به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۵۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
کمیته فنی در انتخاب ویلموتس هیچ نقشی نداشت و دخالتی نکرد. در مورد انتخاب سرمربی ملی تیم های پایه هم جالب است بگویم که بعد از استعفایم به من تلفن شد و گفتند آقای یاوری در جریان باشید که فلانی سرمربی تیم ملی رده فلان شد! من گفتم خدا پدرتان را بیامرزد 6 ماه پیش استعفا کرده‌ام و اکنون می‌گویید در جریان انتخاب سرمربی تیم ملی رده پایه باشم. ضمن اینکه اعضای کمیته فنی باید سرمربی تیم ملی را انتخاب کنند نه اینکه به آنها گفته شود فلانی سرمربی تیم ملی شد!
"خیبرآنلاین" - محمود یاوری در مورد نحوه معرفی و انتخاب ویلموتس برای تیم ملی بزرگسال اظهار داشت: در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال ایران فدراسیون اختیار تام و کامل دارد و مسئولیت 100 درصدی این انتخاب با فدراسیون است اما اگر حالا مسایلی بیان شده که وزارت ورزش در انتخاب سرمربی تیم ملی بزرگسالان دخالت کرده، دیگر باید فاکتورهای دیگر را بررسی کنیم و اینکه چرا فدراسیون فوتبال از وزارت ورزش تبعیت می‌کند.

به گزارش فارس، وی افزود: اگر وزارت ورزش برای انتخاب سرمربی تیم ملی دستور داده، در آن صورت دیگر فدراسیون اختیار کامل نداشته و مانند مدیرعامل یک باشگاه در قبال وزارت ورزش عمل کرده است. در واقع در این پروسه وزارت ورزش نقش هیات رئیسه و هیات مدیره را برعهده گرفته و فدراسیون فوتبال هم نقش مدیرعامل را داشته که مجری این تصمیم بوده است.

عضو مستعفی کمیته فنی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من زمانی عضو این کمیته بودم و در جلسه آن شرکت کردم و برگشتم و دیگر به این جلسه نرفتم زیرا در این کمیته اراده‌ای برای پیشرفت فوتبال ندیدم و به همین دلیل هم استعفا کردم. اکنون در انتخاب ویلموتس هم باید بررسی کنیم و  ببینیم چرا و به چه دلیل و با چه قدرتی و چه اعمالی صورت گرفته است! زیرا انتخاب سرمربی جزو لاینفک اختیارات فدراسیون فوتبال محسوب می شود. انتخاب سرمربی تیم امید نیست بلکه سرمربی تیم ملی بزرگسالان بوده که از اختیارات صدرصدی فدراسیون است.

یاوری در مورد اینکه آیا قبل از انتخاب ویلموتس از کمیته فنی استعفا کرده بود و چرا این استعفا را تاکنون علنی نکرده؟ گفت: در زمان انتخاب سرمربی تیم ملی جوانان من استعفا کردم. 4 ماه قبل از این انتخاب استعفا کردم. کسی هم از من دلیل استعفایم را نپرسید و من هم آن را بیان نکردم. حتی زمانی آقای تاج پیام داد که به یاوری بگویید بماند اما دیگر نماندم.

وی در مورد اینکه ظاهرا حرف علی پروین در مورد کمیته فنی درست بوده که گفته این کمیته همان کشک است، اظهار داشت: زمانی که در باشگاه‌ها به عنوان سرمربی فعالیت می‌کردم، به مدیران باشگاه می‌گفتم اگر کمیته فنی شما افرادی دارد که در مربیگری بالاتر از من هستند، بیایند و اشکالی هم ندارد اما نمی‌توانم کمیته فنی پایین‌تر از خودم از نظر قدمت و سابقه را بپذیرم.

این مربی سابق فوتبال تاکید کرد: در مورد کمیته فنی فدراسیون فوتبال هم باید بگویم که برای انتخاب سرمربیان تیم‌های ملی در رده‌های جوانان، امید و نوجوانان ما از افراد مختلف دعوت می‌کردیم که به کمیته بیایند و برنامه‌هایشان را ارایه کنند؛ بعد یکباره می‌دیدیم که از جایی دیگر سرمربی انتخاب شده است! گفتم اگر قرار است جایی دیگر تصمیم بگیرد و سرمربی انتخاب کند خب به ما هم بگویید که دیگر افراد را نیاوریم. دکتر خبیری، من و دکتر اسلامی عضو کمیته فنی بودیم که رفتیم و استعفا کردیم زیرا فضای این کمیته را کارشناسی و فنی ندیدیم.

یاوری تصریح کرد: کمیته فنی در انتخاب ویلموتس هیچ نقشی نداشت و دخالتی نکرد. در مورد انتخاب سرمربی ملی تیم های پایه هم جالب است بگویم که بعد از استعفایم به من تلفن شد و گفتند آقای یاوری در جریان باشید که فلانی سرمربی تیم ملی رده فلان شد! من گفتم خدا پدرتان را بیامرزد 6 ماه پیش استعفا کرده‌ام و اکنون می‌گویید در جریان انتخاب سرمربی تیم ملی رده پایه باشم. ضمن اینکه اعضای کمیته فنی باید سرمربی تیم ملی را انتخاب کنند نه اینکه به آنها گفته شود فلانی سرمربی تیم ملی شد!

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در کمیته فنی شاهد بودیم که انتخاب‌ها و تصمیم گیری‌ها از خارج از کمیته انجام می شد و من هم استعفا کردم. زیرا ما از نفرات دیگری برای انتخاب سرمربی تیم ملی در رده پایه دعوت می کردیم و بعد می‌دیدیم فرد دیگری از قوطی بیرون آمد و سرمربی شد. در انتخاب سرمربیان تیم ملی بزرگسالان مثل کی‌روش و ویلموتس این کمیته هیچ نقشی نداشت.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: