به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به گفته سخنگوی وزارت بهداشت افزایش یافت.
"خيبرآنلاين" - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا، در ایران اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۶  مورد جدید از ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده که از این موارد ۱۵ نفر فوت کرده‌اند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران، سخنگوی وزارت بهداشت گفت:  براین اساس تعداد مبتلایان کرونا در کشور به ۲ هزار ۹۲۲ نفر و تعداد افراد فوت شده به ۹۲ نفر رسیده است.  از این تعداد ۵۵۲ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند که این آمار روز به روز رو به افزایش است.

او آمار مبتلایان به کرونا به تفکیک استانها را اعلام کرد و گفت: از بین مبتلایان جدید، ۲۵۳ مورد مربوط به استان تهران، ۳۵ مورد مربوط به استان گیلان، ۹ نفر مربوط به استان مازندران، ۸ نفر مربوط به استان سمنان، ۹ نفر مربوط به استان گلستان، ۹ نفر مربوط به استان آذربایجان شرقی، ۴ نفر مربوط کردستان، ۱۵ نفر مربوط به کرمانشاه، ۷ نفر مربوط به ایلام، ۵ مورد مربوط به استان لرستان، ۲۷ نفر مربوط به استان خوزستان، ۱۴ مورد مربوط به فارس، ۶ مورد مربوط به زنجان، ۸ نفر مربوط به مرکزی، ۲۵ نفر مربوط به قزوین، ۱۹ نفر مربوط به البرز، ۱۰۱ نفر مربوط به قم، یک نفر مربوط به چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر مربوط به کرمان، ۸ نفر مربوط به سیستان و بلوچستان، ۸ نفر مربوط به خراسان رضوی و یک نفر مربوط به خراسان شمالی است.

جهانپور بیان کرد: براساس آماری که از استان‌ها داریم،خوشبختانه به نظر می‌رسد که ظرف روز‌های گذشته تا حدی مراودات افراد و تردد‌ها و سفر‌های بین شهری و شهری در بسیاری از استان‌ها کاهش پیدا کرده است. بسیاری از نهاد‌های مردمی، گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، شورا‌های شهر و شهرداری‌ها مشارکت خوبی در گندزدایی در سطح شهر‌ها و آموزش عمومی داشتند. انتظار می‌رود که با ارتقای این وضعیت ظرف روز‌های آینده وضعیت مطلوب تری در برخی از استان‌ها داشته باشیم.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: در برخی از استان‌ها ورودی ما به بیمارستان‌ها با ترخیص شدگان و بهبود یافتگانمان تقریبا برابر می‌شود. امیدواریم در همه استان‌ها این موضوع لحاظ شود و این مراودات کاهش پیدا کند.
 
او تاکید کرد: مردم از سفر‌ها و تردد در شهر اکیدا خودداری کنند. قبل از آنکه نیاز به برخورد دستوری با این مسئله شود خود عزیزان هم خودشان و هم در رابطه با دیگران این راهنمایی و ارشاد را داشته باشند. بهتر است در این مدت مجالس جشن، شادی، ترحیم، تجمعات مذهبی غیر مذهبی تجمعات فرهنگی و تردد در اماکن شلوغ نداشته باشیم.
زنجیره انتقال کرونا راهی جز کاهش تردد ندارد
جهانپور با اشاره به اینکه این ویروس بالی برای پرواز نخواهد داشت، گفت: آن کسی که منتقل می‌کند ما هستیم که با تردد‌ها و مراوداتمان و با عدم رعایت دقیق نکات بهداشت فردی منتقل می‌کنیم. قطعا قطع زنجیره انتقال راهی جز اینکه ما مراودات، سفر‌ها و تردد‌ها را کاهش بدهیم ندارد.

او ادامه داد: آنچه امروز از  آمار مبتلایان می‌بینیم شاید به نوعی برآمد هفته گذشته است؛ یعنی افراد با این ویروس مواجه داشتند و امروز بعد از ۳ یا ۷ روز علائمش را نشان داده  است.
 
سخنگوی وزارت بهداشت یادآوری کرد: قاعدتا افرادی با علائم خفیف و علائم متوسط بودند و ممکن است به هیچ عنوان به مراکز مراجعه نکرده و در منزل خودشان را قرنطینه کرده باشند و با استراحت در منزل بهبود یافته اند؛ به طور قطع این افراد در آمار ما نیستند.
 
جهانپور افزود: آمار امروز ممکن است نسبت به روزهای اخیر مقداری پایین‌تر باشد چراکه ما ظرف روز‌های گذشته تعداد آزمایشگاهایمان به ۲۴ آزمایشگاه رسید و در عمل، زمان انتظار حذف شد. البته این کاهش آمار به معنای کاهش ابتلای روزانه نیست بلکه کاهش گزارش موارد آزمایشگاهی است، زیرا تراکمی که پشت خط وجود داشت برطرف شده است.
 
او تاکید کرد: در بیمارستان‌ها تشخیص بالینی بر اساس علائم، شرح حال و آزمایشات اولیه ممکن است حداکثر یک گرافی سینه و سی تی اسکن گذاشته شود. پزشکان و همکاران ما در خط مقدم درمان هستند و فرصتی از بیمار نمی‌گیرند بلکه این فرصت را به بیمار می‌دهند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: پزشکان درمان‌های پیشنهادی برای کرونا ویروس و کووید_۱۹ را شروع می‌کنند اما این مراحل در آمار رسمی ما نیست بعد از آزمایشات قطعی ظرف روز‌های آینده ممکن است اضافه شود. بنابراین تشخیص بالینی، اقدام درست و بر اساس دستورالعمل هاست. این نحوه ارائه آمار دقیقا بر اساس پروتکل‌های رسمی و بین المللی مورد تأیید مجامع بین المللی است و به عنوان آمار قطعی و رسمی اعلام می‌شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: