به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
خواهر شهید «حاج عماد مغنیه» طی مصاحبه‌ کوتاهی با پایگاه خبری العهد٬ بخشی از ویژگی‌های جهادی این شهید بزرگ در راه تحقق آرمان‌های مقاومت را بیان می‌کند.
"خیبرآنلاین" - دوازده سال از شهادت «حاج عماد مغنیه» فرمانده نظامی حزب‌الله لبنان می‌گذرد و دوازده سال است که داستان‌‌هایی از ایمان و شجاعت و قهرمانی‌ها و روابط او از لبنان تا سوریه و کل جهان نقل می‌شود.

ویژگی‌های جهادی شهید مغنیه از زبان همشیره‌اش


به گزارش میزان به نقل از پایگاه خبری العهد، در همین راستا پایگاه خبری العهد به مناسبت سالگرد شهادت او که 12 فوریه (23 بهمن) بود مصاحبه‌ای با «زینب مغنیه» خواهر این شهید گرانقدر انجام داده است.

زینب می‌گوید شهید عماد مغنیه همواره متوسل و متعهد به «ولایت فقیه» بود و به آن ایمان داشت؛ او در جهادهایش و در ابتدای حرکت جهادی خود ضد دشمن صهیونیستی علاقه زیادی به دیدار با «امام خمینی» (قدس سره شریف) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران داشت و ایشان را همچون پدر و خودش را فرزند و سرباز امام خمینی(ره) می‌دانست و تلاش می‌کرد در راه تحقق هدف والا یعنی اقتدار امت اسلامی٬ در مسیر امام خمینی (ره) حرکت کند.

خواهر شهید ادامه می‌دهد که «حاج رضوان» (شهید عماد مغنیه) در جهادش اصل «جنگ هوشمند» را در پیش گرفته بود؛ جنگ مغزها با دشمنی که از سلاح‌ها و توانایی‌های پیشرفته برخوردار است. اما حاج عماد می‌دانست که از این دشمن چه می‌خواهد؛ او فلسطین را به پایتختی قدس می‌خواست و تلاش او در رسیدن به این هدف مشخص بود.

زینب مغنیه ادامه می‌دهد که عماد بر محوریت «مسئله فلسطین» در جهادش تاکید داشت و هیچ عذری را برای عدم حضور ما در راهپیمایی سالانه روز قدس نپذیرفته و اهمیت مشارکت و حضور با جسم و روح در این تظاهرات‌ها را به ما یادآوری می‌کرد.

زینب مغنیه می‌گوید که حاج رضوان معتقد بود فلسطین بدون شک آزادخواهد شد و این مهم در طول زمان اتفاق می‌افتد و بستگی به اهالی مبارز و مجاهد فلسطین دارد که دارای آرمان‌های بزرگی در تکمیل مسیر مقاومت و جهادی تا آزادسازی این سرزمین و مقدسات آن هستند. جهاد و مقاومت او بیشتر متمرکز بر فرزندان و گروه‌های فلسطینی بود و همواره تلاش می‌کرد تا تجربه و سلاح خود را برای همه گزینه‌های مبارزه با دشمن صهیونیستی به آنها منتقل کردند. زینب در پایان گفت که حاج عماد فلسطین را روی چشم خود گذاشته بود. زندگی حاج عماد سراسر شگفتی بود٬ حتی خبر شهادت او نیز یکی از سخت‌ترین و تلخ‌ترین شگفتی‌ها بود؛ ما هرلحظه او را در کنار خود می‌بینیم که لبخند می‌زند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: