به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در حالیکه کمتر از پنج ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا فرصت باقی است؛ نظرسنجی‌ها جایگاه دونالد ترامپ در برابر جو بایدن را نه چندان مطلوب ارزیابی می‌کنند.
"خیبرآنلاین" - در حالی که آمریکا به طور همزمان با شیوع کرونا، رکود اقتصادی، اعتراضات بر سر اقدامات خشونت‌آمیز پلیس و بی‌عدالتی نژادی دست به گریبان است؛ شمار آمریکایی‌هایی که می‌گویند از وضعیت کشورشان رضایت دارند از ۳۱ درصد در ماه آوریل و در جریان هفته‌های نخست شیوع ویروس کرونا - اکنون به تنها ۱۲ درصد سقوط کرده است.

خشم و نگرانی آمریکایی‌ها درباره اوضاع کشورشان افزایش یافته است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، نتایج این نظرسنجی گویای آن است که خشم و نگرانی آمریکایی‌ها درباره اوضاع کشورشان افزایش یافته است. تنها ۱۷ درصد آمریکایی‌ها - از جمله ۲۵ درصد جمهوریخواهان و افراد مستقل متمایل به جمهوریخواه و ۱۰ درصد دموکرات‌ها و افراد متمایل به دموکرات ها- می‌گویند که وقتی به کشورشان فکر می‌کنند، احساس غرور و افتخار دارند.



در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در رقابت‌های انتخاباتی مقابل جو بایدن رقیب خود با کسریِ ۱۰ درصدی روبه‌رو است.

۵۴ درصد پرسش شوندگان در این نظرسنجی می‌گویند اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز برگزار شود، آن‌ها از جو بایدن حمایت می‌کنند و یا آن که بیشتر مایل به رای دادن به وی هستند. این در حالی است که ۴۴ درصد پرسش شوندگان می‌گویند از دونالد ترامپ حمایت می‌کنند یا آن که تمایل به حمایت از وی دارند.

ترامپ چگونه رئیس‌جمهوری است؟

شمار بسیار کمی از رای دهندگان - تنها ۹ درصد- می‌گویند که ترامپ رئیس جمهوری در حد متوسط است؛ ۳۷ درصد می‌گویند که وی رئیس جمهور خوب یا عالی است و شمار بیشتری (۵۳ درصد) می‌گویند که ریاست جمهوری وی ضعیف یا وحشتناک است، از جمله ۴۲ درصد که فکر می‌کنند ریاست جمهوری وی وحشتناک است.

در مقایسه با ترامپ، ۲۹ درصد پرسش شوندگان می‌گویند که ریاست جمهوری بایدن در حد متوسط خواهد بود. ۴۳ درصد هم می‌گویند بایدن رئیس جمهوری ضعیف یا وحشتناک خواهد بود که این آمار ۱۰ درصد کمتر از کسانی است که چنین نظر و دیدگاه منفی درباره ریاست جمهوری ترامپ دارند.

پرسش شوندگان در این نظرسنجی همچنین درباره خصوصیات شخصی این دو نامزد انتخاباتی نظرات متفاوتی دارند. تنها ۲۵ درصد پرسش شوندگان می‌گویند عبارت «خونسرد» توصیف خیلی خوب یا نسبتا خوب از ترامپ است و حدود سه برابر پرسش شوندگان (۷۴ درصد) نیز می‌گویند این عبارت توصیف خوب یا اصلا خوبی از وی نیست.

این در حالی است که ۶۰ درصد پرسش شوندگان بایدن را فرد خونسردی می‌دانند که این بیش از دو برابر کسانی است که چنین نظری درباره ترامپ دارند.

علاوه بر آن، ۵۴ درصد هم می‌گویند که بایدن به نیاز‌های مردم عادی کشور نیز اهمیت می‌دهد و تنها ۴۱ درصد پرسش شوندگان به نوعی چنین نظری را درباره ترامپ داشتند و شمار بیشتری از پرسش شوندگان در این نظرسنجی نیز گفتند که بر این باورند که بایدن صداقت بیشتری از ترامپ دارد.

نقش شیوع ویروس کرونا در محبوبیت ترامپ

 در زمینه موضوعات مهم دیگر از جمله نحوه رسیدگی و مدیریت در جریان بحران کرونا، پرسش شوندگان اعتماد کمتری به ترامپ نسبت به بایدن داشتند. تنها حدود یک سوم پرسش شوندگان (۳۵ درصد) نیز گفتند که به ترامپ در خصوص رسیدگی موثر به روابط نژادی اطمینان دارند حال آن که ۴۸ درصد پرسش شوندگان چنین نظری درباره بایدن داشتند.

از جمله شش موضوع مهم گنجانده شده در این نظرسنجی؛ ترامپ پایین‌ترین امتیاز را در خصوص ایجاد اتحاد و وحدت در کشور کسب کرد. تنها حدود ۳۱ درصد پرسش شوندگان گفتند به عملکرد ترامپ در متحد کردن کشور خیلی یا تا حدی اعتماد دارند و ۶۸ درصد نیز گفتند که اعتماد آن‌ها به ترامپ در این زمینه بسیار کم است یا اصلا اطمینانی در این خصوص به وی ندارند. این در حالی است که ۴۵ درصد پرسش شوندگان در خصوص بایدن گفتند که آن‌ها دستکم تا حدودی به بایدن برای ایجاد اتحاد در کشور اطمینان دارند و ۵۵ درصد نیز گفتند که در این زمینه به وی اعتماد کمی دارند یا اصلا اعتمادی ندارند.

اوضاع زندگی سیاهپوستان در آینده چگونه خواهد بود؟

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد خوش‌بینی درباره زندگی نسل‌های آینده در میان بزرگسالان سیاهپوست افزایش یافته است، اما نظرات بزرگسالان سیاهپوست و آمریکایی‌های اسپانیولی زبان درباره وضعیت کنونی کشور، همانند بزرگسالان سفید پوست همراه با خشم و نگرانی است.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد میزان محبوبیت دونالد ترامپ به ۳۹ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر ۳۹ درصد آمریکایی‌ها نحوه عملکرد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور را تایید می‌کنند و این در حالی است که ۵۹ درصد می‌گویند که از عملکرد وی ناراضی هستند.

در حالی که کمتر از پنج ماه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، شمار بیشتری از پرسش شوندگان (۵۴ درصد) می‌گویند که اگر امروز انتخابات برگزار شود، آن‌ها به جو بایدن رای می‌دهند و ۴۴ درصد نیز می‌گویند رای آن‌ها دونالد ترامپ است.

جوانان از ترامپ حمایت می‌کنند یا بایدن؟

نتایج این نظرسنجی همچنین حکایت از آن دارد که ۶۸ درصد رای دهندگان جوان ۱۸ تا ۲۹ ساله از بایدن حمایت می‌کنند و این در حالی است که میزان حمایت از ترامپ در میان این گروه سنی جوانان ۲۸ درصد است. بایدن همچنین در میان پرسش شوندگان در گروه سنی ۳۰ تا ۴۹ ساله نیز با حمایت ۶۰ درصدی نسبت به حمایت ۳۸ درصدی از ترامپ جلوتر است.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که به طور کلی اکثریت پرسش شوندگان جمهوریخواه و دموکرات از نامزد‌های حزب خودشان حمایت می‌کنند.

در میان رای دهندگان در ایالت‌های متمایل به جمهوریخواهان، ترامپ از ۵۲ درصد آراء مقابل ۴۵ درصد آرای بایدن برخوردار است، حال آن که جو بایدن در ایالت‌های متمایل به دموکرات‌ها از ۶۲ درصد آرای انتخاباتی مقابل ۳۶ درصد آراء برای ترامپ برخوردار است.

بر اساس این نظرسنجی، در میان پرسش شوندگانی که می‌گویند در انتخابات ریاست جمهوری به دونالد ترامپ رای خواهند داد، ۷۶ درصد می‌گویند انتخاب ترامپ برای آن‌ها بیشتر به دلیل انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور است و تنها ۲۴ درصد می‌گویند که انتخاب ترامپ برای آن‌ها بیشتر با هدف دادن رای علیه بایدن است.

حال آن که ۶۷ درصد از کسانی که می‌خواهند در انتخابات به بایدن رای دهند، می‌گویند که انتخاب گزینه مورد نظرشان بیشتر به منظور رای دادن علیه ترامپ صورت می‌گیرد و تنها حدود ۳۳ درصد گفتند که هدف آن‌ها از دادن رای به بایدن، انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور آمریکاست.

اما پرسش شوندگان نظرات متفاوتی درباره ریاست جمهوری بایدن داشتند. ۱۱ درصد آن‌ها گفتند که وی رئیس جمهور عالی خواهد بود و ۴۰ درصد وی را رئیس جمهور احتمالی خوبی می‌دانستند و ۴۳ درصد پرسش شوندگان گفتند که جو بایدن رئیس جمهوری در حد متوسط خواهد بود و تنها هفت درصد از پرسش شوندگان وی را رئیس جمهوری ضعیف یا وحشتناک پیش بینی کردند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد حدود ۹۳ درصد از رای دهندگان به بایدن، ارزیابی‌های منفی درباره ریاست جمهوری ترامپ دارند و ۷۷ درصد آن‌ها می‌گویند که ریاست جمهوری وی وحشتناک است.

تقریبا همه کسانی که در ماه مارس از عملکرد ترامپ ناراضی بودند (۹۵ درصد) همچنان امروز نیز از وی نارضایتی دارند و تنها سه درصد آن‌ها می‌گویند که اکنون از عملکرد ترامپ رضایت دارند.

تنها ۱۲ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که امروز از وضعیت موجود در کشورشان رضایت دارند - که کاهش ۱۹ درصدی را در میزان رضایت ملی از ماه آوریل تاکنون نشان می‌دهد و پایین‌تر از هر زمان دیگری در دوره ریاست جمهوری ترامپ است. حدود ۸۷ درصد پرسش شوندگان اکنون می‌گویند که از وضعیت موجود در کشورشان رضایت ندارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد، ۱۹ درصد از جمهوریخواهان و افراد متمایل به جمهوریخواهان و هفت درصد دموکرات‌ها و افراد متمایل به آن‌ها اکنون می‌گویند که از وضعیت کنونی در کشور رضایت دارند.

جمهوریخواهان تنها حامیان ترامپ هستند

تا امروز، میزان رضایتمندی جمهوریخواهان تقریبا در کل دوره ریاست جمهوری ترامپ بالای ۵۰ درصد بوده است از جمله آن که ۵۵ درصد جمهوریخواهان در ماه آوریل گفتند که از وضعیت موجود در کشور رضایت دارند. این در حالی است که میزان رضایتمندی دموکرات‌ها نیز کمتر از دو ماه قبل است و از ۱۰ درصد اکنون به هفت درصد کاهش یافته است.

حدود ۷۱ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که این روز‌ها درباره وضعیت کشور خشمگین هستند و ۶۶ درصد نیز گفتند که درباره اوضاع کشور نگرانند. این در حالی است که اکثریت در هر دو حزب آمریکا می‌گویند این درصد در میان دموکرات‌ها بیشتر از جمهوریخواهان است. حدود ۷۸ درصد دموکرات‌ها می‌گویند که از اوضاع کشور خشمگین هستند و این در حالی است که ۶۳ درصد جمهوریخواهان چنین نظری دارند.

از طرف دیگر ۷۵ درصد دموکرات‌ها می‌گویند که این روز‌ها درباره وضعیت کشور احساس ترس و نگرانی دارند، حال آن که این آمار در میان جمهوریخواهان ۵۶ درصد است. اما بخش بسیار کمتری از آمریکایی‌ها می‌گویند درباره وضعیت کشورشان احساس امید یا غرور دارند. حدود ۴۶ درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که درباره اوضاع و شرایط کنونی کشورشان احساس امیدواری دارند و تنها ۱۷ درصد نیز گفتند که در این خصوص احساس غرور و افتخار می‌کنند.

حدود ۶۶ درصد بزرگسالان سفید پوست، ۶۷ درصد سیاهپوستان و ۶۸ درصد آمریکایی‌های اسپانیولی زبان می‌گویند که درباره وضعیت کشور احساس ترس و نگرانی دارند و ۷۲ درصد بزرگسالان سیاهپوست و سفید پوست می‌گویند که درباره اوضاع کشور خشمگین هستند و این آمار در میان بزرگسالان آمریکایی اسپانیولی زبان ۶۷ درصد است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: