به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
دونالد ترامپ در اقدامی وقیحانه از صدور فرمان ترور سردار سلیمانی مجددا دفاع کرد و در توجیه آن مدعی شد سردار سلیمانی قصد انجام حملاتی علیه نیرو‌های آمریکایی داشته است.
"خیبرآنلاین" - دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر از صدور دستور به ارتش تروریست آمریکا برای به شهادت رساندن سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس، معاون فرمانده نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) دفاع کرده و در توجیه آن مدعی شد سردار سلیمانی قصد انجام حملاتی علیه نیرو‌های آمریکایی داشته است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، ترامپ گفت که سردار سلیمانی از سوی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در فهرست تروریسم قرار داشت؛ ولی اوباما علی‌رغم انجام این اقدام کاری در خصوص آن انجام نداد. ترامپ مدعی شد سردار سلیمانی باید ۲۰ سال قبل‌تر حذف می‌شد.

ترامپ در سخنرانی در جمع طرفدارانش در میلواکی، بزرگترین شهر ایالت ویسکانسین به ناآرامی‌های پراکنده اخیر در تهران اشاره کرد و مدعی شد ایرانی‌ها او را دوست دارند!

ترامپ پس از اشاره به اینکه گروهی از شرکت‌کنندگان در این ناآرامی‌ها از پا گذاشتن روی پرچم آمریکا خودداری کرده‌اند، گفت: «دیدید چه اتفاقی افتاده؟ در ایران، معترضان برای اولین بار طرف ما هستند. آن‌ها طرف ما هستند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه گفت: «در واقع، آن‌ها یک پرچم بزرگ آمریکا را داخل خیابان گذاشته بودند و ایرانی‌ها قرار بود روی آن راه بروند، آن را لگدمال کنند و روی آن پا بکوبند؛ اما همه‌شان، آن پرچم را دور زدند.»

وی سپس خطاب به هوادارانش گفت: «آن‌ها ترامپ را دوست دارند. آن‌ها شما را دوست دارند. من فقط نماینده شما هستم، ولی آن‌ها ما را دوست دارند. مدت‌های مدید است که آن‌ها چنین چیزی ندیده‌اند. دیدید؟ آن‌ها پرچم را دور زدند. نمی‌خواستند روی آن پا بگذارند. آن‌ها آمریکا را دوست دارند. آن‌ها کشور ما را دوست دارند. به این می‌گویند پیشرفت.»

ترامپ همچنین درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیز گفت: «منطقه امن در سوریه خطرناک‌ترین منطقه در جهان است، از این رو نظامیان آمریکایی را از آنجا خارج کردم.»

پیش از این نیز جیمز جونز، مشاور امنیت ملی آمریکا در دولت باراک اوباما تصمیم ترامپ برای صدور دستور به شهادت رساندن سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس به دست ارتش تروریست آمریکا درست خوانده و از آن حمایت کرد.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او این عملیات انجام شد.

آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

روز یکشنبه ۱۵ دی ماه پارلمان عراق در واکنش به ترور سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شماری از فرماندهان الحشد الشعبی در بغداد، طرح اخراج نیرو‌های خارجی را به تصویب رساند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: