به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در بخش لجستیک چه ماسک تخصصی N95 که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز هست و چه لباس مخصوص آنها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است، در مورد کیت تشخیصی این توان وجود دارد که هر مقدار لازم است، تولید شود. درخصوص ماسک های عمومی هم میزانی را که اعلام کردند از طریق مجموعه وزارت دفاع، سازمان های نیروهای مسلح و مجموعه های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده و با تصمیم امروز توسعه چشمگیر پیدا خواهد کرد، به سرعت موضوع تجهیزات محافظتی مردمی را برطرف خواهیم کرد
"خیبرآنلاین" - سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، در حاشیه نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) نیروهای مسلح به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: رصد ملی و یافتن افراد مشکوک و افرادی که احتمال بیماری در آنها وجود دارد، مهم است. ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری مورد رصد قرار خواهند گرفت و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند.

به گزارش فارس، وی افزود: کسانی که مشکوک نیستند، به منزلشان بر می‌گردند و موارد مشکوک باید در مراکز مقدماتی مورد معاینه و رسیدگی اولیه قرار بگیرند؛ این موضوع را ما بر عهده گرفتیم که تا هزار مورد درمانگاه ثابت و سیار نیروهای مسلح را به بخش کشوری در سراسر کشور کمک کنیم تا این رصد بالینی صورت گیرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به دیگر تصمیمات قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) گفت: از جمله تصمیمات دیگر این بود که کمیته انتظامی و امنیتی ما به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها و خیابان‌ها و جاده‌ها که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود انجام می‌دهند که این کار هم در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد.

سرلشکر باقری تاکید کرد: از ملت عزیز خواهش می کنم که به توصیه ها و درخواست های وزارت بهداشت عمل کنیم و با کمکی که می کنند، این زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم. اگر زنجیره ادامه پیدا کند، طبعتا کنترل بیماری طولانی تر خواهد شد.

وی گفت: در بخش لجستیک چه ماسک تخصصی N95 که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز هست و چه لباس مخصوص آنها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است، در مورد کیت تشخیصی این توان وجود دارد که هر مقدار لازم است، تولید شود. درخصوص ماسک های عمومی هم میزانی را که اعلام کردند از طریق مجموعه وزارت دفاع، سازمان های نیروهای مسلح و مجموعه های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده و با تصمیم امروز توسعه چشمگیر پیدا خواهد کرد، به سرعت موضوع تجهیزات محافظتی مردمی را برطرف خواهیم کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین عنوان کرد: از جمله مسائل اساسی و مشکل، کادر درمانی است که زحمت کشیدند در این چند روز، سازماندهی کردیم که بسیجیان، دانشجویان دانشجویان پزشکی و همچنین سربازان متخصص و بازنشستگانی که علاقه مند هستند و تخصص دارند، بلافاصله به کار گرفته شوند و کسانی که نیاز به آموزش فشرده دارند، نیز این کار انجام شود و در خدمت کادرهای درمانی باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: