به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
تحرکات اخیر جمعی از کاربران در توییتر فارسی نشان می‌دهد که این فضا در آستانه دو تغییر اساسی قرار دارد: اول این که کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند بیش از پیش در آن فعال شده و ابراز نظر می‌کنند و دوم این که حرکت جمعی این افراد آرام‌آرام از دایره زبان فارسی خارج شده و آنان تلاش می‌کنند که با سایر کاربران از زبان‌ها و ملل دیگر نیز تعامل داشته باشند.
"خیبرآنلاین" - هشتگ «لبیک یا خامنه‌ای» ترند نخست جهان شد. دیروز همزمان با عید سعید غدیر، این هشتگ از سوی کاربران توییتر فارسی، مورد استقبال قرار گرفت و این درحالی بود که از دو روز قبل نیز این هشتگ، در میان رتبه‌های نخست ترند ایران و جهان قرار داشت.

به گزارش جهان نيوز، این هشتگ روز گذشته با اختصاص دادن آمار جالب توجه «۴۰‌هزار محتوا در هر ساعت» به خود و ادامه انتشار مطالب متنوع درباره رهبرانقلاب و جایگاه ولایت فقیه و تاکید بر ادامه راه غدیر، در رده کلیدواژه «ترندسوم» توییتر جهانی قرار گرفته بود.

#لبیک‌یاخامنه‌ای، ترند نخست جهان

بر پایه گزارش صبح نو، کمپین «لبیک یا خامنه‌ای» که از صبح روز پنج‌شنبه آغاز شد و تا شامگاه شنبه روز عیدغدیر ادامه داشت تنها تا روز جمعه، با مشارکت ده‌ها هزار کاربر از اقصی نقاط جهان و انتشار بیش از ۵۰۰‌هزار محتوا مورد توجه کاربران توییتر قرار گرفت. عصر روز شنبه توییتر اعلام می‌کرد که بیش از چهارهزار توییت با این هشتگ ظرف چند ساعت منتشر شده است.

حساب رسمی پایگاه حفظ و نشر آثار سپهبد‌‌قاسم سلیمانی در توییتر نیز در کنار هشتگ «لبیک یا خامنه‌ای» فیلمی از دیدار و ابراز ارادت سپهبد شهید سلیمانی با رهبری منتشر کرد که در بخشی از آن ایشان اظهار می‌کردند: «برادران،رزمندگان و یادگاران جنگ! یکی از شئون عاقبت‌به‌خیری، نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است. والله! والله! والله! از مهم‌ترین شئون عاقبت‌به‌خیری همین است. والله! والله! والله! از مهم‌ترین شئون عاقبت‌به‌خیری، رابطه قلبی، دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید که مهم‌ترین محور محاسبه همین است.» اما این تنها هشتگی نبود که در کنار محتواهایی با مضمون ابراز ارادت به رهبر معظم انقلاب و اعلام وفاداری به آرمان‌های انقلاب اسلامی زیر سایه رهبری آیت‌الله خامنه‌ای قرار می‌گرفت. هشتگ «Live Like Ali» که زندگی کردن بر روش و سیره امیرمومنان علی (ع) را مورد توجه قرار می‌داد نیز از سوی بسیاری از کاربران مسلمان از سراسر جهان با مذاهب مختلف مورد استقبال قرار گرفت و ضمناً جمعی از کاربران ایرانی با الگو دانستن سیره رهبر معظم انقلاب، راه ایشان را در ادامه راه امیر مومنان (ع) دانستند. بسیاری از کاربران ایرانی هم محتوای مدنظر خود را در کنار این دو هشتگ با زبان انگلیسی منتشر کرده‌اند.

زینب چخماقی، خبرنگار صداوسیما در توییتی ضمن انتشار هشتگ Live Like Ali نوشت: «غدیر؛ عید تجدید پیمان با ولی است. با حیدر زمان.» کاربر دیگری که هر دو هشتگ را در کنار یکدیگر قرار داده بود به زبان انگلیسی نوشته است: «علی‌بن ابی‌طالب کسی است که اگر شیعه باشید به او احترام می‌گذارید، اگر در هر سنی هم باشید به او احترام می‌گذارید، حتی اگر مسلمان هم نباشید اما او را بشناسید به او احترام خواهید گذاشت.» کاربر دیگری هم با انتشار هر دو هشتگ نوشته است: «از بعد غدیر، پای علی ماندن شرط است». کاربر دیگری هم به زبان انگلیسی مضمونی این چنینی را منتشر کرده است: «من یکی از زیباترین رهبران جهان را برگزیده‌ام. من رهبرم را دوست دارم.»

توییتر فارسی این روزها به کارزاری جدی برای افکار و گرایش‌های مختلف تبدیل شده و هواداران نگرش‌های مختلف چه در داخل کشور و چه در خارج از آن تلاش می‌کنند در این فضا به گفت‌وگو و تعامل با یکدیگر بپردازند هرچند که گاه‌گاه چالش‌های بزرگی هم در موضوعات مختلف، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد می‌شود. با این همه تحرکات اخیر جمعی از کاربران در توییتر فارسی نشان می‌دهد که این فضا در آستانه دو تغییر اساسی قرار دارد: اول این که کسانی که دل در گرو اسلام و انقلاب دارند بیش از پیش در آن فعال شده و ابراز نظر می‌کنند و دوم این که حرکت جمعی این افراد آرام‌آرام از دایره زبان فارسی خارج شده و آنان تلاش می‌کنند که با سایر کاربران از زبان‌ها و ملل دیگر نیز تعامل داشته باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: