به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب بر ضرورت عملی شدن انتقامی در خور جنایت آمریکا تاکید کردند.
"خیبرآنلاین" - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب که در صحن علنی امروز (سه شنبه 17 دی ماه) قرائت شد، بر ضرورت اجرایی شدن انتقام سخت از جنایتکاران در به شهادت رساندن شهید سپهبد سلیمانی و همرزمانش تاکید کردند.

متن نامه نمایندگان مجلس به شرح زیر است:
 
«حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب
 
وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ (سوره آل عمران آیه 139)
 
با سلام و احترام
 
بدون تردید ، اقدام ابلهانه  دولت آمریکا به ترور  سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سیدالشهدای مقاومت، قهرمان ملی و سردار دلها، یک نقطه عطف مهم و تاریخی در تقابل جبهه استکبار به سردمداری آمریکا با حضور مقاومت بخصوص جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.
 
 در واقع،‌ مقامات دولت آمریکا با این اقدام تروریستی تلاش کردند: 1- محور مقاومت را تضعیف کرده و حضور خود در منطقه را افزایش دهند، 2- با به شهادت رساندن یکی از عالی‌ترین مقامات ایران و پذیرش  مسئولیت این اقدام تروریستی  به صورت رسمی، جمهوری اسلامی ایران را تحقیر نمایند.
 
بنابراین تردیدی نداریم که سطح واکنش جمهوری اسلامی ایران به این اقدام تروریستی دولت جنایتکار آمریکا، تعیین کننده موازنه بلند مدت در سطح منطقه و جهان خواهد بود.
 
تحلیل ما  نمایندگان مردم در خانه ملت درباره فضای موجود و گزینه‌های پیش رو به شرح  زیر است:
 
 اولا:  «انتقام سخت» که حضرتعالی در پیام خود به مناسبت شهادت سپهبد سلیمانی به آن اشاره کردید و این روزها به خواست عمومی ملت قدرشناس ایران تبدیل شده است، می‌بایست به بلندای قامت این سردار سرافراز اسلام و ایران باشد  تا «تلخی» این  پاسخ در خاطر همه بدخواهان بخصوص آمریکا مانع جسارت مجدد به وطن و سربازان وطن شود.
 
ثانیا: این «انتقام سخت» در صورتی که «متناسب»، «مستقیم» و «نظامی» باشد و در اسرع وقت، اجرایی شود قطعا هیمنه پوشالی آمریکا را متلاشی خواهد کرد و مقامات دولت آمریکا با گوشت و پوست خود  مجددا درک می‌کنند که دوران بزن و دررو تمام شده است. علاوه بر این، ضرورت دارد بر روی موضوع خروج نظامیان آمریکایی‌ از منطقه غرب آسیا تمرکز شود تا این هدف استراتژیک با کمک محور مقاومت محقق گردد.
 
ثالثا: در روزهای اخیر مقامات ارشد دولت تروریست  آمریکا تلاش کرده‌اند با تهدیدهای مکرر و حتی ارائه مجدد پیشنهاد مذاکره، نظام اسلامی را از دادن پاسخ محکم و متناسب منصرف کنند. همچنین برخی افراد نادان یا خائن تلاش کرده‌اند با تشریع ابعاد خسارت احتمالی سیاسی-  اقتصادی پس از پاسخ ایران به آمریکا، مقامات ارشد نظام را از اقدام تلافی‌جویانه محکم و متناسب برحذر دارند. این در حالی است که تردیدی نداریم خودداری از واکنش پشیمان‌کننده‌ به آمریکا این پیام را به آنها مخابره خواهد کرد که ایران ضعیف است و در نتیجه محاسبات دشمن را به سمت فشار بیشتر سوق داده،  حملات و واکنش‌های بعدی سنگین‌تری را به دنبال خواهد داشت،‌به عبارت دیگر، خسارات احتمالی واکنش قاطعانه از خسارات واکنش ندادن یا واکنش ضعیف، به مراتب کمتر است.
 
با توجه به نکات فوق ،‌ما امضاکنندگان این نامه به عنوان  نمایندگان ملت اعلام می‌کنیم  همچون همیشه پشتیبان ولی امر مسلمین  جهان در مقابله با استکبار جهانی هستیم و تمامی تلاش خود  را به کار می‌بندیم تا متناسب با تصمیماتی که از جانب حضرتعالی اتخاذ  می‌شود به طور کامل به وظایف شرعی و قانون خود عمل نماییم.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: