به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
هرچند که بهترین گزینه برای این مراسم رئیس جمهور است اما اصطلاحا وحی مُنزل هم نیست که آقای روحانی هرسال به عنوان سخنران راهپمایی تهران به عنوان اصلی‌ترین مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی انتخاب شوند.
"خیبرآنلاین" - دوسال پیش، پس از آنکه آقای روحانی تریبون راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را در حد دفاع از منافع یک جریان بدسابقه و یا طرح بحث رفراندوم تنزل داد، نگارنده در مطلبی با عنوان «این ۲۲ بهمن که گذشت/ باید برای روزهای ملی طرحی نو درانداخت» به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به عنوان متولی برگزاری مراسم های ملی توصیه نمود تا برای انتخاب سخنرانان روز ۲۲ بهمن دقت بیشتری نماید.

چرا روحانی شایسته سخنرانی در ۲۲ بهمن نیست؟/ لطفا برای ۲۲ بهمن سال آینده به فکر سخنران دیگری باشید!

هرچند سخنان رئیس جمهور در ۲۲ بهمن سال ۹۷ هم چنگی به دل نمی‌زد اما سخنرانی امسال آقای روحانی در روز راهپیمایی باعث شد تا بار دیگر پیشنهاد فردای ۲۲ بهمن ۹۶ مبنی بر لزوم تغییر سخنران این روز ملی برای شهر تهران تکرار شود. آقای روحانی، روز گذشته و در اجتماع میلیونی مردم تهران که چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن گرفته بودند در اظهاراتی عجیب مدعی شد که اگر رژیم شاه به انتخاباتی سالم و آزاد تن می داد، اصلا انقلابی صورت نمی گرفت! در واقع ایشان به راحتی همه دلایل بطلان رژیم طاغوت دوران پهلوی که از انواع فساد لبریز شده بود را به برگزاری یک انتخابات تنزل داد. سابقه روحانی نشان می دهد که به احتمال زیاد ایشان به طور غیرعامدانه این تحریف واقعه را انجام نداده‌اند. چرا که برخی ناظرین سیاسی معتقدند آقای روحانی در این مقطع نزدیک به انتخابات مجلس، به این تحریف بزرگ نیاز دارند؛ همان طور که روزگاری درس کربلا و عاشورا را مذاکره عنوان کردند و روزی دیگر انتقاد از معصومین را جایز دانستند! 

آقای روحانی همچنین گریزی هم به ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی زد و در اظهاراتی عجیب، این شهید والامقام را شهید راه مذاکره نامید. روحانی گفت: «شهید سلیمانی سردار میدان جنگ و دیپلمات ارشد در مذاکره بود. شهید سلیمانی در مسیر رفتن به جلسه سخن و گفتگو با نخست وزیر عراق شهید شد و شهید سلیمانی به سمت میدان جنگ نمی‌رفت بلکه به سمت میدان دیپلماسی می‌رفت که شهید شد».

هرچند شهید سلیمانی، آن شب برای جلسه با نخست وزیر عراق عازم این کشور شده بود اما کیست که نداند رئیس جمهور آمریکا به چه دلایلی دستور علنی ترور سردار بین المللی مقاومت را صادر کرد؟ قطعا آقای روحانی هم از این موضوع مطلع است اما اینکه رئیس جمهور ایران اسلامی، در سالروز اقتدار و استقلال یک کشور که با ایام اربعین شهادت سردار سلیمانی همزمان شده است، در این حد به تحریف این شخصیت بزرگ بپردازد، شگفت آور است. البته از دولتی که عزت یک کشور را به پای نگاه کدخدا به حراج گذاشت و دم از خزانه خالی یا وابستگی آب خوردن به دشمن زد، نباید متعجب بود. و همچنین از دولتی که وزیر خارجه‌اش به خود جرات داد که بعد از ترور فرمانده مقتدر سپاه قدس توسط آمریکا، از احتمال مذاکره با قاتلان آن شهید سخن به میان آورد، نباید انتظار بیشتری داشت.

شاکله روز ۲۲ بهمن، حضور مردمی است و سخنران تنها بخشی از این مراسم بزرگ است؛ اما نمی توان اجازه داد که همین قسمت برای کل مراسم حاشیه ساز باشد. پذیرش این موضوع سخت است که سخنران مراسم ملی 22 بهمن با استفاده از تریبون، به مسائل و منافع جناحی بپردازد، ظاهرا از بدیهیات بی خبر باشد یا خدای نکرده عامدانه به تحریف وقایع و اشخاص بپردازد.

سخن اینجاست که برخی اعتقادات ناصواب آقای رئیس جمهور و یا بنای ایشان بر تحریف برخی وقایع امری است که ناچارا باید آن را تا مرداد 1400 تحمل نمود؛ اما هرچند که بهترین گزینه برای این مراسم رئیس جمهور است ولی اصطلاحا وحی مُنزل هم نیست که آقای روحانی-با توصیفات فوق الذکر- هرسال به عنوان سخنران راهپمایی تهران به عنوان اصلی‌ترین مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، انتخاب شوند و در مسیر خلاف جهت اکثریت راهپیمایان حرکت کنند.

متولیان مراسم می توانند حداقل برای راهپیمایی سال بعد که آخرین سال دولت دوزادهم است از سایر روسای قوا، شخصیت های برجسته نظامی و... برای سخنرانی دعوت کنند تا کمترین حاشیه و لکه‌ای هم بر سفیدی صحنه‌های حضور حماسی مردم ایجاد نشود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: