به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
سردار شریف با تشریح اقدامات سپاه در امدادرسانی به سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان، از بسیج ظرفیت‌ های یگان های سپاه برای امدادرسانی و کمک به سیل زدگان این استان خبر داد.
"خیبرآنلاین" - در پی بارندگی‌های شدید چند روز گذشته که منجر به وقوع سیل در استان‌سیستان و بلوچستان  و بروز خساراتی در این مناطق شد، سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت و گویی از بسیج امکانات و ظرفیت‌ها برای امدادرسانی و کمک به سیل زدگان این استان خبر داد و گفت:  از ساعات ابتدایی وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، واحدها و یگان‌های سپاه مستقر در منطقه اعم از یگان های قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، نیروی دریایی سپاه و بسیجیان بومی و گروه های جهادی، همه تلاش و همت خود را برای امدادرسانی و کاهش مشکلات و آلام هموطنان عزیز و محجوب این خطه ایران اسلامی بکار گرفتند.

تشریح اقدامات سپاه در امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور

به گزارش فارس، سردار شریف با بیان اینکه پایوران و بسیجیان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پس از وقوع سیل با حضور در منطقه، اقدامات امدادرسانی و نجات را به سرعت آغاز کردند، گفت: این اقدام مهم با بکارگیری 3 فروند بالگرد ترابری، 35 دستگاه ماشین آلات سنگین مهندسی و ترابری و بیش از 600 نفر از رزمندگان این قرارگاه در ساعات اولیه وقوع سیل انجام پذیرفت که منجر به نجات جان بسیاری از هموطنان گرفتار مانده در سیل شد.

وی همچنین از بکارگیری ماشین آلات و تجهیزات مهندسی به منظور بازگشایی راه های ارتباطی و تخلیه مردم و نجات گرفتار ماندگان در سیل خبر داد و گفت: همچنین تاکنون بیش از  10 هزار بسته غذایی، 50 هزار قوطی کنسرو و آب معدنی و 5 هزار تخته پتو  بین سیل زدگان توزیع شده است و در ادامه روند امداد‌رسانی 1000 سری لوازم ضروری خانگی در حال توزیع می باشد.

سخنگوی سپاه در ادامه اظهار کرد: قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با راه اندازی 4 مرکز پخت غذا در شهرستان های چابهار و کنارک، پخت غذای گرم را از روز شنبه آغاز کرده که در هر وعده 50 هزار پرس غذا بین سیل زدگان جا بجا شده و مستقر در مکان های امن و نیز در روستاها و نقاط صعب العبور از طریق بالگرد توزیع می شود و تاکنون 200 روستای سیل زده را تحت پوشش خدمات رسانی قرار داده شده است.

سردار شریف خاطرنشان کرد: نیروی دریایی سپاه نیز با اعزام بالگردهای Mi-17 و ارسال تجهیزات و نیروهای امدادی به مناطق سیل زده، نسبت به امدادرسانی به این مناطق اقدام کرد.

گفتنی است ؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه نیز صبح امروز(سه شنبه) به منظور مدیریت روند امدادرسانی به سیل زدگان و تسریع درگسیل امکانات سپاه برای یاری رساندن به آنان، به  استان سیستان و بلوچستان عزیمت کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: