به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۹۳۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹
شورای نگهبان به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهد همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای نظارت بر یک انتخابات سالم و رقابتی را به عمل آورده و وظایف نظارتی خویش را دقیق‌تر ایفا خواهد کرد.
"خیبرآنلاین" - عباسعلی کدخدایی قائم مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در یادداشتی با عنوان " منشور انتخاباتی راهگشا و سرنوشت‌ساز" در روزنامه وطن امروز نوشت: بیانات هفته گذشته رهبر معظم انقلاب پیرامون انتخابات همچون همیشه چراغ راهنما و روشنی‌بخشی برای همه مردم و مسؤولان بود که ترسیم‌کننده آینده روشن و ایران قوی است. توجه به سخنان حکیمانه مقام معظم رهبری ضامن برگزاری یک انتخابات سالم و تشکیل مجلس قوی است که با مشارکت پرشور مردم در انتخابات و حضور گسترده پای صندوق‌های رأی، یک روز تاریخ‌ساز و یوم‌اللهی دیگر را برای این ملت رقم خواهد زد.



جمهوری اسلامی ایران که در طول ۴۰ سال گذشته همواره با اتکا به آرای عمومی اداره شده، نشان داده است جمهوریت و رکن مردمی نظام برای آن یک اصل است و در سخت‌ترین شرایط همچون جنگ تحمیلی یا حوادث طبیعی نیز نقش مردم از چرخه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری حذف‌ناشدنی است.

برگزاری موفق و پرشور ده‌ها انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا نشان‌دهنده توجه جدی نظام جمهوری اسلامی به نقش مردم در اداره کشور و اعتماد مردم به سلامت انتخابات و نهاد‌های مجری و ناظر آن است.

چرخش مدیریت کشور در میان جریانات سیاسی و جناح‌های مختلف و جابه‌جایی مکرر منتخبان و نمایندگان ملت نشان می‌دهد به‌رغم تبلیغات دروغ دشمن و حاشیه‌سازی غلط برخی افراد در داخل، انتخابات در ایران به هیچ‌وجه یک امر تشریفاتی و نمایشی نیست و شورای نگهبان به عنوان داور ملی انتخابات و امانت‌دار آرای مردم، حاضر به معامله حق‌الناس با فشار‌های سیاسی یا خوشامد جناح‌ها نیست.

باور ما این است که انتخابات متعلق به ملت است و مردم سهامدار انتخابات هستند. انتخابات رقابتی با انتخابات سهمیه‌ای متفاوت است و توصیه به سهمیه‌بندی جناحی داوطلبان، توصیه به مهندسی انتخابات و دخالت در رأی مردم است که هیچ‌گاه شورای نگهبان درگیر آن نبوده است. شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تنها به مُر قانون توجه دارد و سهمیه‌بندی برای جناح‌های سیاسی را فاقد مشروعیت حقوقی و قانونی می‌داند. شورای نگهبان به ملت ایران اطمینان می‌دهد شرایط قانونی نمایندگی مجلس بر اساس مدارک و مستندات معتبر مراجع قانونی و بدون توجه به گرایش‌ها و سلایق سیاسی، با داوطلبان انطباق داده شده و حضور بیش از ۷ هزار داوطلب، زمینه یک انتخابات رقابتی را فراهم می‌کند. شورای نگهبان همه مردم و جناح‌های سیاسی را به مشارکت پرشور در انتخابات دعوت می‌کند و تحریم انتخابات را سیاست شکست‌خورده مخالفان جمهوریت و اکثریت می‌داند.

شورای نگهبان به ملت شریف ایران اطمینان می‌دهد همه پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای نظارت بر یک انتخابات سالم و رقابتی را به عمل آورده و وظایف نظارتی خویش را دقیق‌تر ایفا خواهد کرد. در این راستا حمایت‌های بی‌دریغ مقام معظم رهبری مدظله‌العالی و اعتماد ملت ایران به نهاد شورای نگهبان سرمایه‌ای ارزشمند برای انجام این وظایف است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: