به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی از درخواست افزایش قیمت نان به ستاد تنظیم بازار خبر داد و گفت: با توجه به نرخ تورم و افزایش سایر هزینه ها خواستار افزایش ۳۰ الی ۴۰درصدی قیمت نان هستیم.
"خیبرآنلاین" - بیژن نوروز مقدم در خصوص حل مشکل آرد تخصیصی به نانوایان اظهار داشت: همان طور که قبلا گفته شد، تا پیش از این درصد سبوس گیری آرد نانوایی های لواش و تافتون بین ١٥تا ١٨درصد و برای سنگکی ها ١٢  و ١٥ درصد بوده که نانوایان به انتخاب خود یکی یا مخلوط آن را دریافت می کردند.

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: هنوز پیگیری های انجام شده برای حل این مشکل به نتیجه نرسیده  و همه چیز در حد حرف است و‌در عمل تغییری ایجاد نشده است، تا موجب نارضایتی مردم و ضایعات بالای نان نشود.

درخواست نانوایان برای افزایش 40 درصدی قیمت نان

رئیس اتحادیه نام سنتی در خصوص افزایش قیمت نان نیز گفت: در سال 98 بعد از 5 سال قیمت نان افزایش یافت و همان موقع قرار شد برای این مصوبه تاریخ انقضا تعیین کنند زیرا وقتی تاریخ انقضا نداشته باشد برای افزایش قیمت مجدد باید مدتها پیگیری کنیم.

مقدم با اشاره به اینکه ابتدا اعلام شد این قیمت مصوب سال 98 زمانی تغییر می کند که قیمت آرد افزایش یابد، خاطر نشان کرد: ما با این موضوع مخالفت کرده و قرار شد علاوه بر قیمت آرد سایر هزینه ها از جمله حقوق کارگر، بیمه، برق و‌آب و .. نیز ملاک تغییر قیمت نان باشد.بنابراین در مصوبه افزایش قیمت نان در سال 98 اعلام شد که اجازه افزایش نرخ نان در صورت گران  شدن و تغییر قیمت آرد ‌و سایر هزینه ها صادر می شود.

وی با بیان اینکه درخواست افزایش قیمت از سوی نانوایان سنتی و سنگکی ارائه شده است، ادامه داد: در حال حاضر و سال جدید هزینه های نانوایان از جمله حق بیمه، حقوق کارگران، هزینه آب و ‌‌برق و نرخ خمیر مایه و ... افزایش یافته است. با محاسبه همه این افزایش قیمت ها، نرخ فعلی نان به قیمت سال 93  بوده و نانوایان در فشار هستند. زیرا فقط یک قلم یعنی قیمت خمیر مایه در بهمن سال گذشته 20درصد و‌ مجدد در اردیبهشت ماه سال جاری 25 درصد افزایش یافته است و یعنی تنها در یک قلم 45 درصد قیمتها گران شده است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تصریح کرد: به دلیل همه این شرایط ‌وبه منظور جلوگیری از تخلف و کاهش کیفیت نان، درخواست افزایش قیمت نان سنتی را به سازمان صنعت استان تهران، اتاق اصناف تهران، آقای مدرس خیابانی سرپرست وزارت صمت و سازمان حمایت ارسال کرده ایم.

وی در خصوص پاسخ سازمان‌حمایت به درخواست افزایش قیمت نان گفت: سازمان حمایت اعلام کرد که باید درخواست خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کنیم که این کار نیز انجام شده و منتظر پاسخ آنها هستیم.امیدواریم تا قبل از فشار به نانوایان و حرکت به سمت تخلف، این موضوع حل شود.

مقدم در خصوص پیشنهاد افزایش قیمت اتحادیه گفت: در سال 98 جدولی برابر تعیین قیمت به سازمان حمایت ارائه شد و در حال حاضر نیز بر اساس معیارهایی که دو سال گذشته تعیین شده بود این جدول به روز شده است، ولی فعلا به دلیل اینکه توافق و یا جوابی در خصوص درخواستمان دریافت نکرده ایم، این جدول را نمی توان منتشر کرد.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به نرخ تورم و حداقل حقوق کارگر که 2میلیون و 800 هزارتومان است، افزود: صنف نانوایان از نظر اقتصادی صنف ضعیفی بوده و هر نوسان در جامعه آنها را ضعیف می کند، بنابراین لازم است به موقع حقشان پرداخت شود.البته اینکه ما چه قیمتی را پیشنهاد می دهیم، قطعا همان رقم تصویب نمی شود ولی با توجه به تورم و‌ افزایش سایر هزینه ها ، خواستار افزایش حداقل 30الی 40 درصدی هستیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: