هاازمسؤولان شهری تاکنون نتیجه‌ای نداشته است و برخی از مدیران از روز گذشته  اعلام کردند که موضوع را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری و مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز می‌کنند. خبری از باز شدن مسیر نبود اما دوباره امروز مدیران شهری وعده دادند که مسیر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز کرده و ماشین‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به محل پروژه فرستاده‌اند.

برخی از مدیران گفتند: علت مسدود شدن این بخش از پروژه در دست بررسی است.

بر اساس این گزارش، در فاز اول دو کیلومتر از پروژه حدفاصل تقاطع بزرگراه آزادگان تا خیابان شهید مزینانی به این ترتیب؛ مسیرهای تندروی شمالی و جنوبی و همچنین مسیر کندرو جنوبی بزرگراه تحویل شهروندان شد و همزمان با بهره‌برداری از این مسیرهای اصلی چند مسیر دسترسی و رابط، پل‌های تقاطع با کانال سرخه حصار، پل تقاطع خیابان شهید مزینانی و همچنین پل مسیر شمال به شرق تقاطع بزرگراه امام علی(ع) با بزرگراه شهید رستگاری افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.





این پروژه که در منطقه 15 شهرداری تهران (جنوب شرقی) واقع شده، ایجاد دسترسی محلی به شهرک مشیریه و برقراری ارتباط بزرگراه آزادگان با جنوب بزرگراه امام علی(ع) از طریق کندرو جنوبی بزرگراه شهید رستگار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌توان به عنوان مهم‌ترین کارکرد ترافیکی فاز اول این پروژه عنوان کرد.

روبان افتتاحیه فاز نخست پروژه نجفی رستگار توسط دختر شهید رستگار بریده شد.

پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم افتتاحیه این پروژه گفت: طبق سیاست‌های شهرداری تهران اجرای پروژه‌ها در نقاطی که تراکم نفرات در هکتار بالاست، در اولویت بیشتری قرار دارد. هر چند ما وظیفه داریم برای تمام شهروندان شرایط مناسب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهیا کنیم.



نجفی رستگار پروژه درشت مقیاس است

وی همچنین به پروژه‌های نیمه کاره شهرداری اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش شدید منابع و درآمدها،‌ پروژه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اولویت‌بندی کرده‌ایم. اگر بودجه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بین تمام پروژه‌ها تقسیم می‌کردیم به پیشرفت‌های کمی می‌رسیدیم، اما با اولویت‌بندی برخی پروژه‌ها افتتاح شدند و موردی مانند پروژه شهید نجفی رستگار باقی مانده که از پروژه‌های درشت مقیاس است.

وی تاکید کرد: وقت آن است که پروژه‌های جدید با تغییر نگاه تعریف شود و امیدواریم بتوانیم سرویس و خدمات بهتری ارائه کنیم.

پروژه رستگاری  یکی از پروژه‌های مهم شهری است که بخش عمده ای از ترافیک این محدوده را برطرف می کند.

11 معارض در مسیر پروژه

صفا صبوری معاون عمران شهرداری تهران در روز افتتاحیه  فاز اول این پروژه گفت:  با احداث این پروژه دیگر نیاز نیست که کامیون‌ها و تریلی‌ها وارد محدوده بسیج و افسریه شوند و از این مسیر می‌توانند استفاده کنند و دیگر از محله‌های شهری استفاده نخواهند کرد.

وی ادامه داد: مسیری که  افتتاح شد دو کیلومتر از 6 کیلومتر است و هنوز یازده معارض دارد که امیدواریم بدون اعمال ماده 9 بتوانیم این معارضین را برطرف کنیم و شیرینی این پروژه بیشتر شود.

صبوری اظهار داشت: تا پایان امسال پروژه‌های بزرگ تهران به پایان می‌رسد که در این خصوص زحمت فراوانی را قرارگاه خاتم‌الانبیا کشیده است.

وی بیان داشت: فاز دوم پروژه به طول 4 کیلومتر از بزرگراه آزادگان آغاز می‌شود و به محله مشیریه دسترسی دارد و برای افتتاح این پروژه‌ها 10 سال مزاحمت برای اهالی داشته است.

بر اساس این گزارش،کلنگ احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار در سال88 برای کاهش ترافیک در بزرگراه بسیج و خیابان افسریه در منطقه 15 بر زمین خورد. این بزرگراه  معبری 5 کیلومتری است که از بخش شرقی بزرگراه آزادگان آغاز شده و پس از عبور از زیر بزرگراه امام علی(ع) به بزرگراه امام رضا(ع) منتهی می‌شود.

این مسیر کمربندی که از آن با عنوان بزرگراه دولت آباد نیز یاد می شود، پس از عبور از عرض بزرگراه امام رضا(ع) به طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری می پیوندد. با آنکه پیشرفت عملیات اجرایی پروژه از مرز 80 درصد فراتر رفته است.

طی سالیان گذشته مسئولان مدیریت شهری از این پروژه بازدید داشتند و تاکید بر اولویت این پروژه دارند ولی بزرگراه شهید نجفی رستگار که قرار بود در سال 93 مورد بهره‌برداری قرار گیرد در آذر امسال افتتاح شد اما پس از افتتاح بلافاصله مسدود شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: