به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
یک روزنامه آمریکایی گزارش داده که رئیس‌جمهور آمریکا تا نهم جولای سال جاری میلادی، بیش از 20 هزار ادعای نادرست یا گمراه‌کننده مطرح کرده و متوسط ادعاهای نادرست او در 14 ماه منتهی به این تاریخ، 23 مورد در روز بوده است.
"خیبرآنلاین" - روزنامه «واشنگتن پست» در تحلیلی نوشته دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بیش از ۲۰ هزار ادعای غلط یا گمراه کننده داشته است.

به گزارش فارس و به نقل از واشنگتن پست، این روزنامه آمریکایی بر اساس داده‌های یکی از زیرمجموعه‌های خود با نام پایگاه داده «Fact Checker» نوشته، ۸۲۷ روز طول کشید تا ترامپ رکورد بیش از ۱۰ هزار ادعای غلط یا گمراه‌کننده را بزند و این مسئله بدان معناست که رئیس‌جمهور آمریکا روزانه به طور متوسط ۱۲ ادعا داشت.

واشنگتن پست: ترامپ بیش از 20 هزار ادعای غلط یا گمراه کننده داشته است

اما در نهم جولای (نوزدهم تیر ماه)، یعنی ۴۴۰ روز بعد، ترامپ از ۲۰ هزار مورد ادعای خود گذر کرد و در دوره 14 ماهه منتهی به این تاریخ، به‌طور متوسط روزانه 23 ادعای نادرست مطرح کرده است. این آمار شامل موارد مربوط به رویداد‌هایی است که به جلسه استیضاح او منتهی می‌‌شود و اظهاراتی که وی در مورد بیماری همه‌گیر کووید - ۱۹ بیان کرد و همچنین گفته‌هایی که در مورد اعتراضات بعد از قتل «جورج فلوید» اظهار داشت.

واشنگتن پست همچنین نوشت، ویروس کرونا انواع جدیدی از دروغ‌گویی‌های ترامپ را نمایان ساخت. دروغ‌گویی‌های وی در این زمینه به حدود یک هزار مورد می‌رسد که بیش از ادعا‌های وی در مورد پرداخت مالیات می‌شود. ادعا‌های غلط و گمراه ‌کننده رئیس‌جمهور آمریکا در مورد استیضاح وی و رویداد‌های مرتبط با آن، بیش از یک هزار و ۲۰۰ مورد است.

زمانی که بخش بررسی حقیقت روزنامه واشنگتن این پروژه را در صد روز اول ریاست‌جمهوری ترامپ آغاز کرد، این تصور که ادعا‌های ترامپ در آینده به بیش از ۲۰ هزار مورد برسد، در ابتدا مضحک به نظر می‌رسید. در صد روز اول ریاست‌جمهور وی ترامپ تنها پنج ادعای غلط در روز داشت.

بعد از اینکه ترامپ از رکورد ۱۰ هزار ادعای غلط خود گذشت، یک مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز به او کمک کرد که  رکورد ۲۰ هزار ادعای غلط را بکشند.

تا نهم ژوئیه امسال، شمار ادعا‌های نادرست یا گمراه‌کننده ترامپ ۲۰ هزار و ۵۵ مورد در طی یک هزار و ۲۶۷ روز بوده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه این تحلیل نوشت، تاکنون در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ، بیشترین ادعایی که وی تکرار کرده این است که اقتصاد آمریکا اکنون، بهترین اقتصاد در تاریخ است. وی این ادعا را که ۳۶۰ بار تکرار کرده، ابتدا در ژوئن ۲۰۱۸ مطرح کرد و بلافاصله به یکی از علایقش تبدیل شد. در حالی که او پیش از این می‌گفت این اقتصاد بهترین در تاریخ آمریکا است، اما اکنون وی اغلب یادآوری می‌کند که او به بهترین اقتصاد در تاریخ جهان دست یافته است.

واشنگتن پست نوشته، اما این ادعا درست نیست؛ رئیس‌جمهور آمریکا یک بار توانست درباره وضعیت اقتصادی این کشور رجز‌خوانی کند، اما زمانی که نگاهی به کتاب‌های تاریخی انداخت، با مشکل روبه‌رو شد. حتی اقتصاد آمریکا قبل از شیوع ویروس کرونا در این کشور نیز به خوبی دوران ریاست‌جمهوری «آیزونهاور»، «جانسون» یا «کلینتون» نبود. اقتصاد آمریکا قبلاً نیز به دلیل جنگ‌ تجاری که ترامپ به راه انداخته بود در حال ضربه خوردن بود.

دومین ادعای تکرار شده ترامپ که ۲۶۱ یک بار آن را تکرار کرده، این بوده که دیوار مرزی میان مکزیک و آمریکا در حال ساخته شدن است. کنگره با تأمین بودجه سد بتونی که وی برای این دیوار پیش‌بینی می‌کرد، مخالف بود؛ بنابراین در این پروژه، موانع کوچکتر و قدیمی‌تر و فنس‌هایی از جنس استیل جایگزین شدند.

واشنگتن پست گزارش داده که این فنس‌های آهنی به راحتی شکسته می‌شوند و قاچاقچیان با بریدن آنها به وسیله اَره می‌توانند از آنها عبور کنند. این در حالی است که ترامپ ادعا کرده بود گذشتن از این حصار مرزی غیر‌ ممکن است.

با این وجود، این پروژه میلیارد‌ها دلار را نیز از بودجه نظامی آمریکا بر‌داشت کرده تا به یکی از بزرگترین پروژه‌های زیر‌ساختی در تاریخ آمریکا تبدیل شود.

برای اجرای این پروژه ، زمین‌های خصوصی تصاحب شدند و در مسیر‌های حیات وحش و مکان‌های فرهنگی آمریکایی‌های بومی نیز ایجاد مزاحمت شد.

واشنگتن پست همچنین نوشت، ترامپ به غلط ۲۱۰ بار ادعا کرده که او بیشترین کاهش مبلغ مالیات در تاریخ آمریکا را داشته و حتی از بیشترین میزان آن نیز عبور کرده است. حتی قبل از اینکه این ادعا از سوی وی مطرح شود، او متعهد شده بود که این میزان، بیشترین کاهش را در تاریخ ایالات متحده آمریکا و حتی نسبت به دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» در سال ۱۹۸۱ خواهد داشت. مالیات دولت ریگان به ۲.۹ درصد از تولید ناخالص ملی آمریکا رسیده بود، اما هیچ‌کدام از اظهارات ترامپ در این خصوص، به این آمار نمی‌‌رسید.

رئیس‌جمهور آمریکا حتی مدعی شده بود که کاهش مالیات در نهایت طوری تنظیم شده که تنها ۰.۹ درصد از تولید ناخالص ملی خواهد بود که این میزان در ۱۰۰ سال گذشته در میان اقدامات گذشته در آمریکا برای کاهش مالیات رتبه هشتم را دارد.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در پایان نوشت، تمایل شدید ترامپ برای تکرار ادعاهای دروغین توسط بانک داده‌های Fact Checker نمایان شد. بانک داده‌های این مجموعه، حدود ۵۰۰ مورد از انواع ادعا‌های مشابه ترامپ را به ثبت رسانده است که حداقل سه بار تکرار شده‌اند.

این مجموعه همچنین سه یا چهار ادعای دروغین ترامپ را نیز ثبت کرده که وی حداقل ۲۰ بار آنها را تکرار کرده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: