به‌روز شده در: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۹
گفت‌وگو
آیت الله العظمی علوی گرگانی: نسبت به مسایل فرهنگی اخیر نگرانیم
دیدار شورای سردبیری "خیبرآنلاین" با یک مرجع تقلید
صرف نشستن افراد در کنار رهبری، معیار انتخاب نیست
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با علی‌اصغر زارعی
ناگفته‌هایی از نحوه ورود آیت‌الله مهدوی‌کنی به خبرگان
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(2)
چه کسانی آیت‌الله مهدوی‌کنی را بایکوت خبری کردند؟
گفت‌وگوی‌ "خیبرآنلاین" با حجت‌الاسلام میرلوحی(1)
موضوعات شورا جهت رفع تکلیف مطرح می‎شود
عضو شورایعالی فضای مجازی در گفت‌وگو با "خیبرآنلاین"
آشنایی با یک خواننده جوان جبهه انقلاب
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با سید مهدی ضامنی
تاثیر دودهه زندگی در آمریکا بر ذهن ظریف
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق کوشکی(2)
سیاستمدار در تراز انقلاب‌ اسلامی نداریم
گفتگوی اختصاصی "خیبرآنلاین" با محمدصادق‌ کوشکی(1)
استراتژی حزب‌الله برای 4 سال پیش رو
گفت‌وگوی خواندنی "خیبرآنلاین" با حسین الله‌کرم
بزرگترین اشتباه سیاسی‌ عمرم رای به خاتمی بود
گفت‌وگوی "خیبرآنلاین" با مهدی کوچک‌زاده (2)
شاید چنانچه در این ماه‌های اندک باقی مانده، قدم در «مسیرِ دیگر» غیر از اعتماد به آمریکا بگذارید، اندکی از حیثیّتِ سیاسیِ خویش و دولت محترم را بازیابید، امّا اگر همچنان بر طبلِ توخالی «مذاکره» و «صلح» و به اصطلاح «تعاملِ سازنده» با دشمنان ایران و هویت ملی و انقلابی مردم بکوبید، به مَثَلِ اعلای «ناکارآمدی» و «ناتوانی» و «شکست» در تاریخ ایران تبدیل خواهید شد

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام؛

سخنانِ اخیرِ شما دربارۀ دلیلِ صلحِ امام حسن - علیه‌السلام- تحلیل تاریخی ناصوابی بود که در همین روزها از سوی پاره‌ای از صاحب‌نظرانِ تاریخ‌دان و اهلِ فضل و علم، پاسخ یافته و ناروا و نابجا بودنِ برداشتِ جنابعالی برای حق جویان روشن گردید. امّا به نظر می رسد ضمن احترام به جنابعالی باید دربارۀ غرضِ شما از نقلِ این تحلیل که نوعی «شبیه‌سازیِ تاریخی» در جهتِ مشروع‌ جلوه‌دادنِ مذاکرۀ قبلی یا مجدّدِ با دولتِ آمریکا است، بیشتر تأمّل کرد.

وجدان های آگاه بر آن هستند که آنچه‌ در اثرِ «توافقنامۀ خسارت‌بارِ برجام» بر عموم  ایرانیان رفته از هرگونه  تفسیر و تحلیلی بی نیاز است ؛ چراکه «وضعِ تلخِ معیشتیِ مردم»، به‌روشنی بیانگرِ تلاش‌های هفت‌سالۀ جناب عالی و  ائتلاف اصلاح طلبان - کارگزاران  در زمینۀ «گره‌زدنِ اقتصادِ کشور به مذاکره» است. امروز، غلط‌بودنِ آن نسخۀ ائتلافی  انتخابات  که آلوده به  تحریف و مهندسی افکار نیز بود، بر همگان آشکار گشته و جایی برای «توجیه» و «فرافکنی»  نا کارآمدی های ائتلاف مذکور در اداره  کشور باقی  نگذاشته  است. پس مجددا و بعد از ۷ سال  تلاش نکنید تا از طریقِ «استفادۀ ابزاری» از موقعیّتِ تاریخیِ آن امامِ غریب و مظلوم، و «تحریفِ» آنچه‌که بر ایشان رفت، گذشته را تطهیر یا آینده را طرّاحی نمایید.

چنانچه شما در طولِ بیش از هفت‌سالِ گذشته، بر «ظرفیّت‌های داخلی» تکیه می‌کردید و چشمِ امید به غرب نداشتید و اقتصادِ داخلی را نسبت به مذاکره، «شرطی» نمی‌کردید، امروز در وضعی قرار نمی‌گرفتید که  مؤتلفین و منتقدین تان  یکپارچه از شما فاصله بگیرند و شما را در ورطه‌ای که در آن گرفتار شده‌اید، تنها بگذارند.

احزاب ائتلافی اصلاح طلبان و کارگزاران با چنان سرعتی از شما اعلام برائت می جویند که حتی خود را پیشگام اکثریتی می نمایانند که شما را نمی خواهند! جریاناتی که اینک با تردستی به جابجایی اکثریت و اقلیت در سپهر ایران مبادرت می نمایند؛ اما کیست که نداند حافظه ملّی بزرگتر از هوس های زودگذر انتخاباتی آنها است.

پس برای احترام به شرف ملّی  باید گفت اگر در زبان، حاضر نیستند به « غلط‌بودنِ مسیرِ مذاکره و برجام خسارت بار » اعتراف کنید و  یا اگر بنای عذرخواهی و طلب بخشش از مردمی که اکنون، به‌سختی معیشت می‌گذارنند،  ندارید، دست‌کم در عملِ خویش، تغییری ایجاد کنید و تا  این‌اندازه بر امرِ ناصواب و پوچ، اصرار نورزید ضمن اینکه از جناب عالی  که از آغاز تاکنون، همواره مدّعیِ «عقلانیّت» و «محاسباتِ منطقی» بوده‌اید، انتظار می‌رود که در این فرصتِ اندکِ باقی‌مانده، «تغییرِ مسیر» داده و آزموده را بیش از این نیازمایید که این از شروط عقل سلیم است .

آقای رییس جمهور ! تردید نکنید که حتّی «عقلِ سیاسیِ محض» نیز، توجیه‌گر و هموار‌کنندۀ «بیراهۀ مذاکره» نیست، چه رسد به «سیرۀ اهلِ بیت» - علیهم‌السلام- که سخت از بیگانه‌گُزینی و حقارت و ذلّتِ سیاسی، دور  و یکسره به کرامت  انسان ارجاع می دهد.

گفته‌ها ی اخیر جناب عالی در باره امام حسن علیه آلاف التحیه و الثناء و توسل مجدد به"صنعت" جابجایی اکثریت و اقلیت از سوی دوستان شما، نه‌تنها «اعتبارِ سیاسیِ سوخته» و «منزلتِ اجتماعیِ ازدست‌رفتۀ» جناب عالی  و گروهای  موتلف شما در حزب های باصطلاح اصلاح طلب و کارگزاران را بازسازی نمی‌کند، بلکه بیش‌ازپیش، موجباتِ فاصله‌گیریِ مردم را از شما فراهم  و بر حجمِ متراکم و انباشته‌شدۀ «نارضایتی‌ها»ی آنها می‌افزاید. پس بهتر است  به خود آیید و به مردمِ ایران و رهبرِ حکیم  آن و ظرفیّت‌های گسترده  مادی و معنوی  ایران بزرگ  بازگردید و غرب  و آمریکا را برای همیشه  از طمع در نفت و دیگر منابع  سرشار مادی و یا شکست اقتدار ملت کنار بگذارید.

 آقای رییس جمهور ! تا چه هنگام باید دولتِ شما، هزینۀ سیاسی و اجتماعیِ «اعتماد» و «تکیه» به آمریکا و اروپا ی متفرعن، ریا کار و پیمان شکن را بپردازد و شما اما  «فرصت‌ها» و «امکان‌ها» را از دست داده و در این میان به ناحق و ناجوانمردانه ، بخشی کوچکی  از مردم گمان برند که حقانیت و برکات  انقلاب محل چالش است؟!

در حالی که چالش اساسی اعتماد بی حاصل هفت ساله شما به آمریکا می باشد هیچ نیازی به «استنادِ تحریف‌آلود» به مواضعِ سیاسیِ اهلِ بیت عصمت و طهارت - علیهم‌السلام- نیست؛ حتّی مردمی که طیِ دو دوره به شما رأی داده‌اند نیز اکنون دریافته‌اند که از مسیرِ «مذاکره» و «تسلیم» و «وادادگی»، دردهای معیشتی و اقتصادی‌شان علاج نمی‌شود، بلکه از «چاله» به «چاه» می‌افتند!

اگر تصوّر می‌کنید این سخن، برخاسته از اغراضِ سیاسی است، به میانِ مردم بروید تا بی‌واسطه  نظرات‌شان را بشنوید.

یا اگر باز برخی اطرافیان شما مسیر تبادل فکری تان را با توده ی مردم مسدود کردند ؛ پیشنهاد می شود با طراحی مشترک شورای راهبردی نهضت استادی بسیج و مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری  پرسشی باز و بدون پیچیدگی های زبانی و نفاق آلود از ایرانیان استعلام و همه پرسی شود که آیا به آمریکا در پی ریزی ایران بزرگ و متمدن اعتماد دارند یا خیر؟

امروز اما شما نیز دریافتید که  در جای جای ایران از بالا نشینان گرفته تا حاشیه نشینان و خود رآی  دهندگان دو دوره به جناب عالی،  آمریکا را پیمان شکن ترین دولت تاریخ ارزیابی می کنند در این صورت، بهتراست از فرصت اندک باقی مانده برای حضور  نیک نامی در تاریخ ایران سعی مجدد خود را در رجوع به منابع ایران زمین در گذار از مشکلات به کار بسته و قدردان اکثریت مردم ایران و مجلس تازه نفسی باشید که با اتخاذ "حلم مدنی" بنا دارند تا با سفارش و رأی حکیم، دولت محترم دوازدهم را با طمأنینه و در مسیری مردم سالار به دولت خدمتگزار بعدی متصل نمایند.

امروز اکثریّت مردمِ ایران، معتقد نیستند که باید به آمریکا اعتماد  کرد! برجام، چیزی جز مصالحۀ همراه با عقب‌نشینی‌ها و امتیازدادن‌های یک‌طرفه نبود، امّا نه‌فقط گرهی از کارِ فروبستۀ معیشتِ مردم نگشود، بلکه سفره‌شان را بسیار کوچک‌تر کرد.

آقای رییس جمهور! اینک تلقی و گفتاری در جامعه ایران دست به دست می شود که خدایی ناکرده، شما بنا به  توصیه برخی مشاورین استحاله شده بنا است از طریقِ گسترانیدن «فشارِ اجتماعی» و اصطلاحا رساندن کارد به استخوان،  دوباره بابِ «مذاکره با آمریکا» ی پیمان شکن  را گشوده و نتیجۀ انتخاباتِ آن کشور سلطه گر  را، نوعی راه‌حل برای وجیه سازی دولت متبوع  بشمارید؟!

اگرچه فرزندان دانشگاهی ملّت این را نوعی گمانه زنی در برخی لایه های اجتماعی ارزیابی می کنند اما شایسته است جنابعالی نسبت به رفع این شبهه ضدملّی اعتبارزدایی فرمائید چه این که نه در این‌سو مردم چنین اعتقادی به آمریکای پیمان شکن دارند و نه در آن‌سو، هیچیک از جناح‌های سیاسیِ آمریکا، روی خوش به شما نشان خواهند داد زیرا بستۀ گشایش و رونقِ اقتصادی ایران هرگز از آن سوی آب ها تقدیمِ شما نخواهد شد!

آری! شما نتوانستید و نخواهید توانست که «جنگِ اقتصادی» را به «صلحِ اقتصادی» تبدیل کنید؛ چنان‌که تاکنون با وجودِ عبور از «خطوطِ قرمز ایران» نیز، ناکام و عاجز مانده‌اید، امّا می‌توانید در جنگِ اقتصادی، راهبردِ «اقتصادِ مقاومتی» را انتخاب و صدمات و لطماتِ تحریم ظالمانه دشمن را به حداقل رسانیده و ثبات و امنیّتِ اقتصادی را برای مردم به ارمغان آورید.

به نظر می رسد شاید  چنانچه در این ماه‌های اندک باقی مانده، قدم در «مسیرِ دیگر» غیر از اعتماد به آمریکا بگذارید، اندکی از حیثیّتِ سیاسیِ خویش و دولت محترم را بازیابید، امّا اگر همچنان بر طبلِ توخالی «مذاکره» و «صلح» و به اصطلاح «تعاملِ سازنده» با دشمنان ایران و هویت ملی و انقلابی مردم  بکوبید، به مَثَلِ اعلای «ناکارآمدی» و «ناتوانی» و «شکست» در تاریخ ایران تبدیل خواهید شد که ما هرگز چنین نخواسته و آرزویمان سربلندی و موفقیت جنابعالی و دولت محترم در خدمت به مردم و آبادانی و پیشرفت کشور است؛ گو اینکه اکنون نیز برخی از اجزاء و بخش های دولت محترم با دلسوزی در حال کار و تلاش می باشند.

آقای رییس جمهور! به‌عنوانِ «رئیسِ قوّۀ مجریّه» و «عالی‌ترین مقامِ اجراییِ کشور»، خوانش و تبیین تاریخِ اسلام را به اهلِ منبر و درس و بحثِ علمی و کارشناسان  واگذارید و با «گفتار درمانی»، «توجیه» و «تحریف» و خدایی ناکرده تشبث به عادات رایج سیاستمداران در «آسمان به ریسمان بافتن»، بیش از این بر زخم‌های معیشتیِ مردم، نمک نپاشید و خود را مغضوب و مطرودِ آنها نسازید.

دوام توفیقات جنابعالی و دولت محترم را از خدای قادر متعال خواستاریم.

بیست و هفتم مهرماه ۱۳۹۹

اعضای مجمع عالی نهضت استادی بسیج
اعضای شورای راهبردی نهضت استادی بسیج
و مدیران 1084 کانون و دفاتر استادی نهضت استادی بسیج در دانشگاه ها، و مراکز آموزش عالی، پژوهشی، مهارتی و کاربردی کشور
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: