به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۹۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱
با استفاده از توان مرجع قضایی، ارقام قابل توجهی از بدهکاران بانکی وصول شده و به بانک‌ها عودت داده شده است
"خیبرآنلاین" - غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که به صورت آنلاین برگزار شد، گفت: امروز جامعه ما متاسفانه شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور و مبتلاشدن جمعی از عزیزان ما به این ویروس منحوس است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: تلاش جامعه پزشکی به عنوان مدافعان سلامت جای تقدیر و تشکر دارد و کار این عزیزان نمونه جهاد در راه خداست و به پاس این خدمات ارزشمند عزت جامعه پزشکی و پرستاری روزافزون شده و اعتماد مردم به این قشر زیاد شده و لطف خداوند شامل حال آنها خواهد بود.

اسماعیلی درباره مبتلایان به بیماری کرونا گفت: برای بیماران آرزوی صحت و عافیت دارم و از مردم عزیز و فهیم تقاضا می‌کنم که توصیه جامعه پزشکی را رعایت کنند تا بتوانیم به کمک هم شر این ویروس را از سر ایران کوتاه کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه درباره علت برگزاری نشست خبری به صورت آنلاین گفت: نشست امروز به جهت رعایت ضوابط و مراعات صحت و سلامت با حداقل خبرنگاران برگزار شده است و توصیه می‌شود که مسافرت انجام نشود و زیارت ائمه باید به زمان دیگری موکول شود و می‌توان از این شرایط برای خلوت با خداوند و توسل به او حداکثر استفاده کرد و منزل و محل کار خود را به شبستانی از مسجد تبدیل کنیم.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: قوه قضاییه همگام با ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

اسماعیلی درباره این اقدامات گفت: طی یک هفته اخیر صدور بخشنامه مرخصی به زندانیان از سوی رئیس دستگاه قضا و اهتمام ویژه در زندان‌ها برای اجرای این بخشنامه صادر شد.

وی ادامه داد: صدور بخشنامه‌ای برای اعزام هرچه کمتر به زندان و صدور قرار‌هایی که منجر به بازداشت نشود و صدور مجازات‌های جایگزین حبس و اجرای احکام به سال ۹۹ جهت مدیریت فضای زندان‌ها از جمله این اقدامات بود.

سخنگوی دستگاه قضا درباره برگزار نشست امروز خود گفت: نشست امروز به جهت رعایت ضوابط و مراعات صحت و سلامت با حداقل خبرنگاران برگزار شده است و توصیه می‌شود که مسافرت انجام نشود و زیارت ائمه باید به زمان دیگری موکول شود.

اسماعیلی تصریح کرد: می‌توان از این شرایط برای خلوت با خداوند و توسل به او حداکثر استفاده کرد و منزل و محل کار خود را به شبستانی از مسجد تبدیل کنیم.

وی افزود: قوه قضاییه همگام با ستاد ملی مقابله با کرونا اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: طی یک هفته اخیر بخشنامه مرخصی به زندانیان از سوی رئیس دستگاه قضا صادر شد و اهتمام ویژه‌ای در زندان‌ها برای اجرای این بخشنامه انجام شد.

اسماعیلی تصریح کرد: صدور بخشنامه‌ای برای اعزام هرچه کمتر به زندان و صدور قرار‌هایی که منجر به بازداشت نشود و صدور مجازات‌های جایگزین حبس و اجرای احکام به سال ۹۹ جهت مدیریت فضای زندان‌ها از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: داخل قوه قضاییه دستور العمل‌هایی برای حفاظت سلامت کارمندان صادر شد.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: ما در قوه قضاییه خدمت گذار مردم هستیم و به دنبال آن هستیم که کار تعطیل نشود، اما در عین حال عوارضی هم برای مراجعه کنندگان نداشته باشد.

اسماعیلی گفت: بخشنامه‌ای از سوی معاون اول قوه قضاییه به تمام قسمت‌های اداری صادر شد تا رسیدگی‌ها به صورت غیر حضوری انجام شود و اصحاب رسانه سخنان خود را به صورت لایحه به دادگاه بفرستند و دادگاه‌ها با دقت در پرونده امر دادرسی را انجام دهند و رسیدگی به پرونده‌های معوق خارج از ساعت اداری به صورت دور کاری انجام شود و جلب غیر ضروری انجام نشود و همکاران قضایی با استفاده از سامانه پیام کوتاه اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: با اهتمام جدی با اشخاصی که با سودجویی اقلام دارویی و مورد نیاز مردم را احتکار کردند، به طور قاطع و بازدارنده و بدون اغماض رسیدگی خواهد شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: کسانی که در این ایام و در حوزه مسائل دارویی و درمانی دست به اعمال مجرمانه می‌زنند و مرتکب سودجویی کثیف می‌شوند، مطمئن باشند کرونا زمستان را پشت سر می‌گذارد و بهار در پیش است، اما سودجویان مهر ننگ تا ابد بر پیشانیشان باقی می‌ماند.

اسماعیلی تصریح کرد: در حوزه احتکار ماسک و دسکتش ۱۱ پرونده ظرف یک هفته در دادسرای عمومی تشکیل و به دادگاه ارجاع شد، قطعاً مجازات‌های سختی برای این افراد از ناحیه همکاران در نظر گرفته می‌شود و اسامی آن‌ها نیز اعلام خواهد شد. حسب مورد، تشخیص با دادگاه است که اگر مورد از مصادیق افساد فی الارض مطابق قانون مجازات اعدام، وگرنه مجازات‌های طویل المدتی از ۵ سال تا ۲۰ سال برای مرتکبین این جرایم صادر خواهد شد و نتیجه آن نیز اعلام و مجازات نیز به شکل بازدارنده‌ای اجرا خواهیم کرد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: بیش از ۵ میلیون ماسک کشف و توقیف شد و بلافاصله این تجهیزات در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفت.

اسماعیلی تصریح کرد: شب گذشته هم با مجوز صادره از سوی دادستان ری و اطلاعات سپاه، انبار احتکار شناسایی و ۳۲ میلیون جفت دستکش طبی از آنجا کشف شد.

وی افزود: نظارت در توزیع کالا برعهده دولت است و اشکالات شبکه توزیع باید رفع شود.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: شبکه توزیع معیوب است و ادعا می‌شد که این شبکه رصد می‌شود، اما در همین انبار شناسایی شده در شب گذشته کالای وارداتی وجود داشت و اگر سامانه درست بود، نظام واردات نظام صنعت، معدن و تجارت باید می‌دانست که چرا این کالا توزیع نشده است.

اسماعیلی گفت: هر کجا نیاز باشد ما وارد عمل خواهیم شد.

وی افزود: در بخشنامه هفته گذشته و همچنین در بخشنامه روز گذشته تصریح شد ضمن رسیدگی به امر دادرسی اغلب آن‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شود و در نتیجه کاهش مراجعه اصحاب پرونده را خواهیم داشت.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: گزارش‌های ما حکایت از آن دارد که ورودی به مراجع قضایی ۳۰ درصد کاهش داشته و همکاران ما آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

اسماعیلی گفت: بسیاری قصد ساختن شایعه و اخبار کذب و توهین به مقدسات را دارند که دستگاه قضا به این موضوع ورود کرده و درباره افرادی که فیلمی از آن‌ها منتشر شده بود که اقدامات نامتعارف در مسیر زیارت ائمه اطهار انجام می‌دادند یک مورد در مشهد و قم شناسایی شدند و متناسب با اعمالشان با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی درباره وضعیت سلامت جسمانی زندانیان افزود: بیش از ۵۴ هزار نفر از زندانیان به مرخصی رفتند و بهداشت و تأمین امنیت و سلامت زندانیان با همکاری وزارت بهداشت انجام شد.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نازنین زاغری در سلامت کامل است، گفت: فضاسازی شده است، او با خانوده خود هم تماس گرفت و خبر سلامتی خود را به آن‌ها اعلام کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: برخی دیگر از زندانیان بیرون هستند و مقدمات اعطای مرخصی هم به آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: سلامت تمام زندانیان برای ما اهمیت دارد و زندانی امنیتی و غیر امتینی ندارد و وضعیت سلامت زندانیان امنیتی بهتر از دیگران است.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: ورودی به زندان‌ها بیش از ۳۵% کاهش یافته است.

اسماعیلی درباره محتکران تصریح کرد: افراد سودجو به دنبال تجارت کثیف هستند و حتی در دوره انتخابات هم با تلاش همکاران در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ۳۷ نفر بازداشت شدند.

وی افزود: ۲۱ نفر هنوز در بازداشت هستند و ورود دستگاه قضا سبب شد که آسایش خاطر در بازار ارز ایجاد شود که شاهد بازگشت نرخ ارز بودیم.

سخنگوی دستگاه قضا درباره حکم پرونده تیمور عامری برکی گفت: تیمور عامری به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق و جزای نقدی، نجف آبادی فراهانی به ۱۱ سال حبس، ۵۰ شلاق و جزای نقدی، محمدحسین زندیه به ۵ سال حبس و جزای نقدی، علی اصغر سلطانی به شلاق و جزای نقدی، محمد شفیعی کارمند اداره ثبت به ۴ سال حبس، انفصال از خدمات دولتی، بابک حسینی به جزای نقدی، ۳ شرکت دلفین آبی، دکا تجارت آتی و کشت و صنعت سبز سبحان که فعالیت غیرمجاز داشتند، به انحلال و مصادره اموال محکوم شدند.

اسماعیلی تصریح کرد: با استفاده از توان مرجع قضایی، ارقام قابل توجهی از بدهکاران بانکی وصول شده و به بانک‌ها عودت داده شده است.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه برخورد ما با اخلالگران ادامه خواهد داشت، گفت: اخلالگران دارویی مطمئن باشند بیش از آن که کرونا به مردم ما آسیب برساند، مجازات بسیار سختی در انتظار آنها خواهد بود و این افراد در کمال ذلت مجازات خواهند شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: