به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در نظام بودجه دولت آمده است که منبع اصلی درآمدهای دولت مالیات خواهد بود، مالیات زمانی ادا می‌شود که شکوفایی اقتصادی باشد
"خیبرآنلاین" - عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی رئیس دولت اصلاحات و فعال سیاسی اصلاح طلب نما، درباره اولویت‌های دولت در سال ۹۹ گفت: سال آینده آخرین سال دولت روحانی است و معمولاً دولت‌ها در سال پایانی تلاش می‌کنند که برنامه‌ها و اقدامات ۸ ساله خود را سامان دهند و بنا را بر این می‌گذارند که تعهدی را برای دولت آینده ایجاد نکنند و مشکل ساز نشوند.

به گزارش مهر، وی افزود: اما با توجه به اتفاقی که در پایان امسال رخ داده و تمام دنیا از جمله کشور ما را تحت تأثیر خود قرار داده است، یعنی شیوع ویروس کرونا، به نظر من دولت قطعاً سال آینده نمی‌تواند در قبال برنامه ریزی های گذشته درست عمل کند.

وی همچنین گفت: فارغ از اینکه دولت و قوه اجرایی محدودیت‌هایی در حوزه اختیارات دارد یا نه، اما در مجموع دولت و قوه مجریه فعلی، به ویژه شخص آقای روحانی کارنامه قابل دفاعی ندارد.

مشاور رئیس دولت اصلاحات تاکید کرد: من معتقدم که بودجه سال ۹۹ هر طوری که شده باید به صحن مجلس برگردد و دولت آن را اصلاح کند و یک بودجه کرونایی تدوین شود، یعنی همه برنامه‌ها و بودجه‌ها باید تحت تأثیر این بلای طبیعی تغییر کند.

وی افزود: به نظر من کرونا چه بلای انسانی باشد چه جنگ بیولوژیک، عوارض اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آن در سال آینده ایران و اکثر کشورهای دنیا را درگیر خواهد کرد.

ناصری تصریح کرد: به اعتقاد من اولین گام دولت در سال ۹۹ با کمک مجلس باید تغییر بودجه باشد و طبیعتاً با توجه به شرایط تحریمی که داریم و اینکه عایدات دولت بسیار ضعیف است حتماً سال آینده بخشی از فعالیت‌های با نرخ ارز دولتی باید تعطیل شود و همه هزینه‌های آن و بخشی از هزینه‌های متعارف سال‌های قبل که در همه دولت‌ها بود باید تحت الشعاع بیماری کرونا برنامه ریزی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: من معتقدم این بیماری در 3، 4 ماه اول سال ۹۹ توسط دولت و سایر نهادهای حکومتی جمع خواهد شد اما به دلیل اینکه کشور در شرایط تحریم و سوءمدیریت مسئولین به سر می‌برد، تبعات و عوارض اقتصادی، اجتماعی و معیشتی ناشی از کرونا بسیار جدی خواهد بود.

فعال سیاسی اصلاح طلب نما با اشاره به اینکه تغییر در بودجه 3 یا 4 ماه دولت برای مدیریت این بحران اکتفا نخواهد کرد، گفت: به اعتقاد من در سال ۹۹ نگاه دولت به هزینه‌ها باید نگاه سال ۶۶ و در اوج شرایط جنگی باشد.

وی درباره ضرورت استقلال هزینه‌های کشور از درآمد نفتی تصریح کرد: کشوری که بیش از ۷۰ سال بر مبنای درآمد نفتی بودجه تدوین کرده است، به سادگی نمی‌تواند روند بودجه ریزی را تغییر دهد.

عضو سابق شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: در نظام بودجه دولت آمده است که منبع اصلی درآمدهای دولت مالیات خواهد بود، مالیات زمانی ادا می‌شود که شکوفایی اقتصادی باشد.

وی افزود: من معتقدم که سال ۹۹ سال پررنگی برای دولت و ملت خواهد بود به این دلیل که ما در تحریم هستیم و فروش نفت به میزان چشمگیری کاهش یافته و این توهم هم در سازمان بودجه ما وجود دارد که می‌تواند ۸۰% از درآمد را از طریق مالیات تأمین کند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
وقتی قبل از انقلاب تمام منافع نفت جیب کنسرسیوم میرفت و شاه هم اذعان داشت چرا میگویید هفتاد سال بودجه نفتی نوشتیم؟ یکی فارسی یکی لاتین دروغ های شاخ دار ازشان ساخته نشه گویی به جرگه زبانهای مرده خواهند پیوست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۷
0
0
یک پزشک : کشورهایی مثل امریکا فرانسه انگلیس و .. فیلم بازی میکنند کرونا را برای کشورهایی مثل چین و ایران ساخته اند برای نابودی دین یا اقتصاد کرونا در هرکشور مخالف امریکا جداگانه ایحاد شده است و مسری هم نیست بدین طریق که مثل همین داروها و واکسن هایی که وزارت بهداشت از اروپا و امریکا وارد میکند و متاسفانه همین واکسن ها و داروها حامل ویروس کشنده کروناست از طرفی دولت غربگرای روحانی و زارت بهداشت (...) تاکید میکند که مردم در خانه بمانند تا مردم در اثر کارنکردن و بیکاری سردرد و بیماری بگیرند و بعد از مراجعه به مراکز درمانی از همان دارو ها و قرص ها و آمپول های غربی اروپا و امریکا استفاده مکنند مردم را مبتلا به (...) در واقع با یک تیر چند نشان میزنند و حداقل اقتصاد و دین و مخالفان غربگراها در ایران را از بین میبرند
مدیر پایگاه قسمت های نقطه چین داخل پرانتز به جهت داشتن بار حقوقی ویرایش شد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: