به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
حسن عباسى رئیس اندیشکده یقین گفت: آمریکایی‌ها برای ترور حاج قاسم سلیمانی دو تحلیل داشتند، یکی اینکه قاسم سلیمانی مانند نخ تسبیحی بود که گروه‌های مقاومت اسلامی توسط این نخ یکدست و به هم پیوسته می‌شوند، این ها چون می‌خواستند معامله قرن را انجام بدهند، باید این نخ تبسیح را می‌بریدند.
"خيبرآنلاين" - حسن عباسی رئیس اندیشکده تعیین در سی و یکمین نشست سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: جدای از زحماتی که اعضای تشکل در دانشگاه‌های مختلف دارند یکی از برنامه‌ها باید تربیت کادر برای آینده انقلاب باشد و تشکل‌های دانشجویی به این سمت بروند که کادر متخصص توانمند، انقلابی و متعمد و باتقوا تربیت کنند.



به گزارش598، وی از شهادت سردار سلیمانی به عنوان یک تحول فرهنگی یاد کرد و گفت: تربیت سردار سلیمانی در یک فرایندی صورت گرفت و امروز هم تربیت کادر برای آینده انقلاب هم از طریق همین تشکل‌ها صورت می‌گیرد.

عباسی تأکید کرد: وارد چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی می‌شویم و فرا رسیدن دهه فجر را هم تبریک عرض می‌کنیم و ان‌شاءالله این رکوردی که زده شد و یک حکومت با 41 سال است با نیت کار کردن برای دین و اسلامی سرکار آمده است اتفاقی که در هیچ دوره‌ای رخ نداده است. ان‌شاءالله این همین گونه ادامه پیدا خواهد کرد تا پرچم این حرکت به صاحب حقیقی آن برسد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: فضای تبلیغات و انتخابات با فضای جشن‌های پیروزی انقلاب منطبق می‌شود و این 2 موضوع در این جلسه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

عباسی در ادامه با اتفاقات اخیر اشاره کرد و یادآور شد: بعد از اتفاقاتی که اخیراً شاهد آن بودیم از یک طرف هم دیدیم که سه کشور اروپایی اعلام کردند که مکانیزم ماشه را فعال خواهند کرد و گفتند که ایران باید برجام قبلی را خاتمه یافته بداند و به برجام جدید به نوعی که برجام ترامپ است را امضا کند.

رئیس اندیشکده یقین تأکید کرد: این ماجرا ادامه داشت تا اینکه مجلس عراق مصوبه‌ای را برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق تصویب کردند، بعد از آن همه شاهد بحث معامله قرن بودیم.

وی تأکید کرد: ماجرای بعدی بحث تحریم رئیس سازمان انرژی اتمی کشور بودیم و متأسفانه هسته‌ای را دادیم رفت، تحریم‌ها هم برداشته نشد بعد هم که نه به آقای ظریف برای رفتن به سازمان ملل ویزا می‌دهند و از طرفی هم آقای صالحی را هم تحریم کردند.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: این مسائل، روی انتخابات آینده ایران تأثیرگذار خواهد بود و با توجه به اینکه ما چند روز آینده انتخابات مجلس را خواهیم داشت و تقریباً 500 روز هم تغییر دولت را خواهیم داشت و ان‌شاءالله باید دولت جوان انقلابی سرکار بیاید.

عباسی خاطرنشان کرد: ما برای اینکه ارزیابی درستی داشته باشیم باید ارزیابی کنیم ببینیم چگونه اتفاقات رخ داده است.

وی گفت: شرایط امروز انتخابات مجلس مانند ماجرای سال 1360 و حذف لیبرال‌ها و ماجرای 1382 و حذف جناح لیبرال در مجلس ششم و شوکی که در سال 82 پیش آمد و جریان لیبرال در حال حذف شدن است، مسبوق به سابقه است و اگر جناح لیبرال متوجه شد مجلس و دولت دارد از دست خواهد داد و اینکه چون اتفاقاتی رخ خواهد داد را باید پشت‌ به سوابق تاریخی آن مطالعه کرد.

رئیس اندیشکده یقین تأکید کرد:‌‌ آیا مردم وقتی می‌بینند یک لیستی وارد مجلس می‌شود مانند لیست امید که ناکارآمد است باید چه کاری انجام دهند؟ آیا باید به دنبال براندازی باشند یا اینکه در انتخابات کار را از دست یک جناح بگیرند و به جناح دیگر بسپارند. در دنیا این روند در نظام انتخابات شکل می‌گیرد و به این می‌گویند نظام دو حزبی.

عباسی یادآور شد: ما در دولت سازندگی، اصلاحات، بهار و دلت فعلی می‌بینیم که از سال ششم به بعد مردم لحظه‌شماری می‌کنند که این دولت جمع کند و برود و دولت‌ها هیچ‌کدام برای هشت سال برنامه، طرح و ایده ندارد.

وی گفت: همین دولت فعلی یک طرح سلامت داشت و یک طرح مسکن اجتماعی، یک طرح سیاست خارجی و برجام داشت که همه شکست خوردند. حتی تئوریسین‌های اطلاعات که پشت‌سر دولت هستند دائم می‌گویند دولت باید استعفا بدهد چون هر روزی که بیشتر سرکار باشد مردم بیشتر از جناح لیبرال زده می‌شوند.

عباسی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد یک گروهی دائم سر قدرت بماند چون طرح و ایده و فکر ندارد یا باید انقلاب شود یا باید جابه‌جایی قدرت صورت گیرد. این جابه‌جایی قدرت چیزی است که الان در دنیا موسوم است و در ایران به عنوان مردم‌سالاری دینی شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اتفاقات دهه 60 گفت: بعد از اتفاقات دهه 60 و روی کار آمدن دولت کارگران و اصلاحات ما شاهد گرایش به سمت غرب تحت عناوینی مانند گفت‌وگوی تمدن‌ها رفتند و همان بلایی که امروز سر دولت آقای روحانی آمد برای دولت آقای خاتمی رخ داد، یعنی آقای خاتمی بحث گفت‌وگوی تمدن‌ها را مطرح کرد ولی چند سال بعد ایران در کنار کره شمالی و صدام به عنوان محور شرارت مطرح شد!

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: هرچه بیشتر به غربی‌ها تمکین کنید آنها بیشتر لگد می‌زنند.

وی با اشاره به وجود آمدن جناح چپ مدرن تصریح کرد: وقتی چپ و راست مدرن با هم ائتلاف کردند در سال 1377 دیدیدیم چه فضای بدی در کشور رخ داد و فضای سیاسی خیلی بدی را شاهد بودیم.

عباسی خاطرنشان کرد: در سال 1378 مجلس شورای اسلامی سرکار آمد و یک مجلس بود که هیچ‌کاری برای مردم نمی‌کرد و از سویی هم تریبون مجلس را با روزنامه‌ها اشتباه گرفته بودند و همین حرف‌هایی که برخی امروز در مجلس می‌زنند را آن روزها می‌زدند.

وی گفت: همه این اتفاقاتی که دیدید به اسم پرونده هسته‌ای و غیره رخ داد از یک نطق در تریبون مجلس شروع شد.

رئیس اندیشکده یقین خاطرنشان کرد: وقتی خاتمی و مجلس ششم در کارهای‌شان شکست خوردند نمانیدگان مجلس ششم تحصن کردند. خاتمی دستور داده بود وزرا و معاونان، فرمانداران و ... استعفاهای خودشان را نوشته بودند و تهدید کرده بودند که اگر تأیید صلاحیت نکنید دولت کار را زمین می‌گذارد. تقریباً همین کارهایی که آقای روحانی می‌کند و می‌گوید مجلس بعدی برای شما است ولی چرا ردصلاحیت می‌کنید و ... و بعد دیدیم برخی از نمایندگان مجلس ششم بعداً به آمریکا پناهنده شدند.

عباسی اظهار داشت: وقتی دیدند که دولت می‌خواهد کار زمین بگذارد و یا انتخابات مجلس را برگزار نکند گفتند شما می‌گویید بی‌دلیل رد صلاحیت شدید، اشکالی ندارد پس ما به مردم می‌گوییم که به چه دلیلی این افراد ردصلاحیت شدند.

وی تصریح کرد: شرایط امروز مجلس و رد صلاحیت مانند سال 82 و مجلس ششم است، و دوباره گویا حرف و حدیث‌هایی مانند آن زمان زده می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین یادآور شد: آن زمان می‌گفتند اگر ما در انتخابات نباشیم مردم هم در انتخابات شرکت نمی‌کنند ولی بعد دیدیم که مردم پای صندوق‌های رأی آمدند و مجلس هفتم شکل گرفت.

عباسی اضافه کرد: برخی اختلافات موجب شد در سال 94 انتخابات مجلس لیست امید در تهران و برخی شهرها رأی آورد. در سال 96 اختلافات به اوج خودش رسید و یک نیروی گریز از مرکز عجیبی به وجود آمد و باعث شد که جناح لیبرال همین‌طور دارد پیش می‌رود و به احتمال 90 درصد هم در انتخابات مجلس و هم انتخابات ریاست جمهوری آینده این طیف کلاً کنده می‌شود. البته این مانند یک درد زایمان و کندن یک غده است که درد دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ آمریکا الان این تحلیل را دارد که امسال در ایران یک مجلسی به وجود می‌آید که غربگرا نیست و بعد از آن هم رئیس جمهوری به وجود می‌آید که غربگرا نیست و حداقل 10 سال طول می‌کشد که بخواهد یک طیفی سرکار بیاید که حاضر بشود با آمریکا مذاکره کند برای همین به ترامپ گفتند وقت نداری و ترامپ هم تلاش کرد تا سال 2020 ایران متلاشی شود که شما دیدید چه اتفاقاتی هم رقم زدند.

رئیس اندیشکده یقین گفت: آمریکایی‌ها برای ترور حاج قاسم سلیمانی دو تحلیل داشتند، یکی اینکه قاسم سلیمانی مانند نخ تسبیحی بود که گروه‌های مقاومت اسلامی توسط این نخ یکدست و به هم پیوسته می‌شوند، این ها چون می‌خواستند معامله قرن را انجام بدهند، باید این نخ تبسیح را می‌بریدند.

وی گفت: در سیاست داخلی هم اعتقاد اینها این بود که دولت جوان انقلابی که سرکار می‌آید لیدرش کسی است مانند حاج قاسم سلیمانی، یعنی سردار سلیمانی رئیس جمهور آینده ایران است. یعنی کسی که از سوی آمریکا تحریم شده رئیس جمهور می‌شود و بعد از آن در سازمان ملل علیه آمریکا و اقدامات جنایتکارانه‌ سرمداران این کشور صحبت خواهد کرد. برای همین دست به چنین اقدام جنایتکارانه‌ای زدند.

وی تصریح کرد: البته سردار سلیمانی به رهبر انقلاب نامه نوشت که من سرباز ولایت هستم و وارد بازی‌ها سیاسی نمی‌شوم با این حال آمریکایی‌ها باور نکردند و احساس کردند که همین الان که قاسم سلیمانی رئیس جمهور ایران شود رئیس جمهور 10 کشور دیگر هم هست و با توجه به تحلیل‌هایی که داشتند گفتند بهتر است همین الان او را ترور کنیم.

عباسی تأکید کرد: برآورد آمریکایی‌ها این بود که سردار سلیمانی 35 میلیون رأی دارد و وقتی مراسم تشییع را دیدند به این نتیجه رسیدند تحلیل‌شان درست بوده است.

وی گفت: در انتخابات مجلس برخی از کاندیداها چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا ردصلاحیت شدند و دلیل رد صلاحیت خیلی از آنها یا فساد اخلاقی یا فساد اقتصادی بوده است. برخی هم به دلیل عدم التزام به اسلام، کسی هم که به اسلام التزام ندارد چگونه می‌تواند وارد مجلس یک کشور اسلامی شود؟

عباسی اظهار داشت: جناح موسوم به انقلابی و جناح موسوم به اصولگرایی اختلافاتی وجود دارد پس تک صدایی نخواهیم داشت. جناح اصلاح‌طلب هم اگر بخواهد در قدرت بماند باید التزام عملی‌اش را به اسلام، قانون اسلامی و ولایت فقیه نشان بدهد. وابستگی به غرب را هم کنار بگذارد، البته شعارهای غربگرایی الان در داخل کشور خریداری ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: