به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
ما فرصتی برای رفع اشکالات لیست وحدت نداشتیم. وقتی وحدت صورت گرفت، آقایان گفتند وحدت شکل گرفته ولی لیست همچنان اصلح کامل نیست و از طرفی دیگر ما نمی توانستیم لیست خودمان را منتشر کنیم چون دوباره انشقاق صورت می گرفت. چند ساعت که گذشت، دیدیم لیست وحدت هنوز جا نیفتاده و نیاز است یک عده از این لیست حمایت کنند تا مردم هم اعتماد کنند و به این لیست اقبال نشان دهند. تصمیم جمع بر این شد که از این لیست حمایت کنیم!
"خیبرآنلاین" - حجت‌الاسلام حامد کاشانی در سخنانی به تشریح ماجرا و علل حمایت خود از لیست وحدت پرداخت.

به گزارش رجانیوز، این استاد حوزه با اشاره به فضای سرد روزهای منتهی به انتخابات گفت: موضوعی که برای ما اهمیت داشت، مشارکت حداکثری بود. مشارکت حداکثری هم به دلیل نارضایتی از این دولت به شدت ناکارآمد و گلایه هایی که مردم از وضعیت اقتصاد دارند، و قهرکردن کسانی بود که کمتر با انتخابات قهر می کردند به خاطر اوضاع کشور، و اینکه مردم نمی دانند به چه کسی رای بدهند حتی نخبگان. وقتی هم از نیروهای انقلابی می پرسیدیم که چه کار می کنید، می گفتند یک شورای ائتلافی داریم و داریم کار می کنیم!

وی ادامه داد: تا اینکه 2 لیست منتشر شد؛ یکی لیست شورای ائتلاف که لیست خیلی بدی بود و بدتر از آن این بود که آقای قالیباف گفتند من قبول ندارم و لیست دوباره‌ای بسته شد که آن لیست هم خیلی بد بود. از این جهت که حداقل 10 تا 12 نفر از آنها را نمی‌شد به عنوان اصلح انتخاب کرد. جبهه پایداری هم لیستی منتشر کرده بود که تعدادی از ‌آنها از نظر کارآمدی نمره قابل قبولی نداشتند. در نتیجه هیچکدام از این 2 لیست مورد قبول بدنه نیروهای انقلاب واقع نشد.

کاشانی با اشاره به تلاش جمعی برای ارائه یک لیست اصلح، سخنانش را اینطور ادامه داد: ما یک شبی در خانه آقای سرلک جمع شدیم و به این نتیجه رسیدیم که اول بررسی کنیم که به چه کسانی می توان رای داد. 17 نفر را نوشتیم که می توان به آنها رای داد. فردا هم متوجه شدیم که آقای پناهیان و دوستانشان هم می‌خواهند بر سر یک لستی اجماع کنند؛ لیست اصلح که نه کیف‌کش کسی باشند و نه سهمیه و داماد کسی باشند. مردم هم مدام از ما سوال می کردند که به چه کسی رای بدهیم. ما هم در نتیجه تصمیم گرفتیم که پس از بحث و بررسی اگر این 2 گروه نتوانستند به وحدت برسند، ما یک لیست وحدتی منتشر کنیم که افراد کارآمد و توانمند درون آن حضور داشته باشند. لذا یک لیست 30 نفره پس از چند شب درآوردیم.

وی درباره چرایی عدم انتشار این لیست گفت: با توجه به اینکه حاج منصور ارضی، عدالتخواهان، پایداری، وزاری دولت قبل و... هم هر کدام یک لیستی منتشر کرده بودند، درباره انتشار لیست تامل کردیم. ما تصمیم گرفتیم با کسانی که وحدت نمی کنند، وارد گفت و گو شویم و آنها را نسبت به وحدت قانع کنیم.

کاشانی ماجرای جلسات وحدت در روزهای آخر را چنین روایت می‌کند: بعد از رفت و آمدهای فراوان، جبهه ی پایداری از 3، 4 خط قرمز خودش کوتاه آمد و در واقع حیثیت خودش را در میان گذاشت. بالاخره پایداری از خطوط قرمز اصلی خود گذشت و راضی شد که آقای قالیباف در لیست باشد. اطرافیانش هم در لیست باشند و غیر از 3 تا مشترک، پایداری 8 نامزد خود را در لیست بگذارد. باز هم آقای قالیباف و حداد قبول نکردند و تلاش ها باز هم بی نتیجه ماند. شورای ائتلاف با اینکه از هیچ خط قرمزی عدول نکرده بود، بیشتر از 4، 5 نفر از نامزدهای پایداری را قبول نداشت. در حالی که پایداری از خطوط قرمز خود کوتاه آمده بود. شب آخر ما تصمیم گرفتیم به خانه چند تن از بزرگان شورای ائتلاف مثل آقای حداد و قالیباف برویم و اعتراض کنیم که شما دارید به جبهه ی انقلاب آسیب می‌رسانید. وقتی پایداری کوتاه آمده، شما هم کوتاه بیایید و بگذارید وحدت شکل بگیرد.

وی با اشاره به واردبودن برخی نقدها به لیست نهایی وحدت افزود: ما فرصتی برای رفع اشکالات لیست وحدت نداشتیم. وقتی وحدت صورت گرفت، آقایان گفتند وحدت شکل گرفته ولی لیست همچنان اصلح کامل نیست و از طرفی دیگر ما نمی توانستیم لیست خودمان را منتشر کنیم چون دوباره انشقاق صورت می گرفت. چند ساعت که گذشت، دیدیم لیست وحدت هنوز جا نیفتاده و نیاز است یک عده از این لیست حمایت کنند تا مردم هم اعتماد کنند و به این لیست اقبال نشان دهند. تصمیم جمع بر این شد که از این لیست حمایت کنیم. هر چند بنده شخصا مخالف بودم ولی چون عده ای دلسوزانه برای نظام تصمیم گرفتند حمایت کنند، ما هم تمکین کردیم. آقا می‌فرمایند مردم به لیست هایی که معرفی کنندگان لیست را اعتماد دارند، رای بدهند مگر اینکه چند نفر را قبول نداشته باشند و رای ندهند.

این استاد حوزه ادامه داد: در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم تشتت فایده ای ندارد و باز هم گفت و گو شد که از لیست به جز چند نفر حمایت کنیم به جز چند نفر؛ ولی با توجه به اینکه لیست هنوز جا نیفتاده بود، اینگونه حمایت کردن اصل لیست را در خطر قرار می‌داد و رای افراد شایسته هم به خطر می افتاد. پس تصمیم بر این شد که سکوت کنیم و از لیست وحدت حمایت کنیم!
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
0
0
جبهه پایداری با وجود ابوموسی اشعری هایی مثل (...) محکوم به نابودی است
مدیر پایگاه قسمت نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: