به‌روز شده در: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معاون امور موزه داری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این سازه ۲۴هکتاری را جدی‌ترین در دنیا و پیشرفته‌ترین در غرب آسیا معرفی کرد.
"خیبرآنلاین" - میر محمدخانی در رابطه با معماری موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در مصاحبه با «رادیو گفت‌‌وگو» اظهار کرد: موزه‌ها در فضای کرونایی آسیب جدی خوردند چراکه مخاطبین امکان حضور در این فضا‌ها را کمتر داشتند.

به گزارش دانشجو، وی با اشاره به امکان بازدید مجازی از این موزه‌ها گفت: بازدید کاملا مسدود نیست و ما در دوره قبلی قرنطینه بر اساس پروتکل‌های جهانی، از مردم استقبال می‌کردیم.

محمدخانی موزه‌ها را بعنوان یکی از جدی‌ترین روش‌های آموزش همگانی خواند و افزود: موزه در سبد خانوار سایر کشور‌ها حضور دارد و خانواده‌ها در دنیا به شکل جدی وارد موزه‌ها می‌شوند.



وی در عین حال از عدم استقرار موزه‌های ایرانی در جایگاه اصیل خود سخن گفت و افزود: موزه‌ها به اندازه مدارس در بعد آموزش اجتماعی تدارک دیده می‌شوند و عملا وقتی موزه‌ای تعطیل می‌شود، یک پای آموزش همگانی در دنیا می‌لنگد.

* موزه دفاع مقدس جدی‌ترین سازه در دنیاست

محمدخانی زنده بودن شهر‌ها را به زنده بودن موزه‌ها گره زد و افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پیشرفته‌ترین موزه غرب آسیاست و نزدیک ۲۴ هکتار فضای این موزه بوده و یکی از جدی‌ترین ساختار‌های موزه‌ای دنیا را در تهران داریم.

وی ادامه داد: شهر اساسا کالبدی بی جان است و المان‌ها به شهر هویت می‌بخشند و حوزه طراحی شهری آن را بعنوان خاطرات جمعی نام می‌برند. در این راستا در شهر محل‌هایی برای ایجاد خاطرات جمعی وجود دارد که نقاط هویت ساز شهر بوده و به کالبد بی جان شهر روح می‌دمد.

محمدخانی خاطرنشان کرد: در شهر‌های مختلف دنیا برای دمیدن این روح از گذشته و افتخارات خود استفاده می‌کنند و خاطرات جمعی پدید می‌آورند. در این راستا در فرانسه که همواره ارتشی متجاوز بوده، موزه‌ای وجود دارد که کاملا ارتش این کشور را تطهیر می‌کند که قبر ناپلئون را در بر دارد. فرانسه به مردم خود می‌گوید اگر این کار‌ها را نمی‌کردیم، یکسری آدم خور ما را تهدید می‌کردند.

وی افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سال از این موزه دیدن می‌کنند که عموما فرانسوی زبان هستند و می‌آیند تا به گذشته غیر قابل افتخار خود که سرشار از قتل و غارت است، افتخار کنند.

محمدخانی با اشاره به اینکه این موزه تاریخ را تحریف کرده، گفت: امروز هر اتوبوس یا تاکسی در مسکو سوار شوید، پرچم پیروزی مسکو را برابر آلمان نازی نسب کرده است و هنوز نسل امروز مردم مسکو به این گذشته افتخار می‌کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: