به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین پیام تهدیدآمیز خود علیه معترضان هشدار داد، سرنگونی یادبودها و مجسمه‌های حامی برده‌داری در آمریکا، مجازات تا 10 سال حبس خواهد داشت.
"خیبرآنلاین" - «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که از زمان آغاز راهپیمایی‌های سراسری در این کشور در اعتراض به نژادپرستی و خشونت پلیس این کشور، موضعی خشن اتخاذ کرده و در برخی موارد خواستار سرکوب معترضان شده است، به تازگی تهدید کرده است سرنگونی مجسمه‌های حامیان برده‌داری در ایالات متحده، محکومیت تا ۱۰ سال حبس داشته باشد.

به گزارش فارس و به نقل از راشاتودی، ترامپ شب گذشته (دوشنبه) به وقت محلی بعد از به راه افتادن چندین اعتراضات در شهر «واشنگتن دی سی» در پیامی توییتری، معترضان را تهدید کرد در صورت از بین بردن یادبودها و مجسمه های برده‌داری، با پیامدهای سنگینی روبرو خواهند شد.

وی در این پیام معترضان را به وحشیگری و خرابکاری متهم کرد و نوشت: «افراد بیشماری در (واشنگتن) دی سی برای خرابکاری شرم‌آور مجسمه باشکوه «اندرو جکسون» در پارک لافایت و همچنین از ریخت انداختن نمای بیرونی کلیسای سنت جانز در امتداد خیابان بازداشت شدند».

ترامپ سپس معترضان را به حبس تهدید کرد و گفت: «حواستان باشد، طبق ۱۰قانون حفظ یادبود کهنه‌سربازان، با محکومیت ۱۰ سال حبس مواجه هستید».



معترضان آمریکایی اوایل روز گذشته (دوشنبه) در پارک لافایت در نزدیکی کاخ سفید تجمع کردند و تلاش کردند تا مجسمه «جکسون» هفتمین رئیس‌جمهور آمریکا را سرنگون کرده و به زیر بکشند و دیوارهای کلیسای تاریخی «سنت جانز» را با درج نقش و نگارهایی بدشکل کردند که نیروهای امنیتی پلیس با اعمال زور به مقابله با معترضان پرداختند.

کلیپ‌های ویدئویی منتشر شده در رسانه‌ها، نیروهای امنیتی پلیس را در مقابل کاخ سفید در حال استفاده از گاز فلفل و شلیک گلوله‌های پلاستیکی نشان می‌دهد.

نیروهای امنیتی آمریکا با اعمال خشونت، برخی از معترضان را نیز بازداشت کردند و در صفحات مجازی که از خشونت پلیس با معترضان مقابل کاخ سفید منتشر شده، چند پلیس را نشان می‌دهد که به مردی سیاهپوست حمله کرده و طوری وی را محاصره کرده‌اند که به حالت خفگی درآمده است.

در یکی از پیام‌هایی که در صفحه توییتر درباره این رخداد منتشر شده‌، نوشته شده است: «تنها چیزی که آنها (دولت ترامپ) درباره اعتراضات در کاخ سفید برجسته می‌کند این است که آنها (معترضان) سعی داشتند مجسمه اندرو جکسون را سرنگون کنند اما این داستان نیست بلکه پلیس به معترضان حمله می‌کند و ترامپ از رسانه‌ها می‌خواهد که صحنه را ترک کنند. این داستان واقعی است.

معترضان با الهام از اقدامات مشابه معترضان سیاتل، تلاش کردند تا اردوگان جدید معترضان تحت عنوان «منطقه خودمختار کاخ سیاه»(BHAZ) در کمتر از دو مایلی از کاخ سفید ایجاد کنند و حروف اول این منطقه جدید بر روی نمای بیرونی کلیسای تاریخی سنت جانز اسپری شده بود.




پیش از این نیز، رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از اقدام افرادی که مجسمه‌ یک رهبر کنفدراسیون را واژگون کردند انتقاد کرد و آن را مایه ننگ این کشور توصیف کرد.

اواخر خرداد ماه در روز «جونتینت»، سالگرد گرامیداشت پایان برده‌برداری در آمریکا و روز آزادی، تظاهرات و راهپیمایی‌هایی در سراسر آمریکا  برای احیای عدالت نژادی در این کشور برگزار شد و تظاهرات‌کنندگان، تنها مجسمه رهبر کنفدراسیون در شهر واشنگتن دی‌سی را سرنگون کرده و آن را به آتش‌ کشیدند.

کنفدراسیون‌های ایالات جنوبی آمریکا، مجموعه‌ای از ایالات جنوبی بودند که پس از پیروزی «آبراهام لینکلن» در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۸۶۰ میلادی، جدایی خود را از ایالات متحده اعلام کردند. لینکلن، بعد از این انتخابات شعار تبلیغاتی خود برای مبارزه با برده‌داری را دنبال کرد. این امر موجب شد ایالت‌های جنوبی برای تشکیل اتحادیه جدید و خودمختاری اقدام کنند. در این حال جنگ بین ایالات شمالی و جنوبی آغاز شد.  

کاربرد پرچم این کنفدراسیون و نمادهای آن مانند مجسمه رهبران آن در شهرهای جنوبی آمریکا از مسایل جنجالی در این کشور است.

مخالفان کنفدراسیون، این نمادها را میراث برتری‌جویی نژادی می‌دانند ولی بعضی از ساکنان ایالات جنوبی، با رد این موضوع آن را یادبود اجدادشان تلقی می کنند.

اعتراضات به بی‌رحمی‌های پلیس آمریکا و نژادپرستی سیستمیک در این کشور بعد از کشته شدن «جورج فلوید» یک سیاهپوست آمریکایی آفریقایی تبار آغاز شدند و در هفته‌های اخیر نیز شدت گرفته است.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵
0
0
اعتراضات کنندگان در خدمت همان برده دارها تظاهرات میکنند خودشان خبر ندارد، کسی که به کلیسا آسیب بزند به خانه خدا آسیب بزند پیرو برده داری است کتاب عهد عتیق (تورات)دستور آزادی بردگان را داده همچنین قران دستور آزادی بردگان را در صورت صالح بودن برده میدهد برده داری را قران و تورات وانجیل به رسمیت نمیشناسند ،این کفار هستند که میخواهند بردگی را ادامه دهند بردگی آنست که انسان مالک سود وریان کار و عمل و درآمدش نباشد به نظر شما مزدوری که پول میگیرد فتنه کند(این نه جنگی است نه دفاعی بلکه فتنه است و فتنه علیه کلیسا)،مالک سود و زیان نتیجه فتنه هست؟ شاید بگویید زندان زیان است و استخدام شدن در تشکیلات سود، اما اینها عواقب و آثار است سود و زیان فقط عاید گردانندگان فتنه میشود،آنها که با قران و تورات و انجیل دشمنی دارند علت دشمنی شان آنست که این ادیان انسان را آزاد و مختار در عمل میخواهند و برده یا مزدور اگر طبق اختیار خودش عمل کند اخراج میشود یا مجازات میشود و الا میشد همه را به اجبار وادار به تکلیف کرد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: