به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درخصوص کلاهبرداری افراد سودجو مبنی بر فروش سوالات جعلی کنکور به داوطلبان متقاضی هشدار داد.
"خیبرآنلاین" - سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری کنکور سال ۱۳۹۹، افراد کلاهبردار با طراحی پلت فرم‌های مجرمانه در فضای مجازی مدعی دسترسی و واگذاری سوالات کنکور به داوطلبان متقاضی هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی ادامه داد: با توجه به تقویم اجرای طرح‌های عملیاتی پلیس فتا در فضای مجازی، متناسب با مناسبت‌ها و ایام خاص کارگروه‌های ویژه‌ای در پلیس فتا ناجا و رده‌های استانی و شهرستانی ضمن رصد و پایش وقایع در حال انتشار در فضای مجازی، در صورت مشاهده موارد مجرمانه با آن‌ها برخورد می‌کنند.

واکنش پلیس فتا به لو رفتن سوالات کنکور ۹۹

این مقام انتظامی خبرداد: تاکنون تعدادی از افراد مجرم در استان‌های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت‌ها و کانال‌هال مختلف در بستر شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا تصریح کرد: با تجزیه و تحلیل فعالیت مجرمانه متهمان، مشخص شد تمامی اقدامات این افراد صرفا کلاهبرداری محض بوده و هیچ گونه مدارکی دال بر دسترسی آنان به سوالات کنکور سال ۱۳۹۹ محرز نشده است.

سرهنگ پاشایی در ادامه به شیوه کلاهبرداری این مجرمان اشاره و بیان کرد: افراد سودجو در ازای واگذاری سوالات کنکور به متقاضیان مبالغ مختلفی را از آنان دریافت می‌کنند و دیگر پاسخگوی تماس‌های افراد نخواهند بود و یا با واگذاری نمونه سوالات کنکور سال‌های گذشته از متقاضیان کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام انتظامی بیان داشت: مجرمان با ترفند اجاره کارت‌های بانکی سایر افراد و با استفاده از سیم کارت‌هایی که به هیچ عنوان به نام آن‌ها نیست فرآیند کلاهبرداری خود را انجام می‌دهند؛ این در حالی است که در هنگام کشف جرم اشخاصی که به هر دلیلی کارت بانکی و یا سیم کارت خود را در اختیار این مجرمان قرار داده اند نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و باید پاسخگو این فعل مجرمانه عمدی یا سهوی خود باشند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا با تأکید بر اینکه متقاضیان به هیچ عنوان به تبلیغات فریبنده و دروغین فروش سوالات کنکور توجه نکنند؛ از خانواده داوطلبان خواست نظارت بیشتری بر عملکرد سایبری فرزندان خود داشته باشند تا آن‌ها طعمه افراد کلاهبردار نشوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: