به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
با توجه به اعلام افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، یک مقام سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش آمار مبتلایان در سایر کشور‌ها هشدار داده است تا مسئولان بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در داخل مرز‌های کشور‌ها آماده شوند.
"خيبرآنلاين" - ویروس کرونا به سرعت در چین و سایر کشور‌های دنیا در حال گسترش است، این ویروس تاکنون ۳۰۴ قربانی گرفته و بیماری ناشی از ویروس کرونا در ۲۸ کشور دنیا مبتلایانی تاکنون داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با توجه به اعلام افزایش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا، یک مقام سازمان بهداشت جهانی درباره افزایش آمار مبتلایان در سایر کشور‌ها هشدار داده است تا مسئولان بهداشتی برای مقابله با ویروس کرونا در داخل مرز‌های کشور‌ها آماده شوند.

ویروس کرونا برای نخستین بار در شهر ووهان چین، مرکز استان هوبئی گزارش شد. دانشمندان منشأ احتمالی این ویروس منتقل شده از حیوان به انسان را خفاش، مار و توله گرگ عنوان کردند، اما هنوز به طور دقیق مشخص نیست که منشأ اصلی آن چه حیوانی بوده است.

اعلام وضعیت اضطراری جهانی
شامگاه پنج‌شنبه به دنبال افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونای چینی مقامات سازمان جهانی بهداشت جلسه‌ای فوری تشکیل دادند و اعلام شرایط اضطراری جهانی کردند؛ این شرایط به این معناست که کشور‌ها باید در حال آماده باش برای مقابله با ویروس کرونای ۲۰۱۹ باشند تا کمتر شاهد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از این ویروس باشیم.

دانشمندان در کشور‌های مختلف دنیا در تلاش هستند تا واکسن ویروس کرونای ۲۰۱۹ را کشف کنند؛ برخی دانشمندان از تولید واکسن تا ۴۰ روز آینده و برخی از تولید آن تا ۳ ماه آینده خبر داده‌اند.

این ویروس درمان دارویی ندارد و تنها با مراقبت‌های حمایتی می‌توان از افزایش موارد ابتلا و مرگ و میر جلوگیری کرد.

به دنبال افزایش مرگ و میر و اعلام شرایط اضطرار جهانی روز جمعه جلسه‌ای اضطراری در کشور با حضور وزرای بهداشت، میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کشور، نماینده وزارت امور خارجه، معاون اول رئیس جمهور و سخنگوی وزارت بهداشت برگزار شد که به دنبال آن تصمیماتی مبنی بر لغو پرواز‌های رفت و برگشت ایران- چین گرفته شده و در مبادی مرزی ورودی کشور تشدید مراقبت‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفت.

عرفانی رئیس اداره مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان؛ با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت پس از اعلام شرایط اضطراری جهانی، اظهار کرد: معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت در آماده باش کامل قرار دارند تا بتوانند موارد احتمالی را به موقع پذیرش و از شیوع بیماری در کشور پیشگیری کنند.

رئیس اداره مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت ادامه داد: با پیشنهاد وزیر بهداشت پرواز‌های رفت و برگشت ایران- چین لغو شد و در صورتی که پرواز‌ها ادامه داشته باشد وزیر بهداشت موضوع را پیگیری خواهد کرد.


ویروس کرونا

آماده‌باش ۳ بیمارستان در ۳ دانشگاه علوم پزشکی شهر تهران
عرفانی با بیان اینکه معاونت درمان و بیمارستان‌های معین آماده پذیرش موارد احتمالی هستند، گفت: مقرر شده است تا ۳ دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران ۲ تا ۳ بیمارستان معین را برای پذیرش بیماران احتمالی در نظر بگیرند که در این بین بیمارستان‌های خصوصی هم برای درمان بیمارانی که تمایل دارند در بخش خصوصی بستری شوند در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: با توجه به اینکه پرواز‌های رفت و برگشت ایران- چین لغو شده‌ و احتمال ورود مسافران چین از کشور دیگری به ایران وجود دارد؛ بیماریابی در دستور کار قرار گرفته است. در مرز‌های ورودی کشور کسانی که سفر چین داشته باشند و از کشور دیگری وارد ایران شوند با تب سنج مورد بیماریابی قرار می‌گیرند و در صورتی که تب داشته باشند معاینه می‌شوند و علائم بیماری در آن‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

او افزود: پزشک مستقر در مرز‌های ورودی مکان مسافر را در ۱۴ روز گذشته مورد سوال قرار می‌دهد و پس از بررسی علائم و نشانه‌ها تب و علائم تنفسی به همراه ملاحظات اپیدمیولوژی تصمیمات لازم را اخذ می‌کند.

نحوه برخورد با مسافران از کشور چین
رئیس اداره مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اظهار کرد: هر فردی که از مرز‌های دریایی، هوایی و زمینی وارد کشور شود و در ۱۴ روز قبل سفری به کشور چین داشته باشد مورد بیماریابی قرار می‌گیرد تا از ورود ویروس به کشور جلوگیری کنیم.

عرفانی ادامه داد: اگر کسانی که در ۱۴ روز گذشته در کشور چین حضور داشته‌اند و از طریق کشور دیگری وارد ایران شوند در مبادی مرزی ورودی کشور بررسی می‌شود که دارای علائم ابتلا به ویروس کرونا هستند یا نه؟ اگر علامت نداشته باشند آموزش‌های لازم به آن‌ها داده می‌شود تا اگر در ۱۴ روز بعدی علامت ناشی از ویروس کرونا در آن‌ها دیده شد به مراکز درمانی مراجعه کنند.

او افزود: اگر در هنگام بیماریابی فرد علامت داشته باشد تحت ایزولاسیون قرار می‌گیرد و اگر علائم بیماری شدید باشد فرد به بیمارستان منتقل تا اقدامات لازم انجام می‌شود.

مقابله با کرونا


ویروس کرونا درمان ندارد
رئیس اداره مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به علائم ویروس کرونا اظهار کرد: بعد از یک دوره کمون ۷ روزه علائم ناشی از ویروس کرونا بروز می‌کند که این علائم شامل تب بالای ۳۸ درجه، آبریزش بینی، سرفه، سردرد و علائم تنفسی هستند.

عرفانی بیان کرد: بعد از ۵ تا ۶ روز افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته باشند و به ویروس کرونا مبتلا شوند ممکن است علائم بیماری در آن‌ها شدت پیدا کند و فرد گرفتار ذات‌الریه و نارسایی حاد تنفسی شود که در این صورت فرد مبتلا نیاز به بستری در بیمارستان پیدا می‌کند.

رئیس اداره مراقبت‌های مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت رعایت نکات بهداشتی و شست و شوی دست‌ها را مهم‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: شست و شوی دست‌ها و رعایت نکات بهداشتی شامل استفاده از ماسک در صورت بروز سرفه و علائم بیماری می‌تواند در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا موثر باشد.

او یادآوری کرد: ویروس کرونا درمانی ندارد، اما باید توجه داشت که میزان کشندگی آن ۲ تا ۳ درصد است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: