به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در حالی که ارزش کشت و صنعت 27 هزار هکتاری دشت مغان طبق آخرین گزارش دیوان محاسبات 4 هزار میلیارد تومان بود، این شرکت در سال 97 با 54% تخفیف به یک شرکت خصوصی تولید بیسکوئیت واگذار شد، اکنون بعد از 2 سال معامله ابطال می‌شود
"خیبرآنلاین" - الیاس نادران منتخب مجلس یازدهم، در انتقاد از رویه واگذاری برخی شرکت‌ها اظهار داشت: در روزهایی که مردم به خاطر بحران کرونا با مشکلات معیشتی دست به گریبان هستند و دولت باید در دفاع از معیشت مردم وارد عمل شود، متاسفانه خبر می رسد که دغدغه رئیس جمهور حمایت از قراردادهای مساله دار خصوصی سازی است. آقای روحانی به جای اینکه فشار بیاورید تا هیات داوری رای ابطال واگذاری شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان را پس بگیرد، باید برای احقاق حقوق مردم و جلوگیری از تاراج اموال عمومی فشار بیاورید.

به گزارش فارس، عضو هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت افزود: متاسفانه واگذاری شرکت دشت مغان با اشکالات متعدد روبروست و ماجرا آنقدر عیان و واضح است که هیات داوری رای به ابطلال این واگذاری داده اما ظاهرا قرار است با فشار دولتمردان این رای پس گرفته شود.

نادران با اشاره به اینکه این شرکت بزرگترین بنگاه اقتصادی غرب آسیا و وسیعترین مجتمع کشت و صنعت است، ادامه می دهد: این شرکت با یک شرایط غیرعادی به یک بدهکار بانکی واگذار کردند که میزان بدهی او به نظام بانکی بیش از پولی است که بابت خرید این شرکت پرداخت می کند. با بدهی بانکی سرمایه ملت را تصاحب می کنند و با سود آن اقساطش را پرداخت می کنند! این تاراج سرمایه ملی نیست؟

وی در ادامه با اشاره به شرایط واگذاری این شرکت افزود: شرکتی که دستکم 4 هزار میلیارد تومان قیمت دارد، را به قیمت هزار و 840 میلیارد تومان فروختند آن هم به این ترتیب که 100 میلیارد تومان نقد و هزار و 740 میلیارد تومان قسطی که 2 سال اول به خریدار تنفس داده شد و اقساط دریافت نمی شود و باقی طی 10 سال با نرخ 10% از خریدار گرفته می شود. لذا معتقدم برای واگذاری این شرکت بارها قوانین را زیرپا گذاشتند که با اعتراض بسیاری از دستگاه های امنیتی و نظارتی روبرو شده ولی جای تاسف دارد که هیات دولت برای حفظ این واگذاری بارها دخالت می کند و از هیچ تلاشی برای حفظ این واگذاری ننگین دریغ نمی کنند.

نادران یکی از اولین دستورکارهای مجلس جدید را پیگیری این پرونده ها دانسته و گفت: دولت اصرار دارد تا قبل از شروع مجلس جدید تمام کارهای عقب افتاده اش را انجام دهد. ای کاش همانقدر که برای لوایح مساله دار و واگذاری های سوال برانگیز عجله داشتند، برای حل مشکل اصناف و مدیریت بازار هم ورود می کردند. این مسائل در اولین روزهای مجلس یازدهم پیگیری می شود. تحرکات اخیر دولت از چشم مجلس آینده دور نخواهد ماند اما قوه قضائیه هم باید ریشه این سفارش ها و اعمال فشارها را پیدا کند.

در حالی که ارزش کشت و صنعت 27 هزار هکتاری دشت مغان طبق آخرین گزارش دیوان محاسبات 4 هزار میلیارد تومان بود، این شرکت در سال 97 با 54% تخفیف به یک شرکت خصوصی تولید بیسکوئیت واگذار شد، اکنون بعد از 2 سال معامله ابطال می‌شود.

پنجم فروردین امسال احمد توکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت، با ارسال نامه ای به رئیس قوه قضائیه، علیه خریدار شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری مغان به دلیل اعمال نفوذ خلاف حق و قانون در تصاحب این شرکت و همچنین علیه رئیس و اعضای هیئت عامل وقت سازمان خصوصی‌سازی، معاون وقت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهور به دلیل اهمال و تفریط‌ که موجب تضییع اموال و وجوه دولتی شد، اعلام جرم کرد و خواستار رسیدگی فوری و تعیین و اجرای مجازات عادلانه شد.
برچسب ها: نادران ، شرکت ، کشت ، صنعت ، مغان ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: