به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
منابع خبری گزارش داده‌اند در بازه زمانی دو ماه گذشته دست‌کم هفت جنگنده‌ آمریکایی شامل اف ۱۵، اف ۱۶، اف ۱۸ و اف ۳۵ دچار سانحه شده و سقوط کرده‌اند.
"خیبرآنلاین" - سقوط امروز سه شنبه (به وقت تهران) یک جنگنده اف ۱۶ آمریکایی در ایالت نیومکزیکو شمار سوانح سقوط جنگنده‌های این کشور در دو ماه اخیر را به حداقل هفت مورد افزایش داد.

به گزارش فارس، خبرگزاری اسپوتنیک با اشاره به اطلاع رسانی مقام‌ها و رسانه‌های آمریکایی درباره سقوط امروز یک جنگنده اف ۱۶  این کشور خبر داد، طی ۶۰ روز اخیر حداقل هفت جنگنده این کشور سقوط کرده‌اند.

سقوط جنگنده

صبح امروز سه شنبه به وقت تهران خبر آمد که یک جت جنگنده «اف ۱۶ مدل سی» نیروی هوایی آمریکا حین تلاش برای فرود در پایگاه نیروی هوایی هالومن ایالت نیومکزیکو دچار سانحه شد و سقوط کرد.

به گفته رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی، خلبان توانست پیش از سقوط و برخورد آن «ایجکت» کند و جان خودش را نجات دهد و البته دچار جراحت شده است.

اسپوتنیک با اشاره به این خبر گزارش داد: «هنوز جزئیاتی درباره علت این سقوط مطرح نشده اما این سقوط به رویه دردسرساز اخیر سوانح رخ داده برای هواپیماهای نیروی هوایی و دریایی ایالات متحده، افزوده شده است».

طبق این گزارش، طی ۶۰ روز اخیر حداقل هفت جنگنده آمریکایی شامل اف ۱۵، اف ۱۸، اف ۲۲ و اف ۳۵ سقوط کرده است.

در ادامه این خبر، به شش مورد دیگر سوانح و سقوط جنگنده‌های آمریکایی در دو ماه اخیر اشاره شده است:

جنگنده اف ۱۶ مدل سی ام آمریکا در تاریخ ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه) در پایگاه نیروی هوایی «شا» در کارولینای جنوبی طی یک ماموریت آموزشی سقوط کرد و در نتیجه آن خلبانش کشته شد.

۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد ماه) برای جنگنده اف ۱۸ مدل اف در دریای فیلیپین دچار سانحه شد و به درون دریا سقوط کرد اما دو خلبانش توانستند پیش از سقوط، ایجکت کنند.

۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد ماه) جنگنده اف ۱۵ آمریکا در سواحل دریای شمال سقوط کرد و خلبانش کشته شد و در نهایت گارد ساحلی انگلیس لاشه آن را پیدا کرد.

۹ ژوئن (۲۰ خرداد ماه) در خبرها آمده بود که یک جنگنده اف ۳۵ در پایگاه هوایی «هیل» این کشور دچار سانحه شد و هنگام فرود عراده هواپیما از جا کنده شد.

یک جنگنده اف ۳۵ آمریکا هم ۱۹ ماه می (۳۰ اردیبهشت ماه) در جریان یک پرواز آموزشی دچار سانحه شد و سقوط کرد البته خلبان نجات یافت.

در تاریخ ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت ماه) جنگنده اف ۲۲ آمریکایی در ۲۰ کیلومتری پایگاه هوایی «اگلین» در غرب ایالت فلوریدا سقوط کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: