به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
پروژه رسانه‌ای دروغ استعفای آخرین ساعات دیشب درست در دقایقی اتفاق افتاد، که بحث فراخوان برای تجمع و آشوب در تهران نیز با شکست بسیار بزرگی مواجه شده بود.
"خیبرآنلاین" - شب گذشته بحث استعفای یکی از مقامات دولتی در صبح دوشنبه توسط برخی خبرنگاران و رسانه های حامی دولت و اصلاح طلب داغ شد و بالتبع گمانه زنی ها هم آغاز شد. از استعفای روحانی تا جهانگیری و شمخانی و حتی برخی مقامات ارشد نیروهای مسلح جزو گمانه زنی ها بودند.

انتشار دروغ استعفا بعد از شکست در خلق آشوب/ پشت پرده پروژه استعفای شب گذشته چه بود؟

به گزارش جهان نیوز، اما این خبر همان طور که قابل تشخیص بود چیزی جز یکی پروژه سیاسی نبود. سناریویی که اتفاقا استارت آن را «انتخاب»، از سایت های برجسته نزدیک به دولت زد. چرایی این هدف قابل گمانه زنی است و قطعا یکی از اهداف ترسیم شده تلاشی برای برهم زدن بیشتر آرامش فکری جامعه خصوصا بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و خطای انسانی ماجرای سرنگونی هواپیمای اوکراینی است. رفتاری که برخی مجریان تلویزیون مانند صبا راد و زهرا خاتمی راد و یا ورزشکارانی نظیر سارا خادم الشریعه و سعید معروف در پیش گرفتند و حتی برخی اعضای شورای شهر نظیر ناهید خداکرمی و بهاره آروین هم سخن از احتمال آن به میان آوردند.

به این موارد می توان برخی انتقام گیری های سیاسی را هم اضافه کرد که برخی نزدیکان دولت زمان را برای این موج سواری مناسب دیدند. جالب تر اینکه پروژه رسانه‌ای دروغ «استعفا»، درست در آخرین ساعات دیشب و در دقایقی اتفاق افتاد، که بحث فراخوان برای تجمع و آشوب در تهران با شکست بسیار بزرگی مواجه شده بود.

اما سوال اساسی این است که این پروژه رسانه ای خطرناک و تنش آفرین چرا باید ابتدا از یک رسانه حامی دولت آغاز شود؟!

کناره گیری روحانی در شرایط فعلی قطعا به صلاح کشور نبوده و آن طور که شواهد نشان داده رفتار روحانی هم اینگونه نیست که کرسی قدرت را رها کند. استعفای جهانگیری شاید به دلیل موج سواری انتخاباتی و نجات اصلاحات از منجلاب گیر کرده دور از ذهن نباشد که البته آن هم تکذیب شد. استعفای شمخانی هم از شورای عالی امنیت ملی، ساعاتی بعد از پخش گسترده این شایعه تکذیب شد.

یک منبع آگاه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با تکذیب خبر منتشر شده از سوی سایت انتخاب درباره استعفای آقای شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: شبه رسانه‌ای که پرونده‌های متعددی از دروغ پردازی و انتشار اخبار سفارشی دارد با انتشار اخباری از این دست بدنبال تکمیل طرح ترامپ است که اخیرا دبیر شورای عالی امنیت ملی را در فهرست تحریم‌های امریکا قرار داد.

در این میان داغ کردن کردن خبر مشکوک استعفای مقامات ارشد نیروهای مسلح به خاطر خطای رخ داده در اکثریت افکار عمومی بی اثر بوده و مردم از رفتار خاضعانه و صادقانه فرماندهان غیور و مدافعان وطن در پوزش طلبی و پذیرش اشتباه قدردان هستند.

گفتنی است روز گذشته هم حسام الدین آشنا، مشاور رسانه ای رئیس جمهور با برگزاری یک نظرسنجی قابل تامل در صفحه توئیتر خود از مخاطبان پرسیده بود که آیا از توضیحات فرمانده هوافضای سپاه قانع شده اند یا نه، که اکثریت پاسخ «قانع شدم» از پاسخ های سردار حاجی زاده را انتخاب کرده بودند و اصطلاحا تیر آقای آشنا به سنگ خورد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: