به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
رئیس جمهور فرانسه وزرای کابینه جدید خود را معرفی کرد که بر اساس آن «ژان ایو لودریان» همچنان عهده دار وزارت خارجه این کشور خواهد بود.
"خیبرآنلاین" - «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، اعضای کابینه جدید این کشور را معرفی کرد که یکی از مهمترین تغییرات در میان وزرای دولت فرانسه انتصاب «ژرار دارمنن» یکی از نزدیکان نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور پیشین به عنوان وزیر کشور جدید است.

به گزارش مهر و به نقل از یورو نیوز، ژرار دارمنن که در دولت «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر سابق فرانسه، وزیر بودجه بود جانشین کریستوف کستنر، از متحدان نزدیک امانوئل ماکرون شده است.

کریستوف کستنر طی هفته‌های گذشته به علت نرمش در برابر معترضان به برخوردهای خشونت آمیز پلیس از سوی اتحادیه‌های کارکنان پلیس مورد انتقاد قرار گرفته بود.

اعضای جدید دولت فرانسه معرفی شدند

«ژان ایو لودریان» وزیر خارجه و «فلورانس پارلی» وزیر دفاع، در دولت جدید در سمت خود ابقاء شده اند. «برنو لومر» وزیر اقتصاد نیز در کابینه جدید مقام خود را حفظ کرده است. در مقابل «نیکول بلوبه» وزیر دادگستری مانند کریستوف کستنر در دولت ژان کاستکس حضور ندارد.

«اریک دوپون مورتی» یکی از سرشناس‌ترین وکلای دعاوی فرانسه در کابینه جدید عهده دار مقام وزارت دادگستری شده است.

به دنبال درخشش سبزها در انتخابات محلی اخیر فرانسه گمانه زنی‌های زیادی در مورد وزیر محیط زیست در دولت جدید مطرح شده بود و رئیس جمهور فرانسه در دولت جدید «باربارا پومپیلی» یکی از اعضای سابق حزب سبزها را به عنوان وزیر جدید محیط زیست معرفی کرده است.

رئیس جمهور فرانسه در سال ۲۰۱۷ میلادی با شعار «نه چپ و نه راست» و آغاز فصل جدیدی از سیاست ورزی در این کشور به قدرت رسید. این در حالی است که در دولت جدید فرانسه بسیاری از چهره‌های راستگرا و نزدیکان نیکلا سارکوزی و فرانسوا فیون، رقیب راستگرای امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری به وزارت رسیده اند.

بیش از نیمی از اعضای هیأت وزیران جدید فرانسه را زنان تشکیل می‌دهند. اولین جلسه هیأت دولت جدید فرانسه قرار است امروز سه شنبه بعدازظهر برگزار شود.

ژان کاستکس نیز قرار است هفته آینده با سخنرانی در مجلس ملی فرانسه با اعلام برنامه‌های دولت خود از نمایندگان درخواست رأی اعتماد کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: