به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم رونمایی از سردیس شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی را می‌توان در یک جمله اینگونه تعریف کرد که او باشکوه زیست، باشکوه رفت و باشکوه ماند، شکوه و عزت همیشه همراه انسان‌هایی همچون شهید سلیمانی است.
"خیبرآنلاین" - طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی امروز در مراسم ر‌ونمایی از پوستر جشنواره‌های بین‌المللی ذوالفقار استان خوزستان و ملی تئاتر سردار آسمانی کرمان و رونمایی از سردیس سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که در تالار رودکی برگزار شد ضمن تشکر از حضور خانواده شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و آیت الله موسوی جزایری اظهار داشت: وقتی امام راحل رحلت کردند یکی از رسانه‌ها آن زمان تیتر زد «باشکو آمد و باشکوه رفت» و امروز هم می‌توان از این تیتر اقتباس کرد و گفت «سرادر سلیمانی باشکوه زیست، باشکوه رفت و باشکوه خواهد ماند»، می‌توان گفت به این شکل زیست کردن رمز و راز زیادی دارد.

سردیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی رونمایی شد/صالحی: شهید سلیمانی با شکوه زیست و باشکوه خواهد ماند

به گزارش میزان، وی در ادامه با برشمردن ویژگی‌های انسان‌هایی همچون شهید سپهبد سلیمانی خاطرنشان کرد: او‌لین ویژگی که انسان را به خدا می‌رساند تقوا است، در کنار تقوا؛ احسان ویژگی دیگری است که انسان‌های همچون شهید سلیمانی دارند، وقتی انسانی متقی و محسن شد معیت الهی او را فرا می‌گیرد و این معیت آثار زیادی برای انسان‌های متقی و محسن به همراه دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: شکوه و عزت همیشه همراه انسان‌هایی همچون شهید سلیمانی است، زندگی و مرگ این افراد همیشه باعزت همراه است، زیست شهید سلیمانی به گونه‌ای است که یک مراقبت پویا و همراه با عمل و حرکت را می‌توان در آن دید.

سردیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی رونمایی شد/صالحی: شهید سلیمانی با شکوه زیست و باشکوه خواهد ماند

صالحی یادآور شد: اخلاص خیلی سخت است، زیرا یک مراقبت سخت درونی می‌خواهد، زیرا انسان نباید دچار هوا‌های نفسانی شود، هیچکس از شهید سلیمانی در طول چهل سال گذشته منیت ندیده است، کسانی که در این وادی بودند می‌دانند با چنین جایگاهی نداشتن ادعا در هیچ چیز چه مسیر سختی است.

وی افزود: مراعات حدود شرعی و اخلاقی در شهید سلیمانی متبلور بود، رهبر معظم انقلاب نیز در مورد این شهید بزرگوار به همین ویژگی تاکید داشتند و فرمودند «شهید سلیمانی یک جنگاور مسلط نظامی و هم یک فرد با مراعات حدود شرعی بود»، اینکه در سخت‌ترین شرایط انسان حدود انسانی، اخلاقی و شرعی را فراموش نکند کار بسیار دشواری است. مهار نفس در لحظات سخت و رعایت حدود انسانی و شرعی کار آسانی نیست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: شهید سلیمانی چهل سال بی‌وقفه در خط جهاد بود، در جبهه دفاع مقدس و همچنین مقابله با تروریسم خط نبرد و مبارزه را رها نکرد.

صالحی با برشمردن ویژگی‌های دیگر شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی همیشه مردمی بود و مردمی زیست، به همین خاطر مردم به وی ادای دین دارند، او پناهگاه مردم بود و با مردم ارتباط نزدیکی داشت و، زیرا مردم بدون حجابی می‌توانستند به این شهید بزرگوار دسترسی پیدا کنند و مشکلات خود را مطرح کنند.

سردیس سپهبد شهید قاسم سلیمانی رونمایی شد/صالحی: شهید سلیمانی با شکوه زیست و باشکوه خواهد ماند

وی ادامه داد: شهید سلیمانی به عنوان خاطره‌ای در ذهن‌ها خواهد ماند، امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس است، این شهید با دفاع مقدس جان گرفت و بوی او در میان همگان پیچید، امسال او‌لین سالگرد دفاع مقدس بدون حضور این شهید والامقام است، اما حیات وی در بین همه جاری و ساری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سهم خود در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارتباط و نقش شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس را پاس خو‌اهد داشت و مکتب شهیدان و هم مکتب شهید سلیمانی را معرفی خواهد کرد.

صالحی بیان کرد: امسال همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس همه استان‌ها به ویژه استان خوزستان و کرمان به عنوان دو بال این حرکت خواهند بود، خوزستان به اعتبار روز‌های سخت جنگ و خون‌هایی که در این خاک ریخته شد تا خاک وطن حفظ شود و کرمان نیز به عنوان زادگاه این شهید دو استان اصلی در اجرای برنامه‌ها خواهند بود.

وی در پایان از تمام اهالی فرهنگ، هنر و رسانه که می‌توانند در ترویج مرام شهید سلیمانی اقدامی کنند قدردانی کرد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
0
0
این سردیسها را رومیان ،آموری ها، عمالیقی ها ،بابلیها و کلا کفار عهد باستان میساختند مومنین اهل کتاب و مسلمین باید از ساخت سردیس بپرهیزند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: