به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شرکت زیست‌فناوری "سینوواک"(Sinovac) واکسن کووید-۱۹ ابداعی خود را در آخرین مرحله از آزمایشات انسانی و پیش از عرضه محک می‌زند.
"خیبرآنلاین" - چندی پیش شرکت داروسازی "سینوواک بایوتک" نتایج مطالعه مقدماتی خود را اعلام و اظهار کرد: واکسن آزمایشی که برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌ است، سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن بیماران مبتلا به این بیماری شده و ایمن است. داده‌های اولیه حاکی از آن بود که این واکسن می‌تواند از افراد در برابر ابتلا به کروناویروس جدید محافظت کند.

به گزارش شفاف و به نقل از جاکارتا پست، واکسن این شرکت "کروناوَک"(CoronaVac ) نام دارد. بنابر گزارش‌ها این واکسن پس از اینکه طی ۱۴ روز دو بار به بدن افراد تزریق شد، سبب ایجاد آنتی بادی یا پادتن در بیش از ۹۰ درصد افراد شد. این شرکت در بیانیه‌ای گفت هیچ عوارض جانبی شدیدی در اثر تزریق این واکسن مشاهده نشده است.



نتایج اولیه حاصل از انجام آزمایش بر روی ۶۰۰ بیمار بود که در فاز ۲ مطالعه تحت کنترل با دارونما بودند. "سینوواک" همچنین یک آزمایش را بر روی ۱۴۳ بیمار انجام داده بود که تحت کنترل با دارونما در  فاز ۱ مطالعه قرار داشتند.

در حال حاضر بیش از دهها مطالعه تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن‌های محافظتی در برابر کروناویروس جدید که باعث بیماری کووید-۱۹ می‌شود، در دست اقدام است. این شرکت پیش از این گفته بود که انتظار دارد گزارشی از نتایج آزمایش فاز ۲ مطالعاتی را در آینده نزدیک ارائه دهد و همزمان نیز قصد طراحی پروتکل‌هایی برای انجام آزمایشات بالینی فاز ۳ برای سازمان غذا و داروی چین را دارد.

"سینوواک" همچنین از همکاری خود با یک شرکت داروسازی در برزیل برای شروع مطالعه بالینی فاز ۳ در این کشور خبر داد.

"ویدونگ یین"(Weidong Yin)، مدیرعامل شرکت "سینوواک" در بیانیه‌ای گفت: مطالعه ما نشان می‌دهد که واکسن "کروناوَک" ما بی‌خطر است و می‌تواند سبب ایجاد پاسخ ایمنی در بدن شود.

شرکت "سینوواک" همچنین در حال ساخت یک مرکز تولیدی است که هدف آن افزایش تعداد دوزهای موجود از واکسن برای محافظت از مردم در برابر کووید-۱۹ است. در ساخت واکسن کروناوَک این شرکت از نسخه غیرفعال شده کروناویروس جدید استفاده کرده است. این شرکت از فناوری تهیه واکسن‌های تأیید شده همانند هپاتیت آ و ب، آنفلوانزای خوکی، آنفلوانزای پرندگان و ویروسی که باعث بیماری دست، پا و دهان می‌شود، استفاده کرده است.

اکنون خبر رسیده است که "سینوواک" چین آزمایش مرحله سوم واکسن کروناویروس بالقوه خود را در برزیل آغاز می‌کند و به یکی از سه شرکتی تبدیل می‌شود که نزدیک خط پایان مسابقه ساخت یک واکسن کاربردی علیه بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ هستند.

این واکسن هفته گذشته تایید سریع شروع مرحله سوم آزمایش بالینی خود را توسط مسئولان برزیلی دریافت کرده است.

"سینوواک" می‌گوید این مرحله که با همکاری موسسه "بوتانتان"(Butantan) که تولید کننده واکسن در برزیل است، انجام می‌شود، تقریباً ۹۰۰۰ کارشناس بهداشت را که در مراکز تخصصی کووید-۱۹ کار می‌کنند، درگیر خواهد کرد و کار آنها از همین ماه آغاز می‌شود.

تاکنون واکسن "آسترازنکا"(AstraZeneca) که توسط محققان دانشگاه آکسفورد در حال ساخت است و واکسن گروه ملی داروسازی چین(Sinopharm) تنها نامزدهای دیگر هستند که به آزمایشات مرحله آخر یعنی مرحله سوم آزمایش انسانی واکسن بالقوه کووید-۱۹ رسیده‌اند.

شرکت "مُدرنا" نیز در نظر دارد طی ماه جاری میلادی آزمایشات مرحله آخر خود را آغاز کند.

"سینوواک" در اواخر ژانویه ساخت واکسن خود را آغاز کرد و در حال حاضر در حال آماده‌سازی کارخانه تولید واکسن خود است که امیدوار است امسال آماده شود و قادر به ساخت تا ۱۰۰ میلیون واکسن در سال باشد.

آزمایشات فاز اول و فاز دوم به طور معمول، ایمنی دارو را قبل از ورود به آزمایشات فاز سه که اثربخشی آن را بررسی می‌کند، آزمایش می‌کنند.

سازمان بهداشت جهانی(WHO) می‌گوید ۱۹ آزمایش واکسن در حال حاضر در ارزیابی بالینی به سر می‌برند و صدها واکسن بالقوه در سراسر جهان برای متوقف کردن بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ که صدها هزار نفر را از بین برده، در دست تهیه است.

هنوز هیچ واکسن کووید-۱۹ برای استفاده تجاری تأیید نشده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: