به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
کد خبر: ۶۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
همدان تنها استانی که وضعیت آن قرمز نشد
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به این که در دوران کرونا کادر پزشکی و درمانی ایران و همدان ایثارگرانه به میدان آمدند تاکید کرد: در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور متولیان درمان کشور برگزار شد اعلام شد همدان جایگاه نخست کشور را در بحث درمان کرونا به خود اختصاص داده است.
"خیبرآنلاین" - مراسم روز همدان و روز پزشک مصادف با تولد ابوعلی‌سینا شامگاه چهارشنبه با حضور جمعی از مسئولان استانی و نیز جمعی از کادر درمانی و پزشکان همدانی همدانی در محل آرامگاه  ابوعلی سینا برگزار شد.

به گزارش تسنیم، اگرچه در تقویم رسمی ایران روز پزشک و روز همدان یکم شهریور ماه است اما  مراسم ویژه این روز به دلیل همزمانی با آغاز ماه محرم و حفظ حرمت سالار شهیدان و شهدای کربلا این زودتر از موعد برگزار شد.

همدان تنها استانی که در ایام کرونا وضعیتش قرمز نشد / جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی

جایگاه نخست همدان در درمان بیماران کرونایی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان در این مراسم با بیان این که همدان جایگاه ویژه و برجسته‌ای در تاریخ ایران و جهان دارد اظهار داشت: ظرفیت شخصیت‌های مطرحی که در همدان متولد شدند، زندگی کردند و یا در این شهر دفن شدند در کشور بی‌نظیر است.

مصطفی آزادبخت با اشاره به این که شخصیت بوعلی سینا قابل توصیف نیست گفت: این حکیم همه‌چیز دادن با آرمیدن خود در همدان آوازه این شهر را جهانی کرد و همدان هم لیاقت این شخصیت را داشت.

وی با اشاره به این که همدان در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی نیز نقش ویژه‌ای داشته است عنوان کرد:  مقام معظم رهبری در سخنرانی‌هایشان از چند رزمنده و شهید همدانی نام بردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به این که در دوران کرونا کادر پزشکی و درمانی ایران و همدان ایثارگرانه به میدان آمدند تاکید کرد: در جلسه‌ای که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور متولیان درمان کشور برگزار شد اعلام شد همدان جایگاه نخست کشور را در بحث درمان کرونا به خود اختصاص داده است.

تغییر ماهیت جنگ‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این مراسم با تقدیر از شهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان برای برگزاری این مراسم و تبریک روز پزشک و روز همدان اظهار داشت: استنباط شخصی من این است که ماهیت جنگ‌های امروز دنیا تغییر کرده و باید از ابزار موفقیت در جنگ‌های امروزی برخوردار بود.

رشید حیدری مقدم افزود:جنگ‌های امروز جنگ بیولوژیک و جنگ رسانه‌ای است  و باید ادبیات این جنگ‌ها را بلد باشیم و کرونا چه یک ویروس باشد چه ناشی از جنگ بیولوژیک باید ابزار مبارزه با آن را داشته باشیم و یاد بگیریم چگونه با آن زندگی کنیم.

وی با اشاره به این که دنیا به سمت اتحادیه شدن پیش می‌رفت و اتحادیه‌های اروپا و آفریقا و کشورهای عربی تشکیل شد گفت: با آمدن کرونا شرایط فرق کرد و کشوری مثل آلمان به کشورهای ایتالیا و اسپانیا که با کمبود دستگاه ونتیلاتور مواجه بودند کمک نکرد.

6 میلیون بیمار کرونایی در آمریکا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر این که ایران بدون وابستگی توانست در برابر این ویروس ناشناختخ عملکرد خوبی داشته باشد عنوان کرد: کشور آمریکا 6 میلیون مبتلا به کرونا دارد و علت آن وجود 82 میلیون نفر بی‌خانمان در این کشور زندگی می‌کند و قاعدتا با این بحران مواجه می‌شود.

حیدری مقدم با اشاره به این که پس از استان قم همدان دومین استانی بود که در آن بیمار کرونایی شناسایی شد تاکید کرد: تمام ارزیابی‌ها حاکی از آن بود که از همدان قبل از استان‌های شمالی دچار بحران شود اما با تدابیر استاندار همدان و زحمات کادر درمان وضعیت همدان هیچگاه قرمز نشد.

همدان تنها استانی که وضعیت آن قرمز نشد

وی تصریح کرد: از 31 استان کشور تنها استانی که وضعیت قرمز را در ایام کرونا تجربه نکرد استان همدان بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: از اول اسفند 98 تا 15 خرداد سال 99 همدان در وضعیت مطلوبی قرار داشت، اما به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و نیز چرخه حضور مسافران از 15 خرداد به بعد دچار بحران شدیم.

حیدری مقدم افزود: قبل از 15 خرداد بیماران بستری ما 200 مورد بود که از اوایل تیرماه به 600 مورد رسید.

وی با اشاره به این که از 2 هفته گذشته شرایط استان در حال رسیدن به شرایط پایدار است گفت: از عزیزانی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می‌کنند تقاضا دارم در مراسم‌های دهه محرم شرکت نکنند  و به پویش هر خانه یک حسینیه بپیوندند.

وی تاکید کرد: در مراسم‌های عزاداری حتما ماسک استفاده شود و فاصله‌گذاری اجتماعی نیز رعایت شود.

نام همدان بزرگ و پرآوازه است

شهردار همدان نیز در این مراسم با بیان این که به دلیل شیوع کرونا و نیز همزمانی روز پزشک و روز همدان با آغاز ماه محرم مراسم را زودتر از موعد و با محدودیت میهمان برگزار کردیم.

عباس صوفی افزود: همزمانی روز پزشک با ایام کرونایی موجب آن است که بیش از پیش قدردان پزشکان و کادر درمانی باشیم که با تلاش ایثارگرانه خود ضامن سلامت شهروندان شدند.

وی با اشاره به این که نام همدان بزرگ و مطرح است گفت: این شهر در طول تاریخ بارها مورد هجوم قرار گرفته و تخریب شده است، اما هنوز پابرجا و زنده است و عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را یدک می‌کشد.

شهردار همدان با اشاره به این که افتخار ما است که در همدان زندگی می‌کنیم عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم نام همدان را پرآوازه نگه داریم.

مدافعان سلامت همتراز با مدافعان حرم

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این مراسم با تبریک روز پزشک و همدان اظهار داشت‌:  یکی از نقاطی که همیشه در طول تاریخ شهر بوده همدان است و این شهر برای ایران و جهان شناخته شده است.

کامران گردان افزود: وجود مقبره ابوعلی سینا در همدان موجب افتخار همدانی‌ها و ایرانیان است.

وی با اشاره به ایثارگری‌‌های جامعه پزشکی و کادر درمانی همدان عنوان کرد: اگر تلاش این عزیزان نبود وضعیت همدان هم مانند سایر شهرهای کشور قرمز می‌شد.

گردان تاکید کرد: با شیوع بیماری کرونا و مشاهده ایثارگری‌های جامعه پزشکی و کادر درمانی، این عزیزان مدافعان سلامت نام گرفتند و همتراز با مدافعان حرم شدند و با پنجه‌های طلایی خود همیشه حافظ جان و سلامت مردم هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: