به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
در پی تشدید اعتراضات به خشونت‌های پلیس آمریکا، فرماندار ایالت «جورجیا» ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، از استقرار یکهزار نیروی گارد ملی برای مقابله با معترضان خبر داد.
"خیبرآنلاین" - در پی تشدید اعتراضات به خشونت و رفتارهای تبعیض‌آمیز پلیس آمریکا بعد از قتل «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس شهر «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در تاریخ پنجم خرداد ماه، «برایان کمپ» فرماندار ایالت «جورجیا» ضمن اعلام وضعیت فوق‌العاده، از استقرار یکهزار نیروی گارد ملی آمریکا را برای مقابله با معترضان صادر کرد.

به گزارش فارس، شبکه روسی «راشاتودی» در این خصوص گزارش کرد،  در پی اعتراضات سراسری در آمریکا بعد از قتل فلوید، برخی از معترضان خشن در «آتلانتا» مرکز ایالت «جورجیا» به دفاتر پلیس ایالتی حمله کردند و تیراندازی‌ها نیز در این شهر افزایش یافت.

اعلام وضعیت فوق‌العاده در «جورجیا»؛ آماده‌باش 1000 نیروی گارد ملی برای مقابله با معترضان

کمپ روز گذشته (دوشنبه) به وقت محلی اعلام کرد که حدود یکهزار نیروی گارد ملی آمریکا برای مقابله با معترضان و آنچه که محافظت از کنگره ایالتی، اداره فرمانداری و ساختمان اداره امنیت عمومی توصیف شده، در شهر مستقر خواهند شد.

وی توضیح داد: «اعتراضات آرام مورد سوء استفاده مجرمانی قرار گرفته است که اقدامات خطرناک و مخربی را مرتکب می‌شوند. هم‌اکنون، مردم بی‌گناه جورجیا هدف قرار گرفته شده‌اند، مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و در معرض خطر مرگ قرار دارند. این بی‌قانونی‌ها باید متوقف شود و نظم به مرکز جورجیا (آتلانتا) بازگردد».

با اینحال، «کیشا لانس باتمز» شهردار آتلانتا هنوز در خصوص استقرار نیروهای گارد ملی آمریکا در شهر اظهارنظر نکرده است. شهردار آتلانتا بعدازظهر روز دوشنبه اعلام کرد که نتیجه آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده است.

در تعطیلات اوایل هفته جاری و همزمان با روز استقلال آمریکا، در خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در آتلانتا، دستکم چهارنفر از جمله یک دختر هشت ساله جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش نشریه «آتلانتا ژورنال کانستیتوشن» (AJC) در بازه زمانی ۳۱ ماه می (۱۱ خرداد) تا ۲۷ ژوئن (هفتم تیرماه)، ۹۳ نفر در آتلانتا مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که این رقم دو برابر همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹ است.

در اوج اعتراضات به قتل فلوید در مینه‌سوتا، معترضان آتلانتا نیز از اقدام پلیس این شهر در قتل «ریچارد بروکس» یک مرد سیاهپوست دیگر نیز به خشم آمده بودند.

در تاریخ ۲۳ خردادماه، «دفتر تحقیقات ایالت جورجیا» به نقل از اداره پلیس شهر «آتلانتا» از کشته شدن یک مرد سیاه پوست حین پارک خودرو در محوطه یک رستوران در جمعه شب به وقت تهران خبر داد. پلیس منطقه اعلام کرد که فرد کشته شده «ریچارد بروکس» ۲۷ ساله نام داشت و بعد از تلاش پلیس برای انجام یک آزمایش هوشیاری و ممانعت وی ، ماموران تلاش می‌کنند وی را به زندان ببرند.

طبق این گزارش، پس از مقاومت این فرد سیاه پوست  و جر و بحث با ماموران ، پلیس از کلت الکتریکی استفاده می‌کند. فیلم‌های منتشر شده نیز از تلاش ریچارد بروکس برای گریز از چنگال پلیس و سپس به زمین افتادن و مرگ وی حکایت دارد. پلیس ایالت جورجیا اعلام کرده که این شخص بعد از این حادثه به بیمارستان انتقال داده شد، اما  بعد از عمل جراحی درگذشت.

در پی وقوع این حادثه، معترضان آتلانتا، رستوران وندی را آتش زدند و روز شنبه هفته جاری نیز در اطراف این رستوران تخریب شده، موانعی را قرار دادند. با اینحال، کمپ ضمن حمایت از پلیس آتلانتا از نیروهای امنیتی خواست تا اوضاع را تحت کنترل درآورند.

سناتور «نیکما ویلیامز» که ریاست دموکرات‌های جورجیا را برعهده دارد، تصمیم فرماندار این ایالت برای استقرار گارد ملی در شهر را ظالمانه توصیف کرد و گفت این امر زندگی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد کمپ که یک جمهوری‌خواه است از گارد ملی برای «اهداف خودخواهانه» محافظت از ساختمان‌های دولتی و نه مردم این ایالت بهره‌برداری می‌کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: