به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
احزاب مخالف دولت انگلیس با استناد بر آمار و مدارک، اعلام کردند دولت لندن علیرغم حکم دادگاه و داشتن یک سال فرصت برای تجدیدنظر در مجوزها همچنان به فروش سلاح به ریاض برای استفاده در جنگ علیه مردم یمن ادامه می‌دهد.
"خیبرآنلاین" - دولت انگلیس به نادیده گرفتن حکم تاریخی دادگاه برای محدود کردن فروش سلاح به عربستان سعودی متهم شد. در حکمی که سال گذشته صادر شد، دادگاه تجدیدنظر، اقدام دولت انگلیس در فروش سلاح به عربستان سعودی برای استفاده در جنگ یمن را «غیرقانونی» خواند. بنابر تخمین‌ها ائتلاف تحت هدایت ریاض مسئول کشتار بیش از ۸ هزار غیرنظامی در یمن از سال ۲۰۱۵ شناخته می‌شود.

علیرغم حکم دادگاه، انگلیس همچنان به عربستان سلاح صادر می‌کند

به گزارش فارس، طبق این حکم، لندن از تصویب هر مجوز جدیدی برای فروش سلاح به عربستان منع شد و همچنین باید تصمیمات درباره مجوزهای تصویب شده را هم مورد تجدیدنظر قرار می‌داد. روندی که وزارت تجارت بین‌الملل اعلام کرد چند ماه زمان می‌برد.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، اما یک سال بعد از این حکم، این مجوزها همچنان فعال هستند و از طریق آن‌ها صادرات اجزای جنگنده و تجهیزات نگهداری از آن‌ها به عربستان همچنان ادامه دارد.

 غول صنایع دفاعی و هوافضای بریتانیا با نام «بی‌اِی‌ای سیستمز» در گزارش سال ۲۰۱۹ خود تایید کرده که قرارداد سال ۲۰۱۸ خدمات پشتیبانی جنگنده‌های تایفون پابرجاست.

همتای وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس در دولت در سایه از حزب کارگر و همچنین اعضای سایر احزاب مخالف در نامه‌ای به وی نوشتند: اینطور به نظر می‌رسد که علیرغم دستور دادگاه درباره تجدیدنظر در این مجوزها و فرصت ۱۲ ماهه‌ای که برای این کار در اختیار داشتید، وزارتخانه تحت امر شما تصمیم گرفته که به سادگی از تبعیت از این دستور سرپیچی کند.

آن‌ها هشدار دادند که چنین کوتاهی‌ای باعث می‌شود درخواست مجوز از سوی یک شرکت رد شود، در حالی که شرکتی که قبل از ۲۰ ژوئن سال گذشته مجوز صادرات دریافت کرده، همان سلاح را بدون محدودیت صادر کند.

بریتانیا از زمانی که عربستان سعودی تجاوز به یمن را در سال ۲۰۱۵ آغاز کرد، برای فروش سلاح به ارزش بیش از ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون پوند مجوز صادر کرده است. «اندور اسمیت» از کارزاری علیه تجارت سلاح گفت: دولت انگلیس همواره منافع شرکت‌های تسلیحاتی را بر حقوق و جان مردم یمن ترجیح داده است. دولت ثابت کرده که نمی‌توان در ارتباط با اجرای قانون خودش، به آن اعتماد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: