به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
با وجود شیوع کرونا و کاهش برنامه‎های فرهنگی، دختران تهرانی با اجرای طرح فرهنگی ترویجی «یک حس خوب ۲» در برخی مناطق پرتردد شهر تهران، اقدام به ارائه خدمات بهداشتی و همچنین ترویج فرهنگ عفاف و حجاب کرده‌اند.
"خیبرآنلاین" - در روزهای اخیر در برخی از خیابان‌های شهر تهران غرفه‌هایی با عنوان «یک حس خوب ۲» راه‌اندازی شده و در این غرفه‌ها جوانان در کنار ارائه خدمات بهداشتی در ایام کرونا، مردم را به عفاف و حجاب ترغیب می‌کنند.

دختران آتش به اختیار تهرانی برای ترویج حجاب به میدان آمدند +عکس

به گزارش فارس، دختران و بانوانی که هم دغدغه سلامت مردم در خصوص تهدید کرونا را دارند و هم با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فعالیت‌های فرهنگی خود را به صورت جهادی پیش می‌برند.



 آن‌ها علاوه بر ارائه خدمات اجتماعی و بهداشتی در غرفه‌های یک حس خوب همچون مشاوره پزشکی، ارائه ماسک و سنجش سلامتی به مردم، سعی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و استانداردهای پوشش اسلامی دارند و با اهدای یادبودی به بانوان آن‌ها را با فرهنگ اسلامی در عرصه حجاب آشنا می‌کنند.

هدف اصلی از راه‌اندازی غرفه‌های یک حس خوب ۲، ارائه خدمات اجتماعی و بهداشتی در ایام کرونا و ایجاد فضای استدلالی و گفتمانی در حوزه مسائل زنانه و خصوصا عفاف و حجاب است؛ تا جایی که به گفته مسؤولان این حرکت فرهنگی، در غرفه‌ها سعی شده در کنار مسائل بهداشتی، به بازتعریف شکل کار فرهنگی در عرصه  حجاب پرداخته شود تا به نوعی افرادی که استانداردهای پوشش اسلامی را ندارند، با اهمیت عفاف و حجاب آشنا شوند.



همچنین پاسخ به شبهات  حجاب و زنان، ارائه مشاوره مذهبی، دینی، خانوادگی، ارائه کتب دینی، مذهبی، مهارتی و ایجاد فضای با نشاط و احساسی و زیبا برای بانوان و دخترانی که استانداردهای پوشش اسلامی را دارا نیستند، از دیگر اهداف راه‌اندازی غرفه‌های یک حس خوب ۲ در سطح شهر تهران است.

طرح یک حس خوب یک، سال ۹۶ در دو منطقه ۲و ۵ تهران با ۱۰ غرفه کار خود را آغاز کرد و به طور میانگین طی بازه زمانی مشخص بیش از ۵۰ هزار نفر از بانوان در سطح مناطق با طرح به صورت عمومی ارتباط برقرار کرده و در حدود ۹ هزار نفر به صورت خصوصی وارد غرفه­‌های یک حس خوب شدند و با اجزای مختلف طرح همچون خانم مسلمان خارجی، کارشناس، کادر اجرایی، بخش محتوایی ارتباط برقرار کردند.



بر همین اساس، مجریان طرح، بعد از اجرای سال ۹۶، گزارش و طرح مطالعاتی و اجرایی یک حس خوب را برای بسیاری از نهادها، افراد و عناصر فرهنگی کشور ارسال کردند و در عرصه میدانی، ده ها اقتباس از طرح یک حس خوب در سراسر کشور اتفاق افتاد.



غرفه‌های یک حس خوب ۲، در خیابان‌های صادقیه، میدان ونک، روبه‌روی مجتمع کوروش، ضلع شمالی میدان حضرت ولیعصر (عج)، هفت تیر، بوستان دانشجو، خیابان پیروزی، افسریه و نقاط دیگری در حال برگزاری است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: