به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۹۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
علی اصغر پیوندی که به همراه چند مدیر دیگر جمعیت هلال احمر به اتهام مفاسد اقتصادی توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و پرونده آنها در دادسرای جرائم اقتصادی در حال رسیدگی است، همشهری حسن روحانی و اهل سرخه در استان سمنان است
"خیبرآنلاین" - جمعیت هلال احمر که به عنوان بزرگترین سازمان امداد و نجات کشور شناخته می شود، به دلایل اعلام نشده ای، اسیر لجبازی روحانی شده و در اوج بحران ها، مدت 4 ماه است که بدون رئیس اداره می شود.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی "خیبرآنلاین"، پس از بازداشت نهایی علی اصغر پیوندی رئیس سابق هلال احمر در تاریخ 17 آذرماه و استعفای مکتوب او یک روز قبل از بازداشت، شورای عالی جمعیت هلال احمر منطبق بر اساسنامه در تاریخ 19 آذرماه تشکیل جلسه داده و با استعفای مدیر بازداشتی موافقت می کند و سپس، براساس روال قانونی دست به انتخاب زده و از میان کاندیداهای موجود، 2 گزینه را جهت انتخاب رئیس جمعیت به رئیس دولت معرفی می نماید.

گزینه های پیشنهادی در تاریخ 23 آذر به حسن روحانی معرفی می شوند اما از آن تاریخ تا این لحظه، رئیس دولت بنفش بدون هیچگونه توضیحی، از صدور حکم برای رئیس جدید جمعیت هلال احمر خودداری نموده است!

این در حالی است که کشور طی 4 ماه اخیر با حوادث متعددی همچون سیل و کروناویروس دست و پنجه نرم می کند و لجبازی در عدم انتخاب رئیس برای جمعیت هلال احمر، قطعا با مشکلات متعددی همراه خواهد بود.

با توجه به ماهیت و وظایف ذاتی جمعیت هلال احمر که سازمانی مردم نهاد است، رئیس آن باید منطبق با اساسنامه ی قانونی، از داخل این سازمان و آشنا به شرایط درونی آن انتخاب شده و از چنان پاکدستی برخوردار باشد که اعتماد عمومی برای همکاری با هلال احمر را به عنوان پشتیبان خود به همراه داشته باشد.

یادآور می شود علی اصغر پیوندی که به همراه چند مدیر دیگر جمعیت هلال احمر به اتهام مفاسد اقتصادی توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت و پرونده آنها در دادسرای جرائم اقتصادی در حال رسیدگی است، همشهری حسن روحانی و اهل سرخه در استان سمنان است.

گفتنی است معطل نگاه داشتن کشور و عدم انتخاب مدیران ارشد در دولت روحانی تبدیل به یک رویه شده، به گونه ای که در معرفی وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی نیز آنقدر تعلل صورت گرفت تا مدت زمان قانونی 3 ماه برای سرپرست این وزارتخانه به پایان رسید و این روزها، این وزارتخانه ی مهم با حکم حکومتی امام خامنه ای همچنان توسط سرپرست اداره می شود.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
0
0
با سلام
اگر عدم صدور حکم عامدانه برای انتخاب رئیس جدید هلال احمر اخلال در نظام نیست، پس اخلال در نظام به چه معناست؟
ما در کشور مان با رئیس جمهوری مواجهیم که در طول ریاست خود بجز هزینه های سیاسی فرهنگی امنیتی و اقتصادی ، دستاورد مهمی برای کشور نداشته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
0
0
بیاریهای مسری و اپیدمیک به طور طبیعی در کشورهایی که ارتباط خارجی و گردش مسافرتی و توریسم و تجارت بیشتری دارند بیشتر احتمال وقوع دارد. پس اینکه کشوری منزوی و تحریم شده مثل ایران که عملا رفت آمد های خارجی آن در مقایسه با کشورهای همسایه اش مانند امارات و ترکیه ناچیز است بسیار بیشتر دچار کرونا شده باشد کاملا مشکوک است. از همه مضحکتر اینکه آغاز کرونا از شهر قم بود حال آنکه قم اساسا فرودگاه بین المللی ندارد و اولین مقصد خارجی ها در ایران همیشه تهران است.
خوشحالی شبکه های وهابی از کرونا در قم و اعلام اینکه این تازه قدم اول بود هم خیلی معنی دار است. بعد از دامن زدن مقامات وزارت بهداشت به قم هراسی و حتی درج نقشه اتشار آلودگی از قم هم بر مشکوک تر شدن ماجرا می افزاید. از آن جالبتر این است که تمام سیاسیون ایرانی که دچار کرونا شدند و جانباختند تا این لحظه همگی مال گروه اصولگرایان هستند. پس قطعا یک جای کار مشکل دارد. چگونه است که ژاپن یک هفته است آمار کرونایش را به روز رسانی نمی کند و متهم به دروغ گویی نمی شود؟ و یا ترکیه هنوز مدعی است حتی یک مورد هم کرونا نداشته با آنکه ترکیه هاب هوایی جهانی است؟ امارات هم به شل مشابه با آن حجم از مسافر تنها مدعی حضور 45 بیمار کرونایی است! هندوستان با شرایط فاجعه بار بهداشتی که در دنیا کم نظیر است تا هفته پیش مدعی بود اصلا کرونا نداشته و حالا هم فقط سی نفر کرونایی دارد که هیچ کدام هم فوت نشده اند. آمریکا هم که با هزینه 1400 دلاری تست کرونا که کسی جرات نکند تست بدهد هم جای خود دارد. اما مقامات وزارت بهداشت ایران به بهانه شفاف سازی دایما در حال تحریک مردم و بالا بردن آمارها هستند و جالب اینکه خوب هم می دانند هر آماری بدهند ضد انقلاب ده برابر آن را به مردم اعلام می کند! آن ماجرای نامه گاریها و ایجاد تشویش عمومی هم که به جای خود. لهذا من یقی دارم انتظار کرونا در ایران طبیعی نیست و به صورت سازمان یافته دارد انجام می شود و هدف آن بحرا اقتصادی بزرگ در سال آینده است. از بین رفتن درآمد ناچیز بسیاری از مشاغل که امیدشان به شب عید بود مانند راننده و تاکسی و مغازه دار و اغذیه فروشی ها و.. به همراه افزایش سنگین مالیاتها در سال آینده نشان از یک برنامه مدون و فتنه بسیار بزرگ دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: