به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
آنچه پس از بررسی‌ها مشخص می‌شود این است که بعد از پاسخ‌های قاطعانه سپاه به اقدامات کشورها و گروه‌های متخاصم علیه کشورمان، «جنگ» و «سایه جنگ» از مردم دور شده و تهدیدات از بین رفته است.
"خیبرآنلاین" - جریانی در دوران بعد از انقلاب اسلامی پس از تعرض‌های کشورها و یا گروهک‌های متخاصم سعی دارد القا کند که در صورتی ایران به آنها پاسخ دهد، کشورهای استکباری و گروهک‌های متخاصم جری‌تر می‌شوند و در نهایت اوضاع کشور بدتر خواهد شد.

۵ پاسخ کوبنده و عقب‌نشینی دشمن/«جنگ» و«سایه جنگ» چه زمانی دور شد؟

به گزارش مهر، این جریان علی رغم اینکه در سال‌های متمادی مصادیق بسیاری را از پاسخ کوبنده و محکمی که جمهوری اسلامی ایران به دشمنان داده است و آنها در نهایت مجبور به عقب نشینی شدند و می‌تواند به راحتی با رجوع به تاریخ از آن درس بگیرد؛ اما همچنان تلاش می‌کند این رویکرد را همسوی با رسانه‌های ضدانقلاب و معاند در کشور القا کند که در مقابل هرگونه پاسخ ایران به زیاده‌خواهی دشمن، اوضاع کشور در شرایط جنگی بیشتری قرار می‌گیرد و خسارت‌های آن جبران ناپذیر است.

بر همین اساس برای بررسی این موضوع و با مراجعه به حافظه تاریخی چند سال اخیر و پنج پاسخ قاطع ایران به کشورها و گروهک‌های متخاصم به منافع کشور و مردم، این موضوع که امنیت در پاسخ به زیاده‌خواهی‌ها دشمن است را مورد بررسی قرار دادیم.

۱- پاسخ کوبنده به ترقه بازی داعش؛ حمله موشکی به دیرالزور و هجین

پس از حمله رذیلانه عناصر تکفیری تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام خمینی (ص) نیروی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آخرین دقایق روز ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ و همزمان با آخرین شب قدر، دیرالزور را مورد ضربات موشکی قرار داد که به عملیات «لیله القدر» مشهور شد.

دیرالزور از آن جهت مهم بود که با شکست عناصر گروه تروریستی داعش از ارتش و کمیته‌های مردمی سوریه، بسیاری از عناصر بلندپایه این گروه تکفیری به این منطقه فرار کرده و مقر فرماندهی و پشتیبانی عملیات خود را در آن قرار داده بودند. بر همین اساس در این حمله بسیاری از عناصر اصلی و فرماندهان داعش به هلاکت رسیدند و به تجهیزات و سامانه‌های نظامی این گروه تروریستی خسارت‌های جبران ناپذیری وارد شد. خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در واکنش به این حمله نوشت: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند.

همچنین وال استریت ژورنال تاکید کرد: سپاه هشدار داده بود که هر کس به ایران حمله کند، به همان روش پاسخ خواهد داد و جواب حمله داعش را نیز با شلیک موشک به مقر آنها در دیرالزور داد. علاوه بر این، روزنامه هاآرتص چاپ رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به حمله موشکی سپاه تصریح کرد: ایران همانگونه که قول داده بود، جواب داد.

علاوه بر عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دیرالزور، در ساعات آغازین نهم مهر ماه ۱۳۹۷، ۶ فروند موشک بالستیک و هفت فروند پهپاد رزمی به سوی منطقه شرق فرات در خاک سوریه گسیل شدند تا پاسخ عناصر داعش در اقدام تروریستی حمله به رژه نیروهای مسلح کشورمان در گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز را بدهند.

برخی از تحلیلگران این ضربات موشکی را انتقام شکست این گروه تروریستی تکفیری در مقابل جبهه مقاومت عنوان کردند، زیرا سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ۳۰ آبان ۱۳۹۶ در نامه‌ای به مقام معظم رهبری پایان شجره خبیثه داعش را اعلام کرده بود.

موشک‌های ذوالفقار و قیام که توسط نیروی هوافضای سپاه به سوی مقر داعش در سوریه شلیک شدند، ابوعلی المشهدانی فرمانده سابق امنیتی منطقه موصل عراق را به هلاکت رساندند تا به دشمن بفهمانند، هرکس تعرضی به ایران داشته باشد، سیلی محکمی را خواهد خورد.

شبکه المیادین در واکنش به این حمله، اظهار داشت: ایران با این اقدام می‌خواست پیام‌هایی را به کشورهای حامی گروه‌های تروریستی برساند. سپاه قول داده بود که انتقامی مرگبار و فراموش نشدنی از تروریست‌ها بگیرد که این اتفاق نیز افتاد.

بعد از این حمله بود که گروه تروریستی داعش، دیگر حتی به خیال خود نیز فکر شوم حمله به منافع ایران را از دستور کار خود خارج کرد، چرا که می‌دانست در مقابل هر اقدامی، جواب دندان شکنی دریافت خواهد کرد.

۲- حمله به مقر حزب دموکرات کردستان

۱۷ شهریور سال ۱۳۹۷ سپاه پاسداران مقر فرماندهی حزب دموکراتیک کردستان را در کوه سنجیق، واقع در اقلیم کردستان عراق با هفت موشک فاتح ۱۱۰ مورد هدف قرار داد و ۱۶ نفر از کادر رهبری این حزب منحله را به هلاکت رسانید.

این حمله در واکنش به حمله ۱۶ تیرماه عناصر این گروه تروریستی به پاسگاه مرزی در منطقه مریوان که منجر به شهادت ۱۰ نفر از مرزبانان غیور کشورمان شده بود و همچنین شرارت‌ها و تلاش‌های آنها برای ایجاد ناامنی و دعوت با آشوب، انجام گرفت.

سخنگوی حزب منحله دموکرات کردستان بعد از عملیات غرورآفرین سپاه اعلام کرد که حمله موشکی یک ساعت و نیم پس از شروع جلسه سران این حزب انجام شده و سبب مرگ کادر رهبری این گروه تروریستی شده است.

این حمله ضربه سنگینی به این حزب منحله وارد کرد و بعد از این عملیات بود که این حزب و سایر گروه‌های تروریستی در منطقه غرب کشور، دست از شرارت‌ها و اقدامات تروریستی برداشتند. جواب قاطع نیروهای مسلح کشور به شرارت‌های اشرار، موجب نمایش اقتدار کشور و سبب امنیت و ثبات در منطقه شد.

۳- ساقط کردن پهپاد آمریکا

۳۰ خرداد سال ۹۸ یک فروند پهپاد گلوبال هاوک آمریکایی که پیشرفته‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان محسوب می‌شود، بعد از ورود به حریم هوایی ایران در نزدیک تنگه هرمز و روبروی کوه مبارک با سامانه بومی سوم خرداد منهدم شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بلافاصله بعد از مشخص شدن صحت این خبر در حساب کاربری خود در توئیتر و در واکنش به اقدام ایران نوشت: ایران کار بسیار اشتباهی کرد و همچنین ساعاتی بعد و در پاسخ به خبرنگاران گفت واکنش آمریکا به ایران را خواهید دید.

اما وجود عزم و اراده پولادین و توان سامانه کاملاً بومی سوم خرداد که تنها بخشی از توانمندی‌های دفاعی ایران است، سبب شد تا ترامپ در یک عقب نشینی آشکار و پیش از رفتن به تفرجگاه کمپ دیوید در نهایت بگوید که از ایران به خاطر هدف قرار ندادن هواپیمای پوزایدون با ۳۸ نفر سرنشین تشکر می‌کنم. او در ادامه می‌گوید: همه می‌گویند من جنگ‌طلب هستم؛ اما حالا می‌دانند که فردی صلح‌طلبم.

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم در تحلیلی و در واکنش به سخنان ترامپ نوشت: ترامپ کاملاً متوجه است که ایران به مانند افغانستان زمان طالبان یا عراق زمان صدام نیست و با تجهیزات پیشرفته نظامی، رویارویی با تهران کاری بسیار سخت است.

نیویورک‌تایمز در واکنش به انصراف ترامپ از واکنش به ایران نوشت: رئیس جمهور آمریکا از اقدامی که منجر به افزایش تنش‌ها می‌شد، عقب‌نشینی کرد.

۴- توقیف نفت‌کش انگلیس

عصر جمعه ۲۸ تیر سال جاری و در حالی که تنها ۱۵ روز از اقدام انگلیسی‌ها در ضبط نفتکش «گریس -۱» می‌گذشت، سپاه پاسداران نفتکش «استینا ایمپرو» که در اجاره لندن بود را توقیف و به ساحل ایران منتقل کرد.

گاردین در واکنش به توقیف نفتکش انگلیسی نوشت: توقیف استینا ایمپرو دقیقاً به توقیف گریس -۱ در جبل الطارق ربط دارد و ایران پیش از این روشن کرده بود که به اقدام انگلیس جواب خواهد داد.

اسپوتنیک نیز در همین رابطه نوشت: کشتی استینا ایمپرو در واکنش ایران به توقیف نفتکش ایرانی گریس -۱ در جبل طارق متوقف شده است.

در نهایت نیز اقدام سپاه پاسداران در توقیف نفتکش انگلیسی منجر شده به اینکه در ۲۴ مرداد انگلیسی‌ها مجبور شوند ابر نفتکش گریس -۱ را آزاد کنند اما ایران کشتی انگلیسی را همان موقع آزاد نکرد و با فاصله نسبتاً طولانی در تاریخ ۵ مهر ماه سال جاری آزاد کرد.

و حتی موضوع در مورد آزادی گریس -۱ که بعداً به آدریان دریا تغییر نام داد این بود که علی‌رغم هشدارهای انگلیسی‌ها، این ابر نفتکش در نهایت محموله خود را به سوریه تحویل داد که بنا بر تحلیل کارشناسان این اقدام دهن کجی بزرگی به لندن بوده و نشان می‌داد، تهران از هیچ کسی توصیه و دستور نمی‌گیرد.

بعد از ماجرای توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط ایران در پاسخ به دزدی دریایی لندن در سرقت گریس -۱، دیگر هیچ مزاحمتی برای کشتی‌های ایرانی رخ نداده و این نشان می‌دهد که دشمن اگر عزم و اراده برخورد را ببیند، در اجرای مقاصد و نیات شوم خود عقب خواهد نشست.

۵- ضربات موشکی به پایگاه آمریکا

سحرگاه جمعه ۱۳ دی ماه سال جاری نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در تاریکی شب و با استفاده از پهپاد و بالگرد، سردار قاسم سلیمانی که به دعوت رسمی دولت و سرپرست نخست وزیری عراق به بغداد سفر کرده بود را به شهادت رساندند.

از همان ابتدای اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی، تمامی مسئولان و مردم ایران یک صدا خواستار انتقامی سخت و برخوردی جدی با واشنگتن شدند تا هم به آمریکا بفهمانند حق ندارد به کشور تعدی کند و همچنین انتقام خون شهید سلیمانی را بگیرند.

دونالد ترامپ یک روز بعد از اقدام تروریستی خود در به شهادت رساندن سپهبد شهید قاسم سلیمانی، در حساب کاربری خود در توئیتر تهدید کرد که اگر ایران به اقدام آمریکا واکنش ننشان دهد، ۵۲ نقطه از ایران اعم از مکان‌های فرهنگی حمله خواهد کرد.

هجدهم دی ماه و دقیقاً در زمانی که آمریکایی‌ها سردار سلیمانی را به شهادت رسانده بودند، موشک‌های قیام و فاتح ۳۱۳ در عملیاتی به نام «شهید سلیمانی» سینه آسمان را فشردند و پایگاه عین الاسد در استان الانبار را که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پایگاه نظامی ایالات متحده در عراق است را مورد هدف قرار دادند.

رئیس جمهور آمریکا که دائماً ایران را چه در لفاظی و چه در پست‌های توئیتری تهدید می‌کرد، ابتدا سخنرانی خود را لغو کرد و در نهایت شامگاه چهارشنبه در مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و با چهره‌ای در خود فرو رفته، از نبود هیچ گونه خسارت و تلفات در این حمله صحبت کرد و به نحوی پرچم صلح را بالا گرفت.

سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در همین رابطه در نشست مجلس درباره ابعاد حمله موشکی به عین الاسد، اظهار داشت: اول آمریکایی‌ها خیلی تهدید کردند که تهدیدات متنوعی نیز بودند و ما برای واکنش‌های بعدی کاملاً آماده بودیم. تا غروب چهارشنبه که رئیس جمهور آمریکا با آن اعلام کوتاه عقب نشینی آشکار خود را اظهار داشت و وقتی پشت به دوربین‌ها حرکت کرد، من احساس کردم آمریکا تمام شده است.

با بررسی تاریخ ۴۰ ساله جمهوری اسلامی و شرارت‌های دشمن علیه ملت و نظام، این نتیجه برای همگان روشن می‌شود که مقاومت آگاهانه مردم در مقابل زیادی خواهی‌های دشمن سبب شده است که ایران در مرکز هندسه قدرت منطقه قرار گرفته و نه تنها پا به عقب نگذارد، بلکه دشمن را در تمامی جبهه‌ها به عقب نشینی وا داشته و شکست دهد.

از سوی دیگر نیز بنا بر آنچه در بالا فهرست شد مشخص می‌شود که پس از پاسخ قاطعانه و کوبنده سپاه پاسداران به اقدامات کشورها و گروه‌های متخاصم علیه کشور، «جنگ» و «سایه جنگ» از مردم دور شده و تهدیدات از بین رفته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: