به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مقدمات و مطالعات سریال "موسی(ع)" به پایان رسیده است و با تصمیم‌گیری نهایی سازمان صداوسیما رسماً وارد مرحله پیش‌تولید و سپس تولید خواهد شد.
"خیبرآنلاین" - چند صباح گذشته بود که سریال "موسی(ع)" کار مقدماتی‌اش را شروع کرد و البته در ابتدای راه، جمال شورجه کارگردانش به علت بیماری راهی بیمارستان و استراحت در منزل شد؛ اما تهیه‌کننده همراه با گروهی، زمان را از دست ندادند با مشاوره از کارگردان به صورت غیر حضوری، مقدمات کار را در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس شروع کردند؛ از جلوه‌های ویژه و تکنولوژی‌های جدید ساخت فیلم گرفته تا مطالعات، تحقیق‌ها و تکمیل پژوهش‌ها و قصه 52 قسمتی سریال "موسی(ع)".

به گزارش تسنیم، حالا سیداحمد میرعلایی تهیه‌کننده این مجموعه الف فاخر تلویزیونی از بهبود نسبی و بازگشت سلامتی به جمال شورجه و همچنین از آمادگی برای شروع پیش‌تولید و تولید سریال با تصمیم نهایی سازمان صداوسیما خبر می‌دهد.

سریالی که معجزه بزرگ قرآن کریم است و به تعبیر احمد میرعلایی می‌تواند زمینه وحدت ادیان الهی را فراهم کند. کاری که فارغ از دیگر اینگونه آثار که تاکنون در کشور ساخته شده است، مقدمه‌ای بر پیش‌تولیدش دارد؛ میرعلایی در گفت‌وگویی تأکید دارد: برای اولین بار است در کشور ما از ویژوآل افکت ویژه بصری (VFX) به این گستردگی استفاده می‌شود؛ با این کار شاهد صرفه‌جویی به نفع بالا بردن کیفیتیم که بودجه بی‌خود و بی‌جهت صرف دکورسازی‌ها نشود. البته که ناگزیریم به جهت معجزات فراوانی که در قصه حضرت موسی(ع) وجود دارد از این امکانات استفاده کنیم.

تهیه‌کننده سریال "حضرت موسی(ع)" درباره این طراحی جدید و صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت، تأکید کرد: در شهرک سینمایی زیرساخت‌ها و مقدمات کارها فراهم شده  و می‌خواهیم در بخشی هم از فضای مجازی و... استفاده کنیم. البته به دکورهای دیگری نیاز دارد حتی در خارج از کشور اما سعی‌مان بر این است که دکورها در ایران باشد و در ایران کار کنیم، چون برای رفتن به خارج از کشور باید هزینه‌های هنگفتی متحمل شویم. اصل صرفه‌جویی برای ما اهمیت دارد به این جهت که بتوانیم هزینه‌ها را مدیریت‌شده جلو ببریم تا ارز کمتری از این کشور خارج شود و به کارگیری نیروها و استفاده از نخبگان و استعدادهای داخل کشور یکی از برنامه‌ها است. البته ناگفته نماند که کار به‌جهت تنوع لوکیشن و اقلیمی که دارد گویای دکور و صحنه و قصه‌های مختلف است و لوکیشن‌های کشورهای دیگر به‌مراتب فضاهای آماده‌تری دارد، در عین حال صرفه‌جویی، هزینه مدیریت‌شده و نگه‌داشتن ارز در داخل کشور برای ما اهمیت بیشتری دارد.

وی با اعلام آمادگی برای شروع پیش‌تولید سریال "موسی(ع)" گفت: از زمانی که جمال شورجه کارگردان سریال (اوایل فروردین) در بیمارستان بستری شدند تا الان با حمایت مدیران صداوسیما، مدیریت سیمافیلم و شخص رئیس سازمان صداوسیما که همواره تأکید داشته‌اند حتماً جمال شورجه سرکار باشد، در حال حاضر تقریباً تحت نظارت کارگردان سریال، مراحل مقدمات بر پیش‌تولید جلو رفته است. الان آماده‌ایم که "موسی(ع)" وارد مرحله پیش تولید شود، زمانی که برای این مرحله پیش‌بینی‌ کرده‌ایم، 9 ماهه است. منتظریم سازمان صداوسیما تصمیم‌گیری نهایی کنند و وارد این مرحله شویم.

میرعلایی درباره انتخاب عوامل اصلی و آرایش بازیگران سریال، توضیح داد: عوامل اصلی‌مان را پیش‌بینی کرده‌ایم اما هنوز با بازیگری وارد گفت‌وگو نشده‌ایم. ناگفته نماند که به چندین آرایش برای انتخاب بازیگران رسیده‌ایم که تمام این موارد جدی‌تر در مرحله پیش‌تولید بررسی و عملیاتی می‌شود. بازیگرانی در سریال "موسی(ع)" حاضر می‌شوند که هم مطرحند، هم تئاتری و غیرچهره و هم آماتور که نیاز به آموزش‌های ویژه دارند. البته که از بازیگران خارجی کشورهای همسایه و حتی فراتر از آن به تناسب کاراکتر و نقش، دعوت به کار خواهیم کرد. زیرا قصه سریال "موسی(ع)" 80 سال تاریخی را روایت می‌کند که به اقلیم‌ها و نژادهای مختلفی می‌پردازد؛ بنابراین این مجموعه تلویزیونی‌، شخصیت‌ها و بازیگران مختلفی به خودش خواهد دید.

تهیه‌کننده سریال "حضرت موسی(ع)" به طراحی ویژه و استفاده از ویژوآل اشاره کرد و گفت: طراحی خوبی شده است و کار در مرحله پیش‌تولید با سرعت چشمگیری جلو می‌رود و استفاده از ویژوآل را با تأمل و استفاده از مشاوره‌های لازم جلو می‌بریم؛ به گونه‌ای که برای فیلمبرداری با مشاوره‌های مختلف عوامل کار، یکبار به وسیله انیمیشن ساده ساخته می‌شود و کارگردان آن را می‌بیند؛ حتی به طراحی لباس‌ها و شخصیت‌ها به واسطه آن انیمیشن ساده می‌رسند. در این روش کار، همزمان طرح‌های اولیه زیر نظر کارگردان آماده می‌شوند، فیلمنامه توسط تیم کارگردانی دکوپاژ می‌شود؛ چون برای صحنه‌های سنگین سریال باید مشابه‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه این تکنولوژی جدید در جلوه‌های ویژه سینمایی، دقت‌های لازم را برای بالا بردن کیفیت، افزایش می‌دهد تأکید کرد: استفاده از فضای ویژوآل هم دقت را بالا می‌برد و هم کارها را سهل می‌کند. متحرک‌سازی صحنه‌های مهم فیلم تقریباً این پیش‌تولید کار سنگین را دقیق‌تر و حساب‌شده‌تر با حضور عوامل مؤثر و حرفه‌ای کار جلو می‌رود. در دنیای امروز رئال و ویژوآل را توأمان جلو می‌برند و با ساخت این سریال برای اولین‌بار اتفاق می‌افتد. 

میرعلایی در خصوص زمان شروع فیلمبرداری، افزود: ما می‌توانیم در آینده نزدیک به زمانبندی مشخصی برسیم اما در سال آینده سریال "حضرت موسی(ع)" وارد مرحله پیش‌تولید و حتی تولید می‌شود، اگر پشتیبانی مالی و حمایت مدیران صداوسیما را به همراه خودش داشته باشد. زیرا  این کار با جدیت و حمایت ویژه ساخته شود خدمت بزرگی به عرصه سریال‌سازی کشور خواهد کرد. لوکیشن اصلی، شهرک سینمایی دفاع‌مقدس است؛ زیرساخت‌های بخشی از کار آماده شده است و بخشی هم که ویژوآل ایجاب می‌کند. بخش محدود از دکورهایی هم نیاز است در شهرهای جنوبی،‌کنار دریای جنوب و دریای شمال، شمال کشور و مناطق کویری کشور ایجاد شود. با بازسازی و طراحی به زمان سریال "موسی(ع) دکورهای سریال "یوسف پیامبر" بخشی از دکورهای سریال "حضرت موسی(ع)" را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به سریال "موسی(ع)" تأکید کرد: این سریال در ارادت به هدیه آسمانی پیامبر اکرم(ص) یعنی قرآن کریم ساخته می‌شود. ما باید سعی کنیم این سریال را خوب بسازیم؛ تا جایی که اعتقادم بر این است سریال "موسی(ع)" راهگشای بسیاری از سریال‌های دینی به‌خصوص کاری برای پیامبر اکرم(ص) به‌صورت سریالی و اهل‌بیت عصمت و طهارت خواهد بود. ما سریالی برای پیامبران اولوالعزم نداشتیم و سریال "موسی(ع)" اولین گام است که این قدم‌ها باید قدرتمند و تأثیرگذار برداشته شود.

میرعلایی درباره انتخاب بازیگران و کاراکتر اصلی این مجموعه، خاطرنشان کرد: عوامل پشت دوربین ما انتخاب شده‌اند و در آستانه شروع پیش‌تولید جدی سریال، نام‌هایشان رسانه‌ای خواهد شد؛ احتمال دارد قصه این اتفاق را رقم بزند که برای بازیگر از اقوام مختلف استفاده کنیم. اصل و پیش‌بینی‌مان بر حضور و استفاده حداکثری از بازیگران ایرانی است، اما اگر برخی از نقش‌ها به فیزیک خاص و منحصر به فردی نیاز داشته باشند به‌ اقتضای این نقش و کاراکتر ترجیحاً از خارجی‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به رویکرد جهانی و کیفیت سریال، بازیگران و عوامل کار را با نهایت دقت و وسواس انتخاب کنیم، افزود: در تلاشیم برای تمام نقش‌های این سریال افرادی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن استعدادهای بازیگری به‌لحاظ چهره و فیزیک همخوانی لازم را داشته باشند؛ هنوز مشخص نیست از چهره‌های جدید استفاده کنیم یا از بازیگران ناآشنا. در حال بررسیم و برای ما ایفای نقش و تأثیرگذاری کاراکتری اهمیت دارد. با توجه به رویکرد جهانی و کیفیت سریال همه بازیگران و عوامل با نهایت دقت و وسواس انتخاب می‌شوند.

تهیه‌کننده سریال "موسی(ع)" درباره داستان این مجموعه تلویزیونی،‌ خاطرنشان کرد: قصه سریال 52 قسمتی "موسی(ع)" از قبل تولد و از زمان رحلت یوسف پیامبر(ع) شروع می‌شود؛ این پروژه فرامرزی بالاترین تراز هنری جمهوری اسلامی را عرضه خواهد کرد، چرا که هم به‌جهت کیفی و هم نوع قصه متنوع و فراز و نشیب‌هایی که دارد بی‌نظیر است. آنقدر مخاطب در این سریال با تعدد معجزات مواجه می‌شود که هرلحظه داستان موسی(ع) برای مخاطب جذاب و دلپذیر خواهد بود.

میرعلایی با اشاره به اینکه ساخت سریال‌هایی همچون "موسی(ع)" همچون موشکی سازنده و پیام‌رسان به سراسر دنیا روانه می‌شود، تأکید کرد: اگر اینگونه سریال‌های فاخر و پیچیده و سخت، درست و اصولی ساخته شوند در دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. ما باید به فرای منطقه نگاه کنیم و کار بسازیم؛ در عین حال باید این‌ کارها طوری پشتیبانی شوند که وسط کار متوقف نشوند. به مانند دیگر قصه‌های قرآنی، دینی و ملی،‌ فرای منطقه نگاه کنیم و وارد چرخه تولید شویم. در این صورت همچون موشکی به سراسر دنیا روانه می‌شود، چون پیام انسانی و دینی برای دنیا دارد. ما با معرفی شخصیت‌هایی همچون سلمان و موسی به دنیا ثابت می‌کنیم که حرف برای گفتن داریم و گفتمان اصلی اینجا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پیام جهانی را واقعی به دنیا اعلام خواهیم کرد که بسیاری
"خیبرآنلاین" - چند صباح گذشته بود که سریال "موسی(ع)" کار مقدماتی‌اش را شروع کرد و البته در ابتدای راه، جمال شورجه کارگردانش به علت بیماری راهی بیمارستان و استراحت در منزل شد؛ اما تهیه‌کننده همراه با گروهی، زمان را از دست ندادند با مشاوره از کارگردان به صورت غیر حضوری، مقدمات کار را در شهرک سینمایی دفاع‌مقدس شروع کردند؛ از جلوه‌های ویژه و تکنولوژی‌های جدید ساخت فیلم گرفته تا مطالعات، تحقیق‌ها و تکمیل پژوهش‌ها و قصه 52 قسمتی سریال "موسی(ع)".

حالا سیداحمد میرعلایی تهیه‌کننده این مجموعه الف فاخر تلویزیونی از بهبود نسبی و بازگشت سلامتی به جمال شورجه و همچنین از آمادگی برای شروع پیش‌تولید و تولید سریال با تصمیم نهایی سازمان صداوسیما خبر می‌دهد.

سریالی که معجزه بزرگ قرآن کریم است و به تعبیر احمد میرعلایی می‌تواند زمینه وحدت ادیان الهی را فراهم کند. کاری که فارغ از دیگر اینگونه آثار که تاکنون در کشور ساخته شده است، مقدمه‌ای بر پیش‌تولیدش دارد؛ میرعلایی در گفت‌وگویی تأکید دارد: برای اولین بار است در کشور ما از ویژوآل افکت ویژه بصری (VFX) به این گستردگی استفاده می‌شود؛ با این کار شاهد صرفه‌جویی به نفع بالا بردن کیفیتیم که بودجه بی‌خود و بی‌جهت صرف دکورسازی‌ها نشود. البته که ناگزیریم به جهت معجزات فراوانی که در قصه حضرت موسی(ع) وجود دارد از این امکانات استفاده کنیم.

تهیه‌کننده سریال "حضرت موسی(ع)" درباره این طراحی جدید و صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت، تأکید کرد: در شهرک سینمایی زیرساخت‌ها و مقدمات کارها فراهم شده  و می‌خواهیم در بخشی هم از فضای مجازی و... استفاده کنیم. البته به دکورهای دیگری نیاز دارد حتی در خارج از کشور اما سعی‌مان بر این است که دکورها در ایران باشد و در ایران کار کنیم، چون برای رفتن به خارج از کشور باید هزینه‌های هنگفتی متحمل شویم. اصل صرفه‌جویی برای ما اهمیت دارد به این جهت که بتوانیم هزینه‌ها را مدیریت‌شده جلو ببریم تا ارز کمتری از این کشور خارج شود و به کارگیری نیروها و استفاده از نخبگان و استعدادهای داخل کشور یکی از برنامه‌ها است. البته ناگفته نماند که کار به‌جهت تنوع لوکیشن و اقلیمی که دارد گویای دکور و صحنه و قصه‌های مختلف است و لوکیشن‌های کشورهای دیگر به‌مراتب فضاهای آماده‌تری دارد، در عین حال صرفه‌جویی، هزینه مدیریت‌شده و نگه‌داشتن ارز در داخل کشور برای ما اهمیت بیشتری دارد.

وی با اعلام آمادگی برای شروع پیش‌تولید سریال "موسی(ع)" گفت: از زمانی که جمال شورجه کارگردان سریال (اوایل فروردین) در بیمارستان بستری شدند تا الان با حمایت مدیران صداوسیما، مدیریت سیمافیلم و شخص رئیس سازمان صداوسیما که همواره تأکید داشته‌اند حتماً جمال شورجه سرکار باشد، در حال حاضر تقریباً تحت نظارت کارگردان سریال، مراحل مقدمات بر پیش‌تولید جلو رفته است. الان آماده‌ایم که "موسی(ع)" وارد مرحله پیش تولید شود، زمانی که برای این مرحله پیش‌بینی‌ کرده‌ایم، 9 ماهه است. منتظریم سازمان صداوسیما تصمیم‌گیری نهایی کنند و وارد این مرحله شویم.

میرعلایی درباره انتخاب عوامل اصلی و آرایش بازیگران سریال، توضیح داد: عوامل اصلی‌مان را پیش‌بینی کرده‌ایم اما هنوز با بازیگری وارد گفت‌وگو نشده‌ایم. ناگفته نماند که به چندین آرایش برای انتخاب بازیگران رسیده‌ایم که تمام این موارد جدی‌تر در مرحله پیش‌تولید بررسی و عملیاتی می‌شود. بازیگرانی در سریال "موسی(ع)" حاضر می‌شوند که هم مطرحند، هم تئاتری و غیرچهره و هم آماتور که نیاز به آموزش‌های ویژه دارند. البته که از بازیگران خارجی کشورهای همسایه و حتی فراتر از آن به تناسب کاراکتر و نقش، دعوت به کار خواهیم کرد. زیرا قصه سریال "موسی(ع)" 80 سال تاریخی را روایت می‌کند که به اقلیم‌ها و نژادهای مختلفی می‌پردازد؛ بنابراین این مجموعه تلویزیونی‌، شخصیت‌ها و بازیگران مختلفی به خودش خواهد دید.

تهیه‌کننده سریال "حضرت موسی(ع)" به طراحی ویژه و استفاده از ویژوآل اشاره کرد و گفت: طراحی خوبی شده است و کار در مرحله پیش‌تولید با سرعت چشمگیری جلو می‌رود و استفاده از ویژوآل را با تأمل و استفاده از مشاوره‌های لازم جلو می‌بریم؛ به گونه‌ای که برای فیلمبرداری با مشاوره‌های مختلف عوامل کار، یکبار به وسیله انیمیشن ساده ساخته می‌شود و کارگردان آن را می‌بیند؛ حتی به طراحی لباس‌ها و شخصیت‌ها به واسطه آن انیمیشن ساده می‌رسند. در این روش کار، همزمان طرح‌های اولیه زیر نظر کارگردان آماده می‌شوند، فیلمنامه توسط تیم کارگردانی دکوپاژ می‌شود؛ چون برای صحنه‌های سنگین سریال باید مشابه‌سازی کنیم.

وی با بیان اینکه این تکنولوژی جدید در جلوه‌های ویژه سینمایی، دقت‌های لازم را برای بالا بردن کیفیت، افزایش می‌دهد تأکید کرد: استفاده از فضای ویژوآل هم دقت را بالا می‌برد و هم کارها را سهل می‌کند. متحرک‌سازی صحنه‌های مهم فیلم تقریباً این پیش‌تولید کار سنگین را دقیق‌تر و حساب‌شده‌تر با حضور عوامل مؤثر و حرفه‌ای کار جلو می‌رود. در دنیای امروز رئال و ویژوآل را توأمان جلو می‌برند و با ساخت این سریال برای اولین‌بار اتفاق می‌افتد. 

میرعلایی در خصوص زمان شروع فیلمبرداری، افزود: ما می‌توانیم در آینده نزدیک به زمانبندی مشخصی برسیم اما در سال آینده سریال "حضرت موسی(ع)" وارد مرحله پیش‌تولید و حتی تولید می‌شود، اگر پشتیبانی مالی و حمایت مدیران صداوسیما را به همراه خودش داشته باشد. زیرا  این کار با جدیت و حمایت ویژه ساخته شود خدمت بزرگی به عرصه سریال‌سازی کشور خواهد کرد. لوکیشن اصلی، شهرک سینمایی دفاع‌مقدس است؛ زیرساخت‌های بخشی از کار آماده شده است و بخشی هم که ویژوآل ایجاب می‌کند. بخش محدود از دکورهایی هم نیاز است در شهرهای جنوبی،‌کنار دریای جنوب و دریای شمال، شمال کشور و مناطق کویری کشور ایجاد شود. با بازسازی و طراحی به زمان سریال "موسی(ع) دکورهای سریال "یوسف پیامبر" بخشی از دکورهای سریال "حضرت موسی(ع)" را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به سریال "موسی(ع)" تأکید کرد: این سریال در ارادت به هدیه آسمانی پیامبر اکرم(ص) یعنی قرآن کریم ساخته می‌شود. ما باید سعی کنیم این سریال را خوب بسازیم؛ تا جایی که اعتقادم بر این است سریال "موسی(ع)" راهگشای بسیاری از سریال‌های دینی به‌خصوص کاری برای پیامبر اکرم(ص) به‌صورت سریالی و اهل‌بیت عصمت و طهارت خواهد بود. ما سریالی برای پیامبران اولوالعزم نداشتیم و سریال "موسی(ع)" اولین گام است که این قدم‌ها باید قدرتمند و تأثیرگذار برداشته شود.

میرعلایی درباره انتخاب بازیگران و کاراکتر اصلی این مجموعه، خاطرنشان کرد: عوامل پشت دوربین ما انتخاب شده‌اند و در آستانه شروع پیش‌تولید جدی سریال، نام‌هایشان رسانه‌ای خواهد شد؛ احتمال دارد قصه این اتفاق را رقم بزند که برای بازیگر از اقوام مختلف استفاده کنیم. اصل و پیش‌بینی‌مان بر حضور و استفاده حداکثری از بازیگران ایرانی است، اما اگر برخی از نقش‌ها به فیزیک خاص و منحصر به فردی نیاز داشته باشند به‌ اقتضای این نقش و کاراکتر ترجیحاً از خارجی‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به رویکرد جهانی و کیفیت سریال، بازیگران و عوامل کار را با نهایت دقت و وسواس انتخاب کنیم، افزود: در تلاشیم برای تمام نقش‌های این سریال افرادی را انتخاب کنیم که ضمن داشتن استعدادهای بازیگری به‌لحاظ چهره و فیزیک همخوانی لازم را داشته باشند؛ هنوز مشخص نیست از چهره‌های جدید استفاده کنیم یا از بازیگران ناآشنا. در حال بررسیم و برای ما ایفای نقش و تأثیرگذاری کاراکتری اهمیت دارد. با توجه به رویکرد جهانی و کیفیت سریال همه بازیگران و عوامل با نهایت دقت و وسواس انتخاب می‌شوند.

تهیه‌کننده سریال "موسی(ع)" درباره داستان این مجموعه تلویزیونی،‌ خاطرنشان کرد: قصه سریال 52 قسمتی "موسی(ع)" از قبل تولد و از زمان رحلت یوسف پیامبر(ع) شروع می‌شود؛ این پروژه فرامرزی بالاترین تراز هنری جمهوری اسلامی را عرضه خواهد کرد، چرا که هم به‌جهت کیفی و هم نوع قصه متنوع و فراز و نشیب‌هایی که دارد بی‌نظیر است. آنقدر مخاطب در این سریال با تعدد معجزات مواجه می‌شود که هرلحظه داستان موسی(ع) برای مخاطب جذاب و دلپذیر خواهد بود.

میرعلایی با اشاره به اینکه ساخت سریال‌هایی همچون "موسی(ع)" همچون موشکی سازنده و پیام‌رسان به سراسر دنیا روانه می‌شود، تأکید کرد: اگر اینگونه سریال‌های فاخر و پیچیده و سخت، درست و اصولی ساخته شوند در دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. ما باید به فرای منطقه نگاه کنیم و کار بسازیم؛ در عین حال باید این‌ کارها طوری پشتیبانی شوند که وسط کار متوقف نشوند. به مانند دیگر قصه‌های قرآنی، دینی و ملی،‌ فرای منطقه نگاه کنیم و وارد چرخه تولید شویم. در این صورت همچون موشکی به سراسر دنیا روانه می‌شود، چون پیام انسانی و دینی برای دنیا دارد. ما با معرفی شخصیت‌هایی همچون سلمان و موسی به دنیا ثابت می‌کنیم که حرف برای گفتن داریم و گفتمان اصلی اینجا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این پیام جهانی را واقعی به دنیا اعلام خواهیم کرد که بسیاری منتظرند ببینند مسلمانان چه خوانشی از "موسی(ع)" در قالب نمایش دارند. بسیاری از بازیگران و سینماگران هم ابراز علاقه کرده‌اند که در این سریال ایفای نقش کنند که بنابر پتانسیل و ظرفیت به تناسب کاراکترها انتخاب خواهند شد.
منتظرند ببینند مسلمانان چه خوانشی از "موسی(ع)" در قالب نمایش دارند. بسیاری از بازیگران و سینماگران هم ابراز علاقه کرده‌اند که در این سریال ایفای نقش کنند که بنابر پتانسیل و ظرفیت به تناسب کاراکترها انتخاب خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: