به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس گفت: من برای همه بازیکنان احترام قائلم، ولی مقایسه من با دیاباته کار درستی نیست.
"خیبرآنلاین" - بالاخره بعد از مدت‌ها کش‌وقوس کریستین اوساگونا، مهاجم نیجریه‌ای پرسپولیس به تهران بازگشت. اوساگونا که با تعطیلی رقابت‌های لیگ به‌خاطر شیوع ویروس کرونا به کشورش سفر کرده بود، مدت‌ها به خاطر محدودیت در پرواز و شرایط خاص قرنطینه در نیجریه مجبور بود در کشورش بماند و بازی‌های پرسپولیس را به صورت اینترنتی دنبال کند. دیروز بعد از بازگشت کریستین فرصتی دست داد تا با او گفت‌وگویی انجام دهیم که در ادامه می‌خوانید.

اوساگونا: مقایسه من با دیاباته کار اشتباهی است

خوشحالیم دوباره تو را در ایران می‌بینیم.

به گزارش خبرورزشی، من هم خیلی خوشحالم دوباره توانستم به کشور شما بیایم. روزهای سختی را پشت‌سر گذاشتم ولی الان که برگشتم هم خیلی خوشحالم و هم کلی انگیزه دارم. ضمن اینکه برای بازی کنار دوستانم لحظه‌شماری می‌کنم.

شرایط بازگشتت هم خیلی پیچیده شد!

بله، قرار بود زودتر برگردم ولی به خاطر محدودیت در پرواز این کار انجام نشد و کرونا مرا از تیمم و دوستانم دور کرد. هفته گذشته هم به من اعلام کردند کارهای بازگشتم انجام شده و باشگاه برایم بلیت تهیه کرده و من از بنین، ٨ ساعت به شهری به اسم لاگوس در کشورم رفتم ولی ناگهان فهمیدم اصلاً بلیتی در کار نیست و خودم با کمک مدیربرنامه‌هایم برای بازگشت بلیت تهیه کردیم. انتظار رفتار حرفه‌ای‌تری از باشگاه داشتم و واقعیت این است که خیلی اذیت شدم.

قبل از رفتن به کشورت در خانه‌ای که باشگاه گرفته بود زندگی می‌کردی ولی الان در هتل مستقر شدی. دلیلش چیست؟

آن‌طور که گفتند مهلت اجاره آن خانه به پایان رسید و باید آپارتمانم را پس می‌دادند. ولی در آن خانه تعداد زیادی از وسایل شخصی‌ام را گذاشته بودم و مقداری غذای نیجریه‌ای داشتم ولی نمی‌دانم تکلیف وسایلم چه خواهد شد. امیدوارم باشگاه پیگیری و برایم منزلی را تهیه کند.

پرسپولیس هم در غیاب تو قهرمانی اش را مسجل کرد.

از قهرمانی تیمم خیلی خوشحالم و این قهرمانی را به همه هواداران تقدیم می‌کنم. حیف است نمی‌توانیم آن‌ها را کنار خودمان در ورزشگاه داشته باشیم ولی همیشه به یادشان هستیم و می‌خواهیم خوشحال‌شان کنیم. واقعاً دوست داشتم بازی‌های بیشتری کنار پرسپولیس باشم ولی کرونا مانع این کار شد. شاید باورتان نشود ولی هر زمان که بازی‌های تیم را از اینترنت می‌دیدم کلی حرص می‌خوردم که چرا آنجا کنارشان نیستم و با حسرت بازی‌ها را می‌دیدم.

قبلاً گفته بودی دوست دارم گل قهرمانی پرسپولیس را بزنم ولی شرایط آن‌طور که می‌خواستی پیش نرفت.

بله دقیقاً همین‌طور است. همیشه دوست داشتم گل قهرمانی پرسپولیس را من بزنم ولی نشد. هرکاری کردم تا زودتر به ایران برگردم ولی این اتفاق نیفتاد. خوشحالم علیپور و عبدی گل‌های قهرمانی را زدند و به آن‌ها تبریک می‌گویم. حالا که در لیگ نشد دوست دارم گل قهرمانی در جام‌حذفی را بزنم و برای این کار خیلی انگیزه دارم.

در فضای مجازی هواداران تو را با دیاباته مقایسه می‌کنند که بهترین گلزن تیمش است. در این مورد چه نظری داری؟

من برای همه بازیکنان احترام قائلم ولی مقایسه من با دیاباته کار درستی نیست. من ٥ ماه است با تیم تمرین نمی‌کنم و نمی‌توانم برای پرسپولیس بازی کنم. ضمن اینکه طلب زیادی از باشگاه دارم ولی فکر نمی‌کنم دیاباته یا سایر بازیکنان مثل من پول گرفته باشند. قبلاً هم گفتم تنها درآمدم از فوتبال است و با این پول خرج چندین نفر را می‌دهم و اگر نتوانم به خانواده‌ام پول برسانم شرمنده آن‌ها می‌شوم و به لحاظ روحی افت شدیدی می‌کنم و کیفیتم پایین می‌آید.

قرار بود بلافاصله بعد از بازگشت به ایران طلبت را بدهند، این اتفاق افتاد؟

تا این لحظه خیر. باشگاه و مدیرعامل آن قول دادند به زودی پولم را می‌دهند و من هم روی قول رسول‌پناه حساب کردم و امیدوارم زودتر طلبم را پرداخت کنند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: