به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: دولت با عنوان "یارانه معیشتی" به دنبال رصد گردش مالی و حساب‌های بانکی مردم است.
"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با خبرنگاران‌ با اشاره به مشکلات انباشته شده کشور‌ اظهار داشت: اگر اعضای کابینه متشکل از رئیس جمهور، وزرا و معاونین افرادی خدوم، زحمتکش، تلاشگر و جهادی باشند، مشکلات و چالش‌های کشور حل شده و کارها به خوبی پیش خواهند رفت.

میرتاج‌الدینی‌: دولت با عنوان "یارانه معیشتی" به دنبال رصد گردش مالی و حساب‌های بانکی مردم است

به گزارش تسنیم، وی با ذکر خاطره‌ای از شهید رجایی یادآور شد: به یاد دارم در سال‌های آغازین پیروزی انقلاب و در جریان سفر شهید رجایی به شهر تبریز، این شهید بزرگوار پس از انجام مراسم تشریفاتی، از تشریفات مراسم انتقاد کرده و آن را به جای مانده از زمان طاغوت دانست.

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با اشاره به اینکه این سخن نشان می‌دهد که با پیروزی انقلاب اسلامی و تفوق روحیه انقلابی، روش‌های مدیریتی کشور باید تغییر یابد، گفت: در غیر اینصورت صرفا با تغییر مدیران و حضور افراد دیگر در کاخ‌ها و تداوم تجمل‌گرایی و اشرافی‌گری، این پرسش پیش می‌آید که چرا انقلاب کرده‌ایم؟! مسئولی که در آغاز فعالیت خود در سمت جدید هزینه‌های گزاف برای ساختمان و دفتر خود صرف کند، به فکر مردم و انقلاب اسلامی نیست.

وی ادامه داد: اگر این مسئول دغدغه حل مشکلات مردمی را داشته باشد، در مقابل ریخت‌وپاش‌ها و هزینه‌های گزاف می‌ایستد و در مدت زمان مسئولیت، رفاه و آسایش خود را کنار گذاشته و روز و شب در راستای خدمت به مردم، حل مشکلات و افزایش رفاه ایشان قدم برمی‌دارد.

‌میرتاج‌الدینی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه «مجلس عصاره فضائل ملت است»، گفت: جایگاه مجلس شورای اسلامی نیز همانند دولت است و با توجه به فرموده‌ ایشان باید افرادی بافضیلت، فرهیخته و خدوم به ملت به مجلس راه یابند.

وی افزود: همه جناح های سیاسی از اصولگرایان تا اصلاح‌طلبان همه باید در مجلس حضور داشته باشند ولی باید در دو موضوع ولایت‌پذیری، پاکدستی اشتراک نظر داشته باشند و حضور افراد بافضیلت در مجلس به معنای حضور افراد متمول و ثروتمند نیست.

نماینده ادوار مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، مجلس آینده را نیازمند حضور افرادی باتجربه و جوانان نخبه دانست و گفت: ملت ما سرداران رشیدی همچون سلیمانی‌ها، باکری‌ها و تجلایی‌ها را تربیت کرده و ایشان جانشان را در راه انقلاب و ایران فدا کرده‌اند و منتخبین ملت در مجلس نیز باید همچون این بزرگان این ویژگی‌ها را داشته و در راه ولایت و خدمت به مردم و انقلاب قدم بردارند. حضور جناح‌های مختلف سیاسی در مجلس با دو شرط ولایت‌پذیری و پاکدستی مورد تاکید است.

وی با اشاره به فرمایش دیگر امام(ره) مبنی بر اینکه «مجلس در راس امور است»، افزود: اولین وظیفه مجلس قانونگذاری عام و عادلانه برای همه ملت و نظارت بر اجرای آن است و در کنار آن پیگیری مطالبات مردمی و مشکلات حوزه‌های انتخابیه است و هر نماینده ای باید این مطالبات را احصا کرده و نسبت به پیگیری آنها در سطح شهری، استانی و ملی اقدام نماید.

‌میرتاج‌الدینی با اشاره به لزوم قانونگذاری عام و عادلانه در مجلس به موضوع تصویب و اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در مجلس و دولت پیشین اشاره کرد و گفت: در زمان تصویب و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در دولت و مجلس، تمرکز را بر استفاده اقشار کم‌درآمد و مستضعف از این درآمدها معطوف کرده و همچون دولت فعلی به هیچ وجه اعلام نکردیم که برای اخذ یارانه باید اجازه دسترسی به حساب‌های بانکی مردم داده شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
0
0
اصلاح طلب ماهیت ولایت فقیه و اصل پاکدستی را میخواهد حذف کند این اصلاحی که اصلاح طلب در طلب آن است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: