به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد با آزادی همه مناطق پیرامون جاده بین المللی حلب به دمشق از وجود تروریست‌ها، کار ایمن سازی این جاده کامل شد.
"خیبرآنلاین" - واحدهای ارتش سوریه با آزادسازی مناطق پیرامون جاده بین المللی حلب به دمشق که از استان های ادلب و حماه می گذرد و سرکوب گروه‌های تروریستی در دو طرف این جاده بین المللی، ایمن سازی این جاده را تکمیل کردند.

به گزارش سانا، گزارش داد واحدهای ارتش پس از برقراری امنیت کامل در ضلع شرقی جاده بین المللی حلب  به دمشق  روز جمعه موفق شد ایمن سازی دو ضلع جاده و به خصوص در مناطق باقیمانده در نزدیکی ورودی غربی حلب  را تکمیل کند آن هم با آزادسازی مناطق پیرامون این جاده و سرکوب آخرین تروریست‌هایی که در این منطقه باقی مانده بودند.

این برای اولین بار از سال ۲۰۱۲  است که ارتش سوریه به طور کامل بر جاده حلب-دمشق تسلط یافته و امنیت کامل را به آنجا بازگردانده است.

بازپس‌گیری جاده بین‌المللی حلب به دمشق که با عبور از شهرهای مختلف سوریه از حلب در شمال تا دمشق و در ادامه به مرزهای اردن در جنوب سوریه می‌رسد، یک هدف اصلی دمشق از عملیات نظامی اخیر خود در استان‌های حلب و ادلب بوده است.





 

حلب پایتخت اقتصادی سوریه است و بسیاری از صنایع این کشور در این استان واقع هستند. از همین رو  بین این شهر و شهرهای دیگر سوریه جاده‌های مختلف بین المللی احداث شده است که از مهم‌ترین آنها جاده حلب به دمشق پایتخت سوریه است.

در همین حال واحدهای ارتش سوریه به عملیات نظامی خود علیه تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه های همپیمان آن در غرب استان حلب و در چندین محور به سمت روستای اورم الصغری در غرب جاده بین المللی ادامه می دهد و مقرهای این تروریست ها و استحکامات آنها را زیر حملات آتش باری خود گرفتند.

بر اساس این گزارش عملیات نظامی به بیرون راندن تروریست ها از روستای اورم الصغری منجر شد و عملیات به سمت اورم الکبری و اطراف آن ادامه دارد.

یگان‌های ارتش سوریه  روز پنجشنبه پس از آزادسازی روستای کفرجوم و دو منطقه جمعیة المهندسین اولی و الثانی (در جنوب اوروم الصغری)، عملیات خود علیه تروریست‌های جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی متحد آن در چند محور به سمت روستای أورم الصغری واقع در غرب جاده بین‌المللی حلب-دمشق را ادامه داده و مقرهای تروریست‌ها و استحکامات آن‌ها را هدف آتش‌بار خود قرار دادند

نیروهای ارتش سوریه از دسامبر گذشته عملیات نظامی خود را در مناطق ادلب و همجوار آن علیه تروریست‌های گروه «هیئه تحریر الشام» (جبهه النصره) و  متحدان آن آغاز کردند و تاکنون بیش از 600 کیلومتر مربع از جنوب ادلب را آزاد کردند و به مرکز ادلب پایگاه اصلی تروریست‌ها نزدیک شده اند.

عملیات ارتش سوریه در پاسخ به نقض آتش‌بس توسط تروریست‌ها در دی ماه گذشته و خلف وعده آنها درباره بازگرداندن جاده بین المللی حلب به دمشق بر خلاف توافق آستانه انجام شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: