به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
اگر می‌خواهیم از این توطئه‌ها رهایی پیدا کنیم به‌هیچ‌وجه نباید به دشمن اعتماد کنیم که خدا در قرآن می‌فرماید (وَ لا تَرْکنُوا إِلَی الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکمُ النَّارُ وَ ما لَکمْ مِنْ دُونِ اللهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ [113 سوره هود] و بر ستمکاران تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فراگیرد؛ و در آن حال، هیچ ولی و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ سپس یاری نمی‌شوید.) همانطور که می‌بینید اعتماد به آنها رجوع به آنها دل‌بستگی به آنها به‌شدت منع شده است و باید با سوءظن به آنها بنگریم آنها علم را با سیاست به هم آمیخته‌اند و اعتبار این دانش را تحت تأثیر قرار داده‌اند
"خیبرآنلاین" - مجموعه برنامه مثبت مکث که با نگاهی راهبردی با کارشناسی نادر طالب‌زاده به بررسی و تحلیل مسائل مختلفی که این روزها در ایران و جهان جریان  می‌پردازد در برنامه نوزدهم اردیبهشت ماه میزبان حضرت آیت‌الله سید محمدمهدی میرباقری عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی قم بود.

به گزارش 598، آیت‌الله میرباقری در این برنامه ابتدا سخنان خود را با تحلیل سخنرانی رهبر انقلاب در روز میلاد امام زمان (عج) با تمرکز بر موضوع ویروس کرونا و نظم جهانی شروع نمودند و بیان داشت: یک نکته مهم از سخنان رهبر انقلاب که بیان فرمودند این بود که جامع مؤمنین را دعوت کردند به یک رزمایش مواسات ایمانی، اخوت ایمانی که این به نظر بنده خوب تحلیل نشد، این به معنی یک رزمایش برای یک کار بزرگ‌تر نیست، این پیشنهاد یک رزمایش برای رسیدن به یک دولت اسلامی و جامعه اسلامی است.

ایشان در ادامه افزود: نکته مهم دیگری هم که در فرمایشات رهبر انقلاب بود این است که توجه دادن به اینکه این پدیده کرونا ویروس که جامعه جهانی را تحت تأثیر قرار داده است یک ابتلای بزرگ است ولی به این صورت که بزرگ‌نمایی می‌شود نیست، یعنی ما خطرهای بزرگ‌تری را داشته‌ایم مثل جنگ جهانی؛ و تحلیل بنده هم این است که گرچه کرونا یک ابتلای بزرگی برای جامعه جهانی است ولی اینکه پنج میلیارد انسان را در قرنطینه قرار دادند، علامت یک توطئه پشت پرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تشریح تلاش تمدن غرب در توطئه علیه مذهب اظهار نمود: از زمان شروع کرونا در چین یعنی دهم دی‌ماه تا سی‌ام بهمن‌ماه، در این پنجاه روز بازار بورس کشورهای اروپایی سقوط جدی نداشته است ولی از روز سی بهمن‌ماه که از شیوع کرونا در ایران اعلام می‌شود بازار بورس این کشورها به‌شدت سقوط می‌کند و بعد از آن داستان کرونا در ایتالیا مطرح می‌شود. علی رغم اینکه در برخی کشورهای اروپایی وضعیت به‌ مراتب بدتر از ایتالیا بود ولی ایتالیا پررنگ می‌شود. چون از این کشور میزبان واتیکان است که از این رویکرد غرب می توان به توطئه علیه مذهب یاد کرد.

استاد میرباقری بیان نمود: این‌که می گویند این ویروس سکولار است، به این معنی هست که مدیریت این ویروس به نحویی سکولار است، یعنی وقتی تمام تجمعات مذهبی براساس پروتکل‌های بهداشت جهانی لغو می‌شود و به سمت تعطیلی ماه مبارک رمضان هم رفتند و این استفتائاتی که از مراجع معظم می‌گرفتند و جوری فضا را به این سمت می‌بردند که به دلیل خوف خطر از شدت بیماری روزه و ماه رمضان را تعطیل کنید. که اگر جامعه پزشکی متدین ما به میدان نیامده بودند، چه‌بسا اینها ماه رمضان را تعطیل می‌کردند و وقتی سازمان بهداشت جهانی متوجه شد که تیرشان به سنگ خورده، اعلام کرد که روزه برای بدن مخاطره‌آمیز نیست و خطر ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد و به نحوی عقب‌نشینی کرد.

وی افزود: در چند هفته اخیر قرائن زیادی پیداشده است که می‌شود با قطعیت بیشتری گفت که یک توطئه جدی و یک نقشه بزرگ در این زمینه وجود دارد. سؤال این است که در مقابل این توطئه‌ها چه‌کاری باید انجام دهیم؟ واقعیت این است که ما رقیب تمدن غرب هستیم و می‌توانیم نقش فعال در مقابل آنها داشته باشیم و آگاهانه برخورد کنیم. نکته مهم هم این است که همانطور که به مسئولین و جامعه پزشکی کشورمان ایمان‌ داریم، به همان اندازه به ساختارهای جهانی که سازمان بهداشت جهانی هم ذیل آن است، بدبین و سوءظن داریم. اینها گرچه رفیق قافله هستند ولی شریک دزد هم هستند و به اینها به‌هیچ‌عنوان نمی‌شود اعتماد کرد؛ اینها با ایجاد آزمایشگاه‌های انسانی در آفریقا متهم به اپیدمی‌های بزرگ در این کشور هستند.

به‌هرحال ما اگر می‌خواهیم از این توطئه‌ها رهایی پیدا کنیم به‌هیچ‌وجه نباید به دشمن اعتماد کنیم که خدا در قرآن می‌فرماید (وَ لا تَرْکنُوا إِلَی الَّذینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکمُ النَّارُ وَ ما لَکمْ مِنْ دُونِ اللهِ مِنْ أَوْلِیاءَ ثُمَّ لا تُنْصَرُونَ [113 سوره هود] و بر ستمکاران تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فراگیرد؛ و در آن حال، هیچ ولی و سرپرستی جز خدا نخواهید داشت؛ سپس یاری نمی‌شوید.) همانطور که می‌بینید اعتماد به آنها رجوع به آنها دل‌بستگی به آنها به‌شدت منع شده است و باید با سوءظن به آنها بنگریم آنها علم را با سیاست به هم آمیخته‌اند و اعتبار این دانش را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

وی در بخش دیگری از این گفتگوی تلویزیونی خود با اشاره به برخی آمارهای مرگ‌ومیر در مورد برخی بیماری‌ها گفت: براساس آمار رسمی نزدیک به 5 میلیون نفر در شهرهای بزرگ به خاطر آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند ولی هیچ شهری قرنطینه نمی‌شود، چند میلیون نفر براساس بیماری قند فوت می‌کنند ولی هیچ شیرینی فروشی تعطیل نمی‌شود، فقط در سال 2016 در آفریقا ده‌ها میلیون انسان به مالاریا مبتلا می‌شوند و 1 میلیون و 600 هزار نفر می‌میرند ولی اتفاق خاصی در جامعه جهانی نمی‌افتند ولی چطور می‌شود کرونا بعد از 5 ماه که حداکثر فوتی‌ها براساس آمار رسمی به 300 هزار نفر نمی‌رسد، یک‌دفعه 5 میلیارد انسان در سراسر جهان در قرنطینه قرار می‌گیرند؟ علل قاعده یک توطئه بزرگ پشت‌صحنه است. بنده داوری علمی در حوزه پزشکی نمی‌کنم چون همانطور که می دانید این پدیده چندوجهی است و یک بعد آن مربوط به پزشکی و سلامت است و ابعاد دیگر آن مهم‌تر هستند. به‌هرحال این‌که یک نقشه و توطئه بزرگ در راه است، در آن تردید نیست و ما می‌توانیم در آن نقش ایفا کنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: