به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
هرچند که با درایت ریاست دستگاه قضا و اعضای هیات داوری سازمان خصوصی سازی ماجرای خلع‌ید سهامدار کشت و صنعت مغان به نتیجه رسید اما درباره پرونده کشت و صنعت هفت‌تپه، پالایشگاه کرمانشاه، روغن نباتی نرگس شیراز و برخی دیگر از سرمایه‌های ملی که وضعیت مشابه دشت مغان را دارند، بیم آن می‌رود که قربانی هزینه‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ ‌شوند
"خیبرآنلاین" - پس از سفر استانی رییس قوه قضاییه به اردبیل، جلسه هیات داوری سازمان خصوصی‌سازی پیرامون تعیین وضعیت واگذاری شرکت کشت و صنعت مغان برگزار شد. پس از کش و قوس‌های فراوان و با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی اژدهای 7 سر فساد که حتی تیم رسانه‌ای برخی از افراد اصولگرانما را نیز به خدمت خود درآورده بود، قرارداد واگذاری نگین کشاورزی ایران با اکثریت آرای هیات واگذاری فسخ و از غارت میلیاردها تومان از سرمایه‌های ملی جلوگیری شد.

به گزارش رجانیوز، بعد از ابطال واگذاری کشت و صنعت مغان یونس ژائله، خریدار برکنارشده شرکت، از روز پنجشنبه مصادف با اربعین حسینی دستور داد تا از فرصت روزهای تعطیل پنجشنبه و جمعه(۹۹/۷/۱۸) استفاده کرده و تمام محصولات استراتژیک موجود در انبارهای کشت و صنعت مغان را با میلیاردها تومان ارزش تخلیه و به تبریز منتقل کنند. جدای از انبارها، خزانه این شرکت نیز در حال غارت شدن بود؛ در صورتی که این روند ادامه پیدا می‌کرد، از ماه آینده کشت و صنعت مغان توان پرداخت حقوق ماهیانه ۲۵۰۰ کارگر خود را نداشته و عملا شاهد آغاز اعتراضات کارگری در اردبیل می‌بودیم. باید توجه داشت که تنها فروش محصولات انبارهای شکر و کره این شرکت برای پرداخت حقوق یک‌سال کارگران آن کفایت می‌کند.

همه‌ این‌ اقدامات در حالی با سکوت مسئولان استانی در حال انجام بود که تنها با صورتجلسه موجودی‌های انبارها و خزانه این شرکت می‌شد از غارت سرمایه‌های نگین کشاورزی ایران جلوگیری کرد.

در پی همین اتفاقات بود که رییس کل دادگستری استان اردبیل طی دستورات جداگانه‌ای به دادستان مرکز استان، دادستان پارس‌آباد مغان و نیروی انتظامی خروج هر نوع اموال از این شرکت را تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام کرد و بر اتخاذ تدابیر لازم برای جوگیری از این اقدام تاکید نمود. همچنین تیمی از بازرسی کل استان اردبیل و با نظارت یکی از قضات در محل شرکت کشت و صنعت مغان مستقر شد.

در واقع اژدهای 7 سر فساد که از ابطال واگذاری بزرگترین کشت و صنعت جنوب غرب آسیا متضرر شده بود، با به ‌راه انداختن اعتراضات کارگری درصدد بود تا از قوه‌قضائیه و شخص آیت‌الله رئیسی انتقام بگیرد که با تدبیر به موقع دادگستری استان اردبیل توطئه‌های این جریان نقش بر آب شد.

دست و پا زدن‌های امثال یونس ژائله‌ها و امیداسدبیگی‌ها برای حفظ کارخانه‌های چندهزار میلیاردی که مفت به دست آورده‌اند، امری غیرطبیعی نیست اما مسئله‌ای که در ماجرای کشت و صنعت مغان حائز اهمیت است، تلاش‌های برخی چهره‌های اصولگرانما در جهت تامین منافع غارتگران بیت‌المال است!


رپورتاژ روزنامه اصولگرانمای خراسان برای خریدار برکنارشده کشت و صنعت مغان

 
آیا سرمایه‌های ملی قربانی هزینه‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ می‌شوند؟

یکی از نگرانی‌هایی که با نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ پررنگ‌تر هم شده است، بحث تامین هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها می‌باشد.

براساس پیگیری‌های خبرنگار ما، برخی از مفسدان اقتصادی که با استفاده از رانت مالک کارخانه‌های دولتی با صدها میلیارد تومان ارزش شده‌اند و اکنون از ورود قوه‌قضائیه و مجلس به پرونده واگذاری‌های رانتی نگران هستند، به اطرافیان کسانی که قرار است سال ‌آینده کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شوند، پیشنهاد داده‌اند که تمام هزینه‌های انتخاباتی آنها را تامین می‌کنند و در مقابل این کار انتظار دارند پرونده خلع‌ید آنها نیز بسته شود.


رپورتاژ سایت آخرین خبر برای غارتگران نگین کشاورزی ایران

هرچند که با درایت ریاست دستگاه قضا و اعضای هیات داوری سازمان خصوصی سازی ماجرای خلع‌ید سهامدار کشت و صنعت مغان به نتیجه رسید اما درباره پرونده کشت و صنعت هفت‌تپه، پالایشگاه کرمانشاه، روغن نباتی نرگس شیراز و برخی دیگر از سرمایه‌های ملی که وضعیت مشابه دشت مغان را دارند، بیم آن می‌رود که قربانی هزینه‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ ‌شوند.

به نظر می‌رسد علاوه بر اینکه کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید نسبت به پول‌هایی که به ظاهر بدون چشمداشت قرار است در ستادهایشان خرج شود، حساسیت داشته باشند، به خصوص افرادی که اسم انقلابی و جهادی بودن را یدک می‌کشند، شفافیت در تامین هزینه‌های ستادهای انتخاباتی می‌تواند از ورود پول‌های کثیف به انتخابات جلوگیری نماید. همچنین عزم راسخ دستگاه قضا، سازمان بازرسی کشور، دیوان محاسبات و سازمان خصوصی‌سازی در به نتیجه رساندن هرچه سریعتر وضعیت پرونده این کارخانه‌ها اقدام مناسبی در جهت پایان دادن به این سواستفاده‌ها و صیانت از حقوق عامه است.
برچسب ها: انتخابات ، 1400 ، پول ، کثیف ، ستاد ، خیبر ، آنلاین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: